کد خبر: ۳۵۲۴۰
زمان انتشار: ۱۴:۰۸     ۲۵ دی ۱۳۹۰
دبیر هیئت منصفه مطبوعات از موافقت با درخواست استمهال وکیل مدافع علی‌اکبر جوانفکر برای رسیدگی به اتهامات وی در خصوص پرونده نشریه خاتون خبر داد.
علی‌اکبر کسائیان در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس با بیان این مطلب اظهار داشت: دادگاه رسیدگی به اتهامات علی‌اکبر جوانفکر؛ سرپرست موسسه مطبوعاتی ایران در خصوص شکایت نیروی انتظامی و مدعی‌العموم امروز در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران با حضور هیئت منصفه مطبوعات برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه امروز جوانفکر حضور نیافت و وکیل‌مدافع وی با حضور در دادگاه، گواهی پزشکی مبنی بر لزوم استراحت سرپرست موسسه مطبوعاتی ایران را به دادگاه ارائه کرد.

دبیر هیئت منصفه مطبوعات تصریح کرد: وکیل مدافع سرپرست موسسه مطبوعاتی ایران با بیان اینکه پرونده موکلش از سوی جوانفکر دیر به وی ارائه شده، از دادگاه درخواست استمهال برای رسیدگی به پرونده نشریه خاتون کرد.

کسائیان یادآور شد: ریاست دادگاه و هیئت منصفه مطبوعات با توجه به ارائه گواهی پزشکی از سوی وکیل مدافع جوانفکر، با درخواست استمهال موافقت کرد و رسیدگی به این پرونده به آینده موکول شد.

وی در ادامه درباره رسیدگی به اتهام مطبوعاتی نشریه البرز ورزشی گفت: با وجود تعیین وقت برای رسیدگی به اتهام مدیرمسئول البرز ورزشی، وی در جلسه امروز حضور نیافت.

دبیر هیئت منصفه مطبوعات با بیان اینکه شاکی پرونده مدیرمسئول البرز ورزشی، رئیس فدراسیون فوتبال بود، اظهار داشت: هیئت منصفه مطبوعات درخصوص اتهام هجو و توهین، مدیرمسئول نشریه البرز ورزشی را به اتفاق آرا، مجرم دانست و با اکثریت آرا، وی را مستحق تخفیف اعلام کرد.

لازم به یادآوری است علی‌اکبر جوانفکر به اتهام توهین به مقام معظم رهبری به یک سال حبس و 5 سال محرومیت از عضویت در احزاب‌، گروه‌ها، انجمن‌ها و فعالیت‌های رسانه‌ای و مطبوعاتی محکوم شده و پیش از این دادگاه کیفری استان تهران نیز وی را به اتهام انتشار مطالب خلاف موازین اسلامی در نشریه خاتون به تحمل یک سال حبس و 3 سال محرومیت از هرگونه فعالیت مطبوعاتی محکوم کرده بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها