کد خبر: ۳۴۹۲۵۳
زمان انتشار: ۲۳:۴۵     ۱۶ آبان ۱۳۹۴
دکتر تقی زاده کارشناس مسائل سیاسی گفت: مقام معظم رهبری مذاکره در سایر موارد غیر از مذاکرات هسته ای را ممنوع اعلام می‌کنند چرا که مذاکره در این موارد به معنای نفوذ دشمن است.
به گزارش پایگاه 598، دکتر اباصالح تقی زاده طبری در خصوص نظر رهبری در مورد ممنوعیت مذاکرات در غیر موارد هسته ای گفت: رهبری امکان مذاکره در موضوعاتی غیر از مورد هسته ای را منتفی می‌دانند چرا که به مصلحت کشور نیست و اساسا مذاکره در سایر موارد صورت نمی‌گیرد چرا که معنای نفوذ می یابد نه کفتگوی دو طرفه.

وی ابراز کرد: در بحث هسته ای ایران توانست قدرت خود را به جهان نشان داده به اقتدار برسد و آمریکا در این زمینه چاره ای جز مذاکره با ایران نداشت لذا مذاکرات هسته ای ایران تبدیل به یک مذاکره دوطرفه شد که هر کشوری بر سر مواضع خود بحث کند اما در سایر موارد مقام معظم رهبری مذاکره را ممنوع می‌دانند نه به این معنا که ما نمی‌توانیم مذاکره کنیم بلکه به این مفهوم که مذاکره ممکن نمی‌شود چرا که باعث نفوذ دشمن خواهد شد و رهبر نسبت به آن هشدار می‌دهند.
تقی زاده در خصوص پروژه نفوذ دشمن هم گفت: نفوذ چیز جدیدی نیست چرا که از همان ابتدای انقلاب که ایران توانست در جامعه بین المللی حرف مستقلی بزند و گفتار سیاسی خود را به اثبات برساند، پروژه نفوذ توسط دشمن شروع شده است.
وی تاکید کرد: نکته مهمی که اینجا مطرح است این است که ایران دارد وارد یک آزمون جدید می‌شود چرا که با کشوری وارد مذاکره شده که 36 سال هیچگونه تعاملی را با آن نپذیرفته است اما اکنون فضایی برای گفتگوی دو طرفه باز شده و ایران در جایگاه یک قدرت به دنبال گفتگو با این کشور است.
آمریکا می‌خواهد اصل مذاکره را زیر سوال ببرد
این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه اساسا آمریکا با کشور هایی که قدرت محسوب نمی‌شوند گفتگو نمی‌کند، ابراز کرد: آمریکا با ایران وارد گفتگو می‌شود چرا که ایران یک بازیگر مستقل در منطقه است از طرفی با باز شدن فضای مذاکره آمریکا از همین فرصت استفاده می‌کند تا اصل مذاکره را زیر سوال ببرد.
 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها