کد خبر: ۳۴۹۳۸۴
زمان انتشار: ۱۴:۰۲     ۱۷ آبان ۱۳۹۴
یک روزنامه سعودی مدعی شد مراجع دینی در نجف از عملکرد نخست وزیر عراق ناراضی هستند و آیت‌الله سیستانی، عبادی را به حضور نپذیرفته است.
به گزارش پایگاه 598، روزنامه الشرق الاوسط مدعی شد مراجع دینی در نجف از عملکرد دولت حیدر العبادی ناراضی هستند و آیت‌الله سیستانی او را به حضور نپذیرفته است.
 
روزنامه الشرق الاوسط ادعا کرد: یک روز بعد از اتهامات مرجعیت عالی دینی در نجف به پارلمان عراق درباره دور زدن اصلاحاتی که حیدر عبادی، نخست وزیر این کشور مطرح کرده است، وی تلاش کرد از این رویکرد برای جلب حمایت مراجع نجف بهره برداری کند، اما تلاش او بعد از اینکه آیت الله سیستانی او را به حضور نپذیرفت، با شکست مواجه شد. همچنین بعد از اینکه با سه نفر از مراجع نجف (محمد سعید الحکیم، اسحاق الفیاض و بشیر النجفی) دیدار کرد به آنچه می خواست، دست نیافت.

این روزنامه سعودی در ادامه ادعای خود نوشت: در این زمینه حیدر غرابی، استاد حوزه علمیه و یکی از روحانیون شیعه عراق، به الشرق‌الاوسط گفت در محافل مراجع دینی در نجف از عملکرد دولت حیدر عبادی نارضایتی وجود دارد.

به ادعای شرق‌الوسط، اگر چراغ سبز (آیت الله سیستانی) نبود دیدار سه نفر از مراجع نجف با حیدر عبادی انجام نمی شد، اما این به خاطر حمایت از نخست وزیر نبود بلکه به خاطر این بود که به سخنان او گوش کنند.

الشرق الاوسط در ادامه گزارش خود افزود: اما حیدر عبادی حمایت مقتدی صدر، رهبر جریان صدر، را در دیداری که دیروز میان دو طرف در شهر نجف صورت گرفت، به دست آورد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها