کد خبر: ۳۵۱۹۸۵
زمان انتشار: ۱۸:۱۲     ۰۳ آذر ۱۳۹۴
انسان عاقل از سوراخ سازمان ملل دو بار گزیده نمی‌شود:
در حالی که در طی سالیان گذشته پیروی کورکورانه از نسخه‌های بین‌المللی در حوزه جمعیت کشور را با بحران جمعیتی روبرو نمود این بار دولت یازدهم با تکرار سیاست های غلط دولت‌های موسوم به سازندگی و اصلاحات به دنبال استفاده از نسخه نهادهای وابسته به سازمان ملل که نقش اصلی در پیری کشور داشتند برای افزایش ازدیاد جمعیت برآمده است.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، در حالی که در طی سالیان گذشته پیروی کورکورانه از نسخه‌های بین‌المللی در حوزه جمعیت کشور را با بحران جمعیتی روبرو نمود این بار دولت یازدهم (+) با تکرار سیاست های غلط دولت‌های موسوم به سازندگی و اصلاحات به دنبال استفاده از نسخه نهادهای وابسته به سازمان ملل که نقش اصلی در پیری کشور داشتند برای افزایش ازدیاد جمعیت برآمده است.

وبگاه رسمی صندوق جمعیت ملل متحد، در گزارشی عنوان داشت به درخواست دولت جمهوری اسلامی ایران، دو مشاور بین‌المللی از سازمان جهانی کمک‌رسان سالمند Help Ageو فدراسیون بین‌المللی سالمندی (International Federation on Ageing)، دو سازمان بین المللی که در مورد مسئلۀ سالمندی در دنیا فعالیت می کنند را به ایران دعوت کرده، تا تجربیات خود را در اختیار متخصصان این حوزه قرار دهند.



هرچند در این گزارش به منبع این درخواست اشاره‌ای نشده است، اما چندی قبل وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار رئیس جدید این صندوق، ماها العداوی، خواهان کمک این صندوق، به پیگیری سیاست‌های جدید جمعیتی ایران شد.

صندوق جمعیت اعلام کرد در این راستا، هفته گذشته کارگاهی با موضوع «سالمندی در ایران» توسط این صندوق برگزار شد و تعدادی از مسئولین از جمله محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی، و حسینی، معاون وزیر رفاه در آن شرکت کردند.

در این کارگاه گزارش داده شد سالمندان در حال حاضر ۶٫۲ میلیون نفر از کل جمعیت کشور ایران را تشکیل می‌دهند که پیش‌بینی می‌شود این رقم تا ۳۵ سال آینده به حدود ۲۵% افزایش یابد. این درحالی‌است که در برخی از استان‌ها هم‌اکنون این رقم از حد متوسط کشور بالاتر است. در همین راستا بابک یوسفی، رئیس مرکز بهداشت همدان اعلام کرد ۹٫۴ درصد جمعیت استان همدان سالمند هستند.

لازم به ذکر است که ایران در بازه سال های 65 تا 68 دارایی یک رشد جمعیتی چشمگیر با میانگین باروری 6/1 بود که این امر موجب گشت تا افرادی خطر انفجار را برای ایران گوش زد کردند و دولت وقت نیز در راستای همان  کنترل جمعیتی با بسیج کردن تمام دستگاه های تبلیغاتی و اجرایی کشور در مدت زمان 65 تا سال 71 توانست خطر انفجار جمعیتی را کنترل کند و رشد جمعیتی ایران را به حد متوسط جهانی برساند.

در حال حاضر  متوسط نرخ رشد در جهان که برای جلوگیری از منفی شدن طراز جمعیت 2/1 است که این امار در ایران 1/8 درصد گزارش شده  که حتی در برخی منابع از رشد پایین تر 3/1 درصدی نیز آمارهای ارائه شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها