کد خبر: ۳۵۳۱۵
زمان انتشار: ۰۰:۳۷     ۲۶ دی ۱۳۹۰
سی و هشتمین شماره هفته نامه 9 دی یکشنبه بیست و پنجم دی ماه منتشر شد.
به گزارش 598، تیتر یک 9 دی با عنوان «دو راهبرد رهبر انقلاب نقشه راه انتخابات؛ رقابتی، سالم» به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در جمع مردم قم به مناسبت سالروز 19دی اختصاص دارد. سخنانی که در آن رهبر انقلاب با اشاره به انتخابات پیش رو نکات مهمی را به مردم، نامزدها و مجریان انتخابات گوشزد نمودند.
عکس یک 9دی این هفته به مناسبت سالروز شهادت شهید نواب صفوی به این روحانی بصیر و علمدار غیرت دینی اختصاص دارد. 9دی در یادداشتی با عنوان «یک تکه آتش! یک پارچه حرارت!» ضمن اشاره به گوشه ای از فعالیتهای شجاعانه و غیرتمندانه شهید نواب، برخی از خاطرات رهبر معظم انقلاب از شهید نواب را نیز منتشر کرده است.
یادداشت اول این هفته 9دی را مهندس سعید قاسمی در پاسخ به مقاله توهین آمیز حسین علائی در روزنامه اطلاعات 19 دی ماه، نوشته است. قاسمی در این یادداشت که «رشیدی مطلق های عصر خامنه ای» نام دارد از ریزش ها و بی بصیرتیها در فتنه نوشته و عنوان کرده روح رشیدی مطلق در کالبد جدیدی حلول کرده است.
صفحه هنر و رسانه 9دی به گزارشی درباره استقبال اهالی سینما از انحلال خانه سینما و همچنین بیان برخی پشت پرده ها و تحلیل رفتار وزارت ارشاد در این ماجرا با عنوان «خانه سینما یا مرکز رانت خواری و فتنه!» اختصاص دارد.
صفحه آخر 9دی علاوه بر گزارش تیتر یک که به سخنان رهبر انقلاب اختصاص دارد حاوی یادداشتی به قلم مدیرمسئول با عنوان «دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را؟» می باشد. در این یادداشت، تحلیلی درباره اولین گامها برای ضد امنیتی کردن انتخابات به بهانه رد صلاحیتها ارائه گردیده است.
صفحه «علوم انسانی اسلامی» این هفته به موضوع نشست های راهبردی در محضر رهبر انقلاب و سومین نشست که به موضوع زن و خانواده اختصاص داشت پرداخته است. سخنان رهبر انقلاب در این نشست، خلاصه ای از سخنان برخی اساتید ارائه دهنده مقاله، یادداشتی با عنوان «آزاد اندیشی و راهبری اندیشه ها» و مقاله ای با عنوان «چهار نگرانی در تحقق کرسی های آزاد اندیشی» محتوای این صفحه اندیشه ای 9دی هستند.
این هفته به بهانه اتفاقات خانه سینما گزارشی با عنوان «شکلگیری به نام فرهنگ؛ رقصیدن به ساز فرنگ» درباره سیر شکلگیری تا انحراف برخی تشکلهای صنفی فرهنگی هنری مانند خانه سینما، خانه هنرمندان، خانه شاعران و .... در صفحه فرهنگ 9دی منتشر شده است. یادداشتی درباره نقش حجاب در مسیر تمدن سازی اسلامی با عنوان «حجاب، آندلس و تمدن سازی اسلامی» و معرفی رمان شاه بی شین نوشته محمدکاظم مزینانی دیگر مطالب این صفحه هستند.
صفحه جبهه مقاومت این هفته 9دی دو تحلیل درباره وقایع عراق و سوریه ارائه داده است. یادداشتی با عنوان «سوریه اتحادیه عرب را کیش و مات کرد» درباره همزمانی انفجارهای تروریستی سوریه و پایان مأموریت هیئت اتحادیه عرب و یادداشت «عراق مستقل، کابوس جدید سعودیها» درباره اقدامات تروریستی عراق.
«بایدها و نبایدهای رقابت سالم انتخاباتی» عنوان یادداشتی تحلیلی است درباره فهم دقیق تر بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب که در صفحه سیاست منتشر شده ست؛ «خیانت امروز فتنه و وظیفه آینده شورای نگهبان» درباره آنچه شورای نگهبان باید از فتنه گران امروز به خاطر بسپارد؛ «پایداری بر پایداری» درباره تبیین وظیفه امروز جبهه مدافعین انقلاب اسلامی و «حکایت دوساله فراری دادن مهدی هاشمی از عدالت» از دیگر مطالب صفحه سیاست 9دی هستند. همچنین در صفحه اخبار برخی از مهمترین خبرهای هفته گذشته مرور شده است.
علاقه مندان فضای مجازی می توانند یادداشت «ما اهل گوگل نیستیم/ خامنه ای دات آی آر تنها بماند» را که در تجلیل از یک سایت محبوب نگاشته شده در صفحه بلاگستان 9دی بخوانند. «دروغی به نام دانشنامه آزاد!!!» درباره ویکی پدیا عنوان دیگر یادداشت این صفحه است.
صفحه اقتصاد 9 دی در گزارشی با عنوان «بانک مرکزی کجاست؟» به بررسی دلایل مطرح درباره علت عدم کنترل بازار ارز و طلا توسط دولت پرداخته است. «شاهراه اقتصاد جهان در دستان ایران» درباره بستن تنگه هرمز در پاسخ به تحریم نفت دیگر مطلب صفحه اقتصاد هستند.
مخاطبین سلسله مقالات قرآنی پیرامون شباهتهای جنگ نرم و سخت می توانند این هفته چهارمین شماره از این مقالات را با عنوان «مجاهد جنگ نرم مقرب تر از مجاهد جنگ سخت» در صفحه تحلیل 9دی بخوانند. یادداشت دیگر این صفحه «انقلاب اسلامی، شعب ابیطالب و فتح بدر و خیبر» نام دارد که به مسئله تحریم نفت ایران و اثرات مثبت آن برای انقلاب جهانی اسلام می پردازد.
یاران جبهه فرهنگی انقلاب می توانند 9 دی را شنبه هر هفته، روی پیشخوان مطبوعات ببینند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها