کد خبر: ۳۴۹۰۵۴
زمان انتشار: ۱۵:۲۱     ۱۴ آبان ۱۳۹۴
رئیس سازمان حج و زیارت کشورگفت: تا 10 روز آینده تکلیف مفقودان ایرانی حادثه منا با تطبیق DNA ارسال شده مشخص می‌شود.
به گزارش پایگاه 598، سعید اوحدی ظهر امروز در مراسم اربعین جانباختگان حادثه منا در سبزوار با بیان اینکه تعداد 1500 تن از زائران فاجعه منا در کشور عربستان دفن شده‌اند، اظهارداشت: این عزیزان بدون مجوز جمهوری اسلامی ایران و در محل مقبره الشهداء دفن شده‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون وضعیت  25 تن از حجاج ایرانی بیت الله الحرام مشخص نشده است تصریح کرد: براساس اعلام دولت عربستان سعودی تعداد 68 جنازه تازه از جان‌باختگان در سرد خانه مکه مکرمه پیدا شده که با رایزنی صورت گرفته قرار است این ابدان مطهر دفن نشود.

اوحدی با بیان اینکه در چند روز گذشتهDNA بستگان این حجاج مفقود به همراه با نامه وزارت امور خارجه به کشور عربستان ارائه شده است خاطرنشان کرد: براساس صورت جلسه بین ما و این کشور قرار شده تاDNA بستگان حجاج مفقود شده با DNAپیکرهای تازه کشف شده و یا پیکر های دفن شده تطبیق یابد.

وی با بیان اینکه با بررسی‌های صورت گرفته در عربستان هیچ زائری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این کشور بستری نیست،گفت: امیدواریم ظرف 10 روز آینده با تطبیق DNA ارسال شده تکلیف مفقودان این حادثه نیز مشخص شود.

رئیس سازمان حج وزیارت استان خراسان رضوی با بیان اینکه در حادثه خون‌بار منا بیش از 7 هزار تن جان خود را از دست داده‌اند گفت: متاسفانه دولت عربستان سعودی از حوادثی که درسال‌های گذشته در مراسم رمی جمرات رخ داده  درس نگرفته و با همان بی‌تدبیری‌ها و بی تجربگی‌ها سبب شد تا این اتفاق رخ دهد.

وی بابیان اینکه مقام معظم رهبری بر پیگیری و زنده نگه داشتن یاد جان‌باختگان این حادثه تاکید دارد، افزود: هم‌اکنون کمیته‌ای ویژه متشکل معاونت حقوقی ریاست جمهوری، معاونت حقوقی ریاست جمهوری، معاونت حقوقی مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مجلس و ... تشکیل شده تا بتوانیم پیگیری‌های حقوقی این حادثه را انجام دهیم.

اوحدی بااشاره به آمادگی سازمان حج وزیارت کشور برای اعزام زائرین اربعین حسینی گفت:  پیگیری‌های زیادی در این زمینه صورت گرفته اما تا این لحظه وزارت کشور و وزارت امور خارجه کشورعراق سیاست‌های صدور ویزا و قیمت آن را اعلام نکرده است.

وی با بیان اینکه ستاد اربعین در وزارت کشور تشکیل شده است، عنوان کرد: نشستی در روز شنبه هفته آینده با حضور اعضا ستاد برگزار می شود تا آخرین وضعیت و سیاست‌های لازم در خصوص اعزام زائرین مورد بررسی قرار گیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها