کد خبر: ۳۵۲۲۳۹
زمان انتشار: ۱۰:۵۵     ۰۵ آذر ۱۳۹۴
شوره از یک مشکل ساده فراتر است. ممکن است ناشی از خشکی پوست سر یا بیماری پوستی‌ای به نام "سبورهوییک درماتیتیس" است.
به گزارش پایگاه 598، عامل آن ممکن است اگزما، پسوریاسیس یا رشد زیاد قارچی به نام مالاسزیا باشد. شامپوها و درمانهای مختلفی برای شوره در داروخانه‌ها و فروشگاه‌ها یافت می‌شود، اما اگر به دنبال راهی طبیعی برای درمان شورۀ سر خود هستید، ادامۀ مطلب را بخوانید:
 
روغن درخت چای: یک مطالعه نشان داده است که شامپوهای حاوی 5 درصد روغن درخت چای، می‌توانند به شکل چشمگیری به بهبود شوره کمک کنند. خودتان هم می‌توانید به شامپویی که مصرف می‌کنید چند قطره روغن درخت چای اضافه کنید، اما مواظب باشید که وارد چشمتان نشود، چرا که ایجاد سوزش می‌کند.
 
بی‌کربنات سودا: فعالیت قارچی شدید می‌تواند ایجاد شوره کند. موهایتان را خیس کنید و سپس یک مشت بی‌کربنات را با شدت روی پوست سرتان بمالید. بی‌خیال شامپو زدن شوید و مستقیم سراغ آب کشی موهایتان بروید. از آنجایی که بی‌کربنات یک آلکالین است، ممکن است بتواند میزان پِ‌هاشِ پوست سرتان را به میزان سالم برگرداند. ممکن است در ابتدا احساس کنید که موهایتان خشک شده، اما بعد از چند هفته پوست سرتان شروع به تولید روغنهای طبیعی می‌کند که باعث نرمتر شدن موهایتان می‌شود.
 
سرکۀ سیب:
اسیدی بودن سرکۀ سیب باعث تغییر پِ‌هاشِ پوست سرتان می‌شود و رشد مخمر را مشکل می‌کند. یک چهارم فنجان سرکۀ سیب را با آب مخلوط کنید و با استفاده از اسپری‌پاش، روی پوست سرتان اسپری کنید. سپس یک حوله روی سرتان ببندید و بگذارید یک ربع تا یک ساعت بماند و سپس مطابق معمول موهایتان را بشویید. این کار را دوبار در هفته انجام دهید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها