کد خبر: ۳۵۱۸۱۱
زمان انتشار: ۱۴:۵۷     ۰۲ آذر ۱۳۹۴
منابع خبری از پرواز 12 ساعته هواپیمای جاسوسی دشمن صهیونیستی بر فراز مناطق جنوبی لبنان خبر دادند.
به گزارش پایگاه 598، فرماندهی ارتش لبنان در بیانیه‌ای گشت زنی هواپیمای دشمن صهیونیستی بر فراز مناطق جنوبی کشورش خبر داد.

به گزارش وبگاه خبری «العهد»، فرماندهی ارتش لبنان اعلام کرد: یک هواپیمای شناسایی دشمن اسرائیلی، شب گذشته از آسمان شهرک «رمیش» حریم هوایی لبنان را نقض کرد.

بر اساس این گزارش، هواپیمای جاسوسی رژیم صهیونیستی ساعت 22:06 شب گذشته وارد حریم هوایی لبنان شده و پس از گشت زنی بر فراز مناطق جنوبی، ساعت 5:18 بامداد امروز از آسمان شهرک «علما الشعب» به سمت فلسطین اشغالی بازگشت.

دولت لبنان، جنبش مقاومت حزب‎الله و نیروهای سازمان ملل متحد مستقر در این کشور موسوم به یونیفل، بارها پرواز هواپیماهای رژیم صهیونیستی بر فراز لبنان را محکوم و اعلام کرده‎اند که این اقدام نقض آشکار قطعنامه 1701 شورای امنیت و نقض حاکمیت لبنان محسوب می‎شود.

قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل متحد که به موجب آن تعرض رژیم اسرائیل در سال 2006 میلادی به لبنان متوقف و آتش بس برقرار شد، تل‎آویو را ملزم می‎کند که به حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان احترام گذارد.

لبنان در سال 2009 میلادی با تنظیم شکایتی در سازمان ملل متحد علیه رژیم صهیونیستی، 7 هزار سند را در خصوص تعرض رژیم مذکور به خاک این کشور ارائه داد.

منبع: فارس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها