کد خبر: ۳۵۳۶۴۲
زمان انتشار: ۱۲:۱۱     ۱۵ آذر ۱۳۹۴
رئیس بسیج اساتید تهران بزرگ گفت: برگزاری بزرگ‌ترین اجتماع بشری در روز اربعین در کربلای معلی به رغم تهدیدات مکرر تکفیری‌ها و عناصر مزدور داعش دارای پیامی روشن برای عناصر خودفروخته و سر سپرده بیگانگان و حامیان آنها است.
به گزارش پایگاه 598، سیدجواد ساداتی نژاد رئیس بسیج اساتید تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با اشاره به حضور پر شور زائران حسینی از ملت‌ها و کشورهای مختلف، مراسم اربعین را اجتماعی انسانی فراتر از مرزهای جغرافیایی دانست و با یادآوری حضور پیروان اهل سنت و ادیان دیگر نظیر مسیحیت و زرتشتی گفت: فرهنگ حسینی و ارزش‌ها و اندیشه‌ای که امام حسین(علیه السلام) و یاران با وفایش در پاسداری از آن شهید شدند و اهل بیت ایشان به اسارت برده شدند، اکنون مرزهای ساختگی جغرافیایی و انسانی را درنوردیده و انسان‌های مختلف را با هر دیدگاه و مسلک و دین به خود شیفته کرده است.

وی افزود: پیام عاشورا با گذشت زمان و باوجود تبلیغات مسموم و پرحجم رسانه‌ای دشمنان اسلام، همچنان وجدان‌های بیدار و قلوب انسان‌ها را مجذوب خود می‌کند.

معاون اسبق حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به حضور پرشور زائران حسینی در مراسم اربعین امسال که برخی منابع شمار آن را نزدیک به 27 میلیون نفر تخمین می‌زنند، اظهار داشت: برگزاری بزرگترین اجتماع بشری در روز اربعین در کربلای معلی به رغم تهدیدات مکرر تکفیری‌ها و عناصر مزدور داعش دارای پیامی روشن برای عناصر خودفروخته و سر سپرده بیگانگان و حامیان آنها است.

وی اضافه کرد: برگزاری مراسم شکوهمند اربعین حسینی در میان استقبال کم نظیر زائران به طور حتم آثار و تبعات روانی خود را در عرصه میدانی و نبرد با گروه‌های تکفیری و داعشی‌ها در عراق و سوریه خواهد گذاشت.

ساداتی‌نژاد پیام دیگر اربعین حسینی را معرفی چهره واقعی دین اسلام به جهانیان دانست و تاکید کرد: مراسم اربعین امسال در شرایطی برگزار شد که چندی پیش داعش قلب اروپا را مورد حمله تروریستی قرار داد و بعد از این حملات هجمه سنگین و گسترده‌ای توسط رسانه‌های غربی صهیونیستی بر علیه اسلام و مسلمانان به راه افتاد و در چنین شرایطی که دشمنان اسلام تمام سعی خود را معطوف به نشان دادن چهره‌ای خشن و غیر رحمانی از دین اسلام کردند، جهانیان عشق و دلدادگی، صفا و مهربانی را در مراسم اربعین حسینی مشاهده کردند.

رئیس اسبق دانشگاه کاشان یکی از دلایل عدم انعکاس شایسته بزرگترین اجتماع انسانی در رسانه‌های معلوم الحال غربی صهیونیستی و گذشتن از کنار این مراسم شورانگیز را غرض ورزی آنان در قبال واقعیات دین اسلام و خنثی شدن تبلیغات مسموم و جهت دار آنان برای اسلام هراسی و اسلام ستیزی دانست و تاکید کرد: آنان با بی‌تفاوتی و سانسور رسانه‌ای این مراسم نمی‌توانند انتقال معانی و مفاهیم ناب نهضت انسان ساز حسینی را سد کنند.

رئیس بسیج اساتید تهران بزرگ با بیان اینکه مهم‌ترین مخاطبان این مراسم بزرگ بشری خاندان آل سعود هستند، گفت: فاجعه تلخ منا به دلیل بی کفایتی و بی لیاقتی آل سعود برای اداره مراسم حج اسلامی و جان باختن شمار زیادی از حج گزاران صورت گرفت، خاندان آل سعود فاقد وجاهت و شایستگی برای مدیریت مقدس‌ترین سرزمین‌های مسلمانان است.

وی با مقایسه تعداد حج گزاران و زائران اربعین حسینی و تفاوت فاحش امکانات و تجهیزات دو کشور عراق و عربستان، ضمن تمجید از مهمان نوازی کشور و ملت عراق برای برگزاری منظم و شکوهمند مراسم اربعین حسینی، خواستار پیگیری حقوقی و قضایی فاجعه منا از طریق مجامع حقوقی بین المللی و تحت پیگرد قرار دادن خاندان آل سعود برای مشخص شدن و مجازات عاملان اصلی جان باختن چندین هزار حج گزار مسلمان شد.  

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها