کد خبر: ۳۵۱۲۸۶
زمان انتشار: ۱۲:۵۵     ۲۹ آبان ۱۳۹۴
داعش، تجزیه‌طلبان کاتالونیا، استقلال طلبان باسک
دولت اسپانیا در جریان ال‌کلاسیکودربی فردا شب سه دشمن فعال دارد، گروه تروریستی اتا از باسک، مکتب تجزیه طلب کاتالانیسم و داعش.

به گزارش پایگاه 598، در حالی که نگرانی از لغو ال‌کلاسیکودربی شماره 263 شاید تا آخرین دقایق قبل از آغاز رسمی بازی، به قوت خود باقی خواهد ماند نگاهی به وضعیت کنونی دولت اسپانیا خالی از اهمیت نیست.

این دولت مرکزی یک دشمن مشخص به نام داعش ندارد که تخصص و انرژی نیروهای امنیتی خود را معطوف آن کند، مشکل اسپانیا این است که مکتب تجزیه طلب کاتالانیسم با نمادی آبی و اناری رنگ به نام بارسلونا این بار میهمان رئال مادرید است، هر اقدام سلبی در این فضا دافعه شدید ایجاد خواهد کرد.

گروه منحل شده و ضعیف اما همچنان موجود ETA نیز در ردای یک دردسر، دولت اسپانیا را تهدید می‌کند، هر چند مشکلات گذشته دیگر به چشم نمی‌خورد اما استقلال طلبان باسک همچنان رویای باز پس گیری خاک خود را از جنوب فرانسه و شمال اسپانیا در سر می‌پرورانند.

داعش نیز در فضای امروز اروپای ملتهب، نیازی به تشریح ماهیت ندارد و مشخص است که اگر بتواند از فرصت نابی به نام ال‌کلاسیکودربی نخواهد گذشت و یک انفجار فاجعه بار در برنابئو کافی است تا این سه گروه متخاصم در پذیرفتن مسئولیتش با یکدیگر رقابت کنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها