کد خبر: ۳۴۹۵۹۷
زمان انتشار: ۲۲:۵۵     ۱۸ آبان ۱۳۹۴
نویسنده کتاب راز قطعنامه:
نویسنده کتاب راز قطعنامه گفت: از سال 1392 تاکنون مقامات دولت آمریکا بیش از 60 بار ایران را تهدید به حمله نظامی کرد.

به گزارش پایگاه 598، کامران غضنفری امشب در نشست سیاسی با موضوع استکبارستیزی و رسالت دانشجویی به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بابل برگزار شد با بیان اینکه آمریکا مصداق جامع و بارز استکبار است درباره شعار مرگ بر آمریکا اظهار کرد: شعار مرگ بر آمریکا مبتنی بر دلایل عقلی، منطقی و تجربی است.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با استکبار تعطیل‌بردار نیست، افزود: پیامبران الهی همیشه نماد مبارزه با طاغوت‌های زمان خود بودند و لازمه عاقبت به خیری هر ملتی، کفر به طاغوت و ایمان به خدا است، لذا نمی‌توان ایمان به خدا داشت اما در مقابل مستکبران عکس‌العملی نشان ندهیم.

نویسنده کتاب راز قطعنامه درباره برخی مصادیق بارز استکباری آمریکا تصریح کرد: کودتای 29 مرداد 1332، ماجرای کاپیتولاسیون، جنایت 17 شهریور 1357 که حدود 4 هزار نفر به شهادت رسیدند، جنایت 19 شهریور 1357، کودتای نوژه 18 تیر 1359،ایجاد جنگ تحمیلی هشت ساله علیه جمهوری اسلامی ایران، تهدیدهای مختلف نظامی و تحریم‌های گوناگون از زمان انقلاب که سبب خسارت‌های جانی و مالی فراوانی شد، بخشی از مصادیق جنایات استکباری آمریکا است.

غضنفری به توطئه‌های آمریکا پس از انقلاب اسلامی اشاره و خاطر نشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران آمریکایی‌ها طراحی توطئه‌های‌شان را برای برچیدن انقلاب ایران افزایش داد.

وی یادآور شد: آمریکایی‌ها در ماه‌های اولیه پس از پیروزی انقلاب اسلامی سال 1358 در مسلح کردن مخالفان داخلی برای ایجاد اختلافات و جنگ داخلی تلاش کردند.

غضنفری با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان ادامه داد: لانه جاسوسی آمریکا در ایران سازمانی که در آن کار دیپلماتیک انجام شود نبود، بلکه اتاق عملیات و جنگ آمریکا برای ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

نویسنده کتاب راز قطعنامه به تصویب بودجه گزاف ضدایرانی از سوی آمریکا اشاره کرد و ادامه داد: کنگره آمریکا با کمال گستاخی سال 74 بودجه 20 میلیارد دلاری ضد جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد.

وی درباره خصومت‌های متعدد آمریکا علیه ایران اضافه کرد: در دوران ریاست جمهوری جرج بوش، دولت آمریکا ایران را محور شرارت خواند و بودجه‌های مختلفی برای ایجاد آشوب‎ها و بی‌ثباتی‌ها در ایران تخصیص داد که سیاست‌های تحریم از جمله آن است.

غضنفری به تهدید نظامی آمریکا علیه ایران اشاره کرد و افزود: از سال 1392 تاکنون مقامات دولت آمریکا بیش از 60 بار ایران را تهدید به حمله نظامی کرد.

وی با بیان اینکه فشارها و تحریم‌ها همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: فشارها و تحریم‌های زیادی از سال 1392 بر ضد کشورمان تصویب شد و این تحریم روند افزایشی داشته است.

  نویسنده کتاب راز قطعنامه با اشاره به اینکه دل‌خوش کردن به اینکه آمریکا دست از سیاست استکباری و زورگویی بردارد خیالی بیش نیست، خاطرنشان کرد: تصور عدم خصومت آمریکا با ایران نهایت ساده‌لوحی است.

وی با اشاره به حربه‎های دشمنان علیه دانشجویان نخبه که خارج از کشور تحصیل می‌کنند، یادآور شد: غربی‌ها دانشجویان ما را با مسائل اخلاقی، مدرک دادن و مسائل سیاسی برای مطامع و اهداف خود به دام می‌اندازند و از آنها بهره‌برداری می‌کنند.

غضنفری به مذاکرات برد برد ایران و آمریکا اشاره کرد و گفت: مذاکرات برد برد زمانی معنا می‌یابد که طرف مقابل، مخاصمه‌ای با شما نداشته باشد و با حسن نیت و به‌صورت مسالمت‌آمیز بخواهد به تفاهم برسد، ولی آمریکا آمده تا خواسته‌های خود را بر ما تحمیل کند که این به معنای مذاکرات برد برد نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها