کد خبر: ۳۵۰۱۱۹
زمان انتشار: ۰۹:۰۸     ۲۳ آبان ۱۳۹۴
جدیدترین تحولات سوریه
یگان‌های ارتش سوریه در حالی عملیات گسترده و غافلگیرانه‌ای را در نقاط مختلف دیرالزور اجرا کردند که شهر رقه شاهد انتقال اجساد صدها داعشی کشته شده از حمص به رقه بود.

به گزارش پایگاه 598، یگان‌های ارتش سوریه در سلسله عملیات‌های گسترده و غافلگیر کننده‌ در شهرک‌ها و روستاهای الحسینیه، الحصان، حطله و الجنینه از توابع استان «دیرالزور» در شرق این کشور اجرا کردند، مواضع و مقرهای گروه‌های تروریستی را به طور کامل منهدم کردند.

کشته شدن تروریست‌های داعش در دیرالزور

در همین راستا، نیروی هوایی ارتش سوریه نیز تجهیزات نظامی تروریست‌ها در شهرک‌های المریعیه و حویجه صکر، در ریف دیرالزور بمباران کردند که کشته شدن حدود 70 داعشی و انهدام 2 دستگاه تانک آمریکایی «آبرامز» و 5 زره پوش وابسته به این گروه تکفیری را در پی داشت.

نیروی هوایی ارتش سوریه همچنین مقر جدید «حسبه»، پلیس دینی داعش در شهر المو حسن به عنوان یکی از مهمترین و بزرگترین پایگاه‌های این گروه تکفیری در دیرالزور را بمباران کرد.

منابع میدانی سوری تاکید کردند: «ابو مقاتل اللاذقی» از سرکردگان بارز حسبه داعش در شهر المیادین، به همراه 3 نفر از نیروهای پلیس دینی این گروه تکفیری روز گذشته در اثر شدت جراحات وارده در بیمارستان این شهر از پای درآمدند. این تکفیری‌ها 2 روز پیش در جریان حملات نیروی هوایی ارتش سوریه به این شهر زخمی شده بودند.

عملیات نیروهای هوایی سوریه در رقه

در استان رقه، نیروی هوایی ارتش سوریه طی 6 عملیات، مقرها و مواضع داعش اطراف استان رقه را بمباران کرد، یکی از این حملات گروهی از داعش را هدف گرفت که در حال تعمیر و ترمیم پل «الجدید» بودند. داعش از این پل برای انتقال کمک‌های امدادی خود استفاده می‌کرد و در جریان حمله داعش همه عناصر این گروه کشته شدند.

انتقال اجساد داعشی‌های از پای درآمده به رقه

از سوی دیگر، منابع محلی سوری از ورود تعداد زیادی تجهیزات و خودروهای داعش از مسیر بیابان به شهر رقه خبر دادند که حامل شمار زیادی از کشته‌های این گروه در شهرک‌های مهین و القریتین، از توابع ریف شرقی استان حمص بودند.

به گفته این منابع، این عناصر تکفیری در جریان حملات 48 ساعت گذشته نیروی هوایی سوریه و روسیه در ریف استان حمص و عملیات زمینی ارتش سوریه جهت پیشروی به سمت شهر «تدمر» از پای در آمده بودند.

عملیات ارتش سوریه در شرق و بادیه این کشور معادله رویارویی با داعش در مناطق نفت خیز سوریه و عایدات داعش از فروش نفت قاچاق سوریه تاثیر منفی گذاشته است، به گونه‌ای که داعش هم اکنون از بیم حملات هوایی جنگنده‌های سوری و روسی تنها شب‌ها اقدام به انتقال نفت چاه‌های سوریه می‌کند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها