کد خبر: ۳۵۱۱۸۵
زمان انتشار: ۱۱:۵۹     ۲۸ آبان ۱۳۹۴
مدیر کل سازمان حج و زیارت استان لرستان گفت: پیکر سه تن از جان باختگان بروجردی حادثه منا شناسایی شد.
به گزارش پایگاه 598، محمد خسروی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در بروجرد، اظهار کرد: در حادثه منا 14 تن از حجاج بیت‌الله‌الحرام کاروان شهرستان بروجرد منا جان باختند.

وی عنوان کرد: از میان جان‌باختگان بروجردی حادثه منا غلام عباس قاسمی بنا بر وصیت‌نامه در مکه مکرمه به خاک سپرده شده است.

مدیر کل ‌حج و زیارت استان لرستان با اشاره به اینکه تا هفته گذشته چهار تن از حجاج بروجردی جان‌باخته حادثه منا جزو مفقودان بوده‌اند، تاکید کرد: از این میان تاکنون پیکرهای ‌‌محمد پناهی، جواد چکشی و علیرضا زرگریان شناسایی شده است.

خسروی یادآور شد: پیگیری‌ها به منظور شناسایی فتح‌الله گودرزی آخرین مفقود لرستانی اعزامی از کاروان بروجرد ادامه دارد.

وی یکی از اقدامات سازمان حج و زیارت پیش از اعزام حجاج زیرپوشش قرار دادن آنها به بیمه سفر دانست و خاطرنشان کرد: تا سقف 55 میلیون تومان غرامت از طریق این بیمه به خانواده‌های جان‌باختگان حادثه منا تعلق می‎گیرد.

مدیر کل ‌حج و زیارت استان لرستان تصریح کرد: بر‌اساس این بیمه مبالغی نیز به مجروحان حادثه منا پرداخت می‌شود.

خسروی با اشاره به اینکه در حج امسال دو حادثه برای حجاج ایرانی در عربستان رخ داده است، ادامه داد: دولت عربستان در حادثه سقوط جرثقیل که منجر به جان باختن 12 تن از حجاج ایرانی شد، پرداخت غرامت به خانواده‌های جان‌باختگان را بر عهده گرفته و پیگیری‌های حقوقی آن از سوی دولت ایران در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه دولت عربستان مسئولیت فاجعه منا را نپذیرفته است، اظهار کرد: هراس از تبعات سیاسی عامل اصلی نپذیرفتن مسئولیت این حادثه هولناک از سوی دولت عربستان است.

مدیر کل سازمان حج و زیارت استان لرستان به سفر رئیس این سازمان به عربستان در دو هفته پیش اشاره و تاکید کرد: در این سفر مجددا موضوع غرامت جان‌باختگان حادثه منا از سوی طرف ایرانی مطرح شده است.

خسروی افزود: رئیس حج عربستان قول‌هایی مبنی بر مطرح کردن غرامت جان‌باختگان ایرانی حادثه منا در کارگروه هیئت دولت این کشور را به رئیس سازمان حج و زیارت ایران داده است.

وی به دریافت وکالت‌نامه از سوی خانواده‌های جان‌باختگان حادثه منا اشاره و خاطرنشان کرد: هدف از دریافت این وکالت نامه طرح دعوا در مجامع رسمی و پیگیری شکایات حقوقی در عربستان است.

مدیر کل سازمان حج و زیارت استان لرستان تنها عامل رخ دادن حادثه منا را بی‌تدبیری دولت عربستان دانست و گفت: دولت ایران برای تصلای خاطر بازماندگان به دنبال اخذ غرامت این جان‌باختگان از دولت عربستان است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها