کد خبر: ۳۵۱۶۰۲
زمان انتشار: ۱۳:۲۸     ۰۱ آذر ۱۳۹۴
طاهری در نطق میان دستور:
نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای رئیس جمهور همان طور که در سخن و حرف از رهبری دم می‌زند در عمل هم خطر نفوذ را جدی بگیرد نه اینکه اظهاراتی دشمن شاد کن داشته باشد.

به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام سید علی طاهری نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (1 آذر 94) با اشاره به ارائه لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور از سوی دولت به مجلس گفت: این اقدام که می‌تواند به ثبات برنامه‌های اساسی و مهم و پیشرفت کشور منجر شود متاسفانه در زمینه فرهنگ با اهمیت فوق‌العاده آن تقریبا هیچ توجهی نداشته است و این درحالی است که به تعبیر مقام معظم رهبری اصلاح فرهنگ اصلاح زیرساخت همه نیازهای مهم کشور است.

وی ادامه داد: انتظار اکید ما از دولت این است که در روند بررسی این لایحه در مجلس مساعدت کند تا این بزرگترین نقیصه لایحه مذکور برطرف شود.

نماینده مردم گرگان در مجلس تصریح کرد: برجام با تمام فراز و نشیب‌ها تصویب و با نامه تاریخی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به دولت ابلاغ شد. اما با کمال تعجب و تاسف در پاسخ رئیس جمهور هیچ کدام از دغدغه‌ها جدی گرفته نشد.

طاهری خاطرنشان کرد: امیدواریم در اجرای ابلاغیه برجام شاهد برطرف شدن ضعف‌های جدی موجود در برجام باشیم.

وی افزود: مراسم حج تمتع امسال با کمال تاثر و تاسف با فاجعه‌ای بی نظیر همراه شد و تاسف بار تر اینکه مجامع بین‌المللی و حتی بسیاری از کشورهای اسلامی در ارتباط با این جنایت سکوتی خفت بار پیشه کردند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: از دولت انتظار اکید داریم که به صورت جدی برای مجازات عاملان قتل عام حجاج در منا پیگیری‌های جدی را داشته باشد.

طاهری خاطرنشان کرد: برخلاف وعده های تبلیغاتی آقای رئیس جمهور در ایام انتخابات 92 که بنا بود 100 روزه مسائل اقتصادی را ساماندهی کنند.  بعد از گذشت بیش از 2 سال نه تنها اتفاق ویژه ای رخ نداد بلکه به بهانه کنترل تورم شاهد رکود کم سابقه‌ای در فعالیت‌های اقتصادی هستیم.

وی افزود: براساس نظر کارشناسان از دی ماه سال 92 روند نزولی در بازار سرمایه ایران شکل گرفت و 202 هزار میلیارد تومان معادل حدود 60 میلیارد دلار ارزش بورس از بین رفت.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آن دسته از کارشناسان اقتصادی که از نظر فکر سیاسی به دولت نزدیکند قائل به این نکته هستند که راه‌حل مشکلات اقتصادی کشور نگاه به دست بیگانگان نیست کما اینکه الان که در دوران پسابرجام هستیم با این همه رفت و آمدهای هیات های غربی هیچ اتفاق اقتصادی رخ نداده است.

طاهری خاطرنشان کرد: راه‌حل مشکلات کشور تبعیت کامل از امر مقام معظم رهبری در اجرای اقتصاد مقاومتی است که متاسفانه تاکنون اقدام قابل توجهی صورت نگرفته است.

وی افزود: هرجا که از اوامر رهبر معظم انقلاب پیروی کرده‌ایم توانسته‌ایم به موفقیت‌های بزرگی نائل شویم مانند غنی سازی 20 درصد، موفقیت‌های هوا فضا، دفاعی، نانو، دانشگاهیان و توفیقات بزرگ دیگر.

عضو هیات رئیسه فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: امروز یکی از دغدغه‌هایی که توسط رهبر انقلاب بارها هشدار داده می‌شود خطر نفوذ است از آقای رئیس جمهور انتظار داشتیم همان گونه که در سخن و حرف دائما از رهبر انقلاب دم می‌زند در عمل هم خطر نفوذ را جدی بگیرد نه اینکه اظهاراتی دشمن شاد کن را مطرح کند.

طاهری در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آن ها شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها