کد خبر: ۳۵۲۲۷۴
زمان انتشار: ۱۲:۰۵     ۰۵ آذر ۱۳۹۴
دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به هدف قرار داده شدن هواپیمای نظامی روسیه توسط ارتش ترکیه گفت: این حادثه تبعات استراتژیکی پیدا خواهد کرد.

به گزارش پایگاه 598، به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج، اجتماع بزرگ بسیجیان با عنوان شکوه ایستادگی با حضور فرماندهان، امرا و مسئولان کشوری و لشکری و همچنین مسئولان دولتی استان در میدان امام علی (ع) صبح امروز برگزار ‌شد.

سردار سرلشکر پاسدار دکتر سید یحیی رحیم‌صفوی ‌‌در این اجتماع بزرگ ‌با اشاره به تدبیر حضرت امام (ره) در صدور فرمان تشکیل بسیج مستضعفین اظهار داشت: فرمان تشکیل بسیج مستضعفین در پنجم آذر ماه سال 58 توسط حضرت امام بیانگر دید الهی و دور‌اندیشی حکیمانه و آینده‌نگری ایشان نسبت به حواد‌ث‌، رخدادها و فرازونشیب‌های پیش روی انقلاب کبیر اسلامی ملت بزرگ ایران بود.

وی ‌با بیان اینکه چالش‌های سه دهه گذشته نشان داد اگر قدرت بسیج نبود چه بسا سرنوشت انقلاب و کشور به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد، اضافه کرد:
بسیجیان و پاسداران مومن‌، دلاور و خردمند استان اصفهان طی 36 سال گذشته در میدان‌های سرنوشت‌سازی همچون آزادی کردستان از دست ضدانقلاب مسلح و هشت سال دفاع مقدس درخشان‌ترین کارنامه افتخارآفرین و پیروزی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به ماهیت و توانمندی‌های بسیج تصریح کرد: ماهیت و توانمندی‌های مختلف بسیج برای آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی تبدیل به معمایی بزرگ و غیر‌قابل حل شده ‌به صورتی که تمامی محاسبات آنها را برای تسلط بر ملت ایران خنثی کرده است.

سرلشکر صفوی در ادامه با تحلیل شرایط سیاسی و امنیتی منطقه ‌گفت:
در این جنگ خانمانسوز‌، فقط در سوریه 250 هزار نفر کشته شده‌اند و جمعیت 9 میلیون نفری از سوریه و عراق آواره شده‌اند و برخی به خارج از شهرها و برخی‌ها به شهرهای امن مانند بغداد و دمشق پناه آورده و زیر چادر با وضعیت اسف‌باری زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه در این جنگ ناعادلانه دو جبهه وجود دارد، ادامه داد: در یک جبهه به رهبری امریکا و رژیم صهیونیستی‌، عربستان‌، ترکیه و اردن و در جبهه دیگر به رهبری ایران‌، روسیه‌، عراق‌، سوریه و حزب‌الله لبنان قرار دارند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به هدف قرار داده شدن هواپیمای نظامی روسیه توسط ارتش ترکیه اظهار داشت: حادثه اخیر و زدن هواپیمای سوخو 24 روسیه در فضای سوریه اگر چه یک حادثه تاکتیکی است ولیکن تبعات استراتژیکی پیدا خواهد کرد و مطمئنا در این حادثه ترکیه ضرر خواهد کرد‌، چرا که علاوه بر کمک پنج ساله به تروریست‌های اجاره‌ای و ایجاد ناامنی در سوریه و عراق‌، در این حادثه مرتکب اشتباه استراتژیک شده‌ و قطعا این موضوعات برای ترکیه هزینه بالایی در پی خواهد داشت.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رمز اثر‌گذاری و ماندگاری بسیج گفت: رمز موفقیت و ماندگاری و اثرگذاری بسیج‌، قدرت انعطاف‌پذیری آن متناسب با نیازمندی‌های انقلاب و کشور و حضور در عرصه‌های سازندگی‌، علمی‌، فرهنگی و دفاعی و امنیتی است.

وی با اشاره به انتظارات از بسیج گفت: از بسیج انتظار می‌رود تا در جلوگیری از انحرافات در جامعه با به‌کارگیری ظرفیت عظیم خود در حوزه‌های هنری‌، فرهنگی و اجتماعی پیشگام باشد و در محیط‌های کاری مانند مدرسه و دانشگاه و در محلات و روستاها و کارخانجات‌، نقش آفرینی فرهنگی کند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها