کد خبر: ۳۵۱۶۹
زمان انتشار: ۰۹:۴۹     ۲۵ دی ۱۳۹۰
نویسنده مشهور روسیه:
یک نویسنده روسی گفت که آمریکا به عنوان امپراتوری شرارت جهانی بیش از پیش حق ملت‌ها برای تعیین سرنوشت خود را زیر پا گذاشته و با اقدامات جنون‌آمیز نظامی، امنیت جهانی را در معرض خطر قرار داده است.
"میخائیل پاپنکو" در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار منطقه‌ای فارس در آسیای مرکزی، با بیان آن‌که "آمریکا به حقوق بین‌الملل هیچ ارزشی قایل نبوده و با سرنوشت ملت‌ها بازی می‌کند"، تصریح کرد: یک زمانی رئیس جمهور سابق آمریکا "رونالد ریگان" اتحاد شوروی را "امپراتوری شرارت" می‌خواند ولی امروز بیش از پیش معلوم می‌شود که در اصل امپراتوری شرارت خود این کشور بوده است.

وی گفت: آمریکا به‌طور خودخواهانه نمایندگان فرهنگ‌های مختلف را در رویارویی‌های نظامی، سیاسی و مذهبی قرار می‌دهد که حاصل آن جز فاجعه و بدبختی ملت‌ها نیست. این آمریکا و متحدانش هستند که کانون‌های تمدن بشری را که از زمان باستان در میان دجله و فرات وجود داشتند، به خرابه‌زار تبدیل کردند. 

آنها مسئول غارت موزه‌های عراق و لیبی، از بین بردن آثار تاریخی مصر و تونس و تخریب اماکن مقدس قرون وسطی پروواسلاف در صربستان و پریشتینا می‌باشد و این در حالی است که فهرست جنایات آمریکا و متحدانش را می‌توان به طور بی‌پایان ادامه داد.

به اعتقاد این شخصیت نامی فرهنگی روسیه، با فروپاشی شوروی که قدرت نظامی آن به نحوی نقش بازدارندگی در برابر برنامه‌های توسعه‌طلبی آمریکا را ایفا می‌کرد، واشنگتن با احساس غیر قابل مجازات بودن خود، در طول 2 دهه گذشته به اقداماتی دست زده است که بر مصائب و رنج ملت‌ها افزوده است. فروپاشی یوگوسلاوی، حمله به افغانستان و عراق و وقوع انقلاب‌های رنگی در قلمرو شوروی سابق و ... از آن جمله می‌باشد.

پاپنکو در ادامه این بحث تصریح کرد: آمریکا که 2 قرن بیشتر تاریخ ندارد، با کمک گرفتن از سیاست "چماق و هویج" استانداردهای ساختار سیاسی و اجتماعی خود را به کل جهان تحمیل می‌کند. آمریکا قصد ندارد از اندیشه جنون‌آمیز خود برای تبدیل شدن به "ارباب جهان" و فرمان‌فرمایی بر کل دنیا به عنوان منزل خصوصی خود، دست بکشد.

این است که در پایان سال 2011 در ساختار وزارت امور خارجه آمریکا اداره کل جدیدی ایجاد شد که بر چگونگی رعایت موازین دموکراسی و حقوق بشر در سراسر جهان نظارت خواهد کرد. مگر چه سازمان و نهاد بین‌المللی به آمریکا اختیارات نظارت بر رعایت دموکراسی و حقوق بشر در سطح جهانی را واگذار کرده است؟

فضای مجازی اجازه دخالت آمریکا در هر کشوری را فراهم کرده است

این نویسنده و تاریخ‌شناس روسی با اظهار آن‌که "اینترنت که کل جهان را تحت پوشش خود قرار داده و عامل جدید برای تحقق برنامه‌های نظامی و سیاسی آمریکا و متحدین اروپایی آن به شمار می‌رود"، خاطرنشان کرد: آمریکا با استفاده از تسلط خود بر فضای رسانه‌ای بین‌المللی، اغتشاشات مصر، الجزایر، سوریه و کشورهای دیگر را به طور مستقیم پخش کرده و به نحوی به دنبال تحریک تحولات مشابه در سایر کشورها می‌باشد.

وی ادامه داد، جای تاسف دارد که عملا تمام جهان در رابطه به تحولات لیبی و قتل رهبر این کشور در موقعیت ناظر قرار گرفت که به آمریکا و غرب برای تعیین سرنوشت رهبران کشورهای دنیا جرئت بیشتر داد. قبل از این با بهانه وجود سلاح هسته‌ای تجاوز آمریکا علیه عراق صورت گرفته و "صدام حسین" نیز به خواست سیاست‌مداران آمریکایی به قتل رسیده بود. 

جالب است که امروز این بحث مطرح نمی‌شود که مسئولیت تجاوز به عراق با توجیه ساختگی وجود سلاح هسته‌ای و کشته شدن صدها هزار نفر اتباع این کشور با چه کشوری است؟

بهانه سلاح هسته‌ای برای مقابله با رشد همه جانبه ایران است

پاپنکو با غیر قابل قبول دانستن فشارهای غربی‌ها به سوریه، تهدید حمله نظامی علیه ایران را از دیگر برنامه‌های جنون‌آمیز واشنگتن دانست و تصریح کرد: آمریکا و متحدین اروپایی آن فشارهای خود به ایران را با آن توجیه می‌کنند که گویا جمهوری اسلامی به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای است ولی در اصل مخالفت آن‌ها با تحقق برنامه صلح آمیز هسته‌ای به آن منظور است تا از این طریق بتوانند مانع توسعه اقتصادی، اجتماعی و در کل شکوفایی بیش از پیش ایران شوند.

به این منظور آن‌ها بر اضافه تحریم‌های اقتصادی، می‌خواهند متوسل به زور شوند که اقدامی است بسیار بی منطق و برای ثبات و امنیت جهانی خطرناک. افزایش حضور ناوهای هواپیمابر آمریکا در خلیج فارس و طرح ضرورت حمله به ایران از سوی برخی از کشورها، نگرانی‌های عمیق مردم منطقه و جهان را به بار آورده است.

به نظر این نویسنده روسی، راه برون‌رفت از بن‌بست فعلی که به دلیل اقدامات خودخواهانه آمریکا ایجاد شده است، موضع‌گیری‌های صریح کشورها خواهد بود.

وی تصریح کرد: ملت‌ها دنیا باید این پیام را به آمریکا و متحدین اروپایی‌اش بدهند که همه کشورهای جهان از حق یکسان برای توسعه سیاسی و اجتماعی بر مبنای سنت‌های تاریخی، فرهنگی و اعتقادی خود برخوردارند و از این حریم دفاع خواهند کرد.

در این راستا به گوش مردم آمریکا و کشورهای متحدش رساندن این پیام که "دولت‌های آن‌ها با استفاده از پول‌های مالیات‌دهندگان به کشورها لشکر کشیده و ملت‌ها را با بهانه‌های ساختگی بدبخت می‌کنند"، می‌تواند تاثیرگذار باشد. بهتر است این پول‌ها برای توسعه اقتصادی و اجتماعی خود آمریکا و دیگر کشورهای متجاوز استفاده شود تا سطح زندگی مردمشان بهبود یابد.

این روزنامه‌نگار و تاریخ‌شناس روسی گفت: با توجه به آنکه در ماه ژاویه قرار داریم و امام خمینی پیام تاریخی خود به رهبر شوروی سابق "میخائیل گورباچف" را در چنین ایامی نوشته بودند، جای دارد یادی از آن بزرگمرد تاریخ داشته باشیم. زیرا با گذشت بیش از 2 دهه از آن زمان هنوز هم این پیام از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. امام خمینی از آمریکا و غرب شناخت عمیق داشتند و برحق می‌گفتند، مشکل جوامع غربی مشکل اقتصادی و اجتماعی نیست بلکه عدم ایمان راسخ به خدا است که در نهایت این جوامع را مواجه بن‌بست اخلاقی می‌کند.

این نظر امام خمینی را که در بیش از 2 دهه پیش بیان شده است، امروز شخصیت‌های مسیحی تائید می‌کنند که به عنوان مثال اسقف اعظم کاتولیک پراگ "میلاسلاف ولک" می‌گوید: اروپا با آ‌نکه احکام انجیل را از یاد برده است، قیمت گرانی خواهد پرداخت که تضعیف پایه‌های اخلاق و معنویت از آن جمله می‌باشد. مسلمان‌ها ایمان به خدا دارند، در حالی که شیوه زندگی بی‌خدایی، نشناختن حلال و حرام و الحاد به معیار زندگی معاصر اروپایی‌ها تبدیل شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها