کد خبر: ۳۵۴۰۸۹
زمان انتشار: ۱۳:۳۲     ۱۷ آذر ۱۳۹۴
«سراج ۲۴» گزارش می‌دهد؛
عضو حزب منحله مشارکت تهدید کرده که "اگر آقای روحانی از این فرصت استفاده نکند و نیروهای اصلاح‌طلبی که از وی حمایت می‌کنند را نادیده بگیرد یکی از بهترین فرصت‌های تاریخ بعد از انقلاب را از دست داده است.
به گزارش پایگاه 598، رفته رفته با نزدیک شدن به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی٬ جریانات سیاسی ورود واضح‌تری به این فضا دارند و صریح تر از برنامه‌های خود سخن می‌گویند. براساس اخبار منتشر شده٬ در دهمین دوره انتخابات مجلس٬ جریان دولت ورود جدی خواهند داشت و همین مساله نگرانی عظیمی را برای جریان اصلاحات به وجود آورده است. آنان که تا سال گذشته دولت را از ورود به صحنه انتخابات برحذر می‌داشتند٬ اکنون تلاش دارند که لیستی مشترک با دولت منتشر کنند. آنان که مدعی پایگاه اجتماعی وسیع بوده و هستند٬ اکنون با فرار رو به جلو دولت را تهدید می کنند تا ساز ناکوک با آنها نزند.

در همین راستا ابراهیم اصغرزاده٬ عضو حزب منحل شده مشارکت در گفتگو با روزنامه اصلاح‌طلب آرمان امروز(ارگان خانوادگی هاشمی رفسنجانی) گفته است: "روحانی حامل گفتمان تاریخی روشنفکران ایران است. وجود هاشمی‌رفسنجانی و رئیس دولت اصلاحات و حمایتی که از آقای روحانی می‌کنند هم مزید بر علت است که آقای روحانی باید از این فرصت نهایت بهره را ببرد."

او تهدید کرده که "اگر آقای روحانی از این فرصت استفاده نکند و نیروهای اصلاح‌طلبی که از وی حمایت می‌کنند را نادیده بگیرد یکی از بهترین فرصت‌های تاریخ بعد از انقلاب را از دست داده است. حمایت هاشمی و رئیس دولت اصلاحات از روحانی باعث شده که کفه ترازوی سیاست امروز ایران به سود روحانی سنگینی کند. این وضعیت به آقای روحانی اجازه می‌دهد که چانه‌زنی در بالا را انجام دهد. این دو شخصیت محصول رویکردهای اجتماعی حامی خود هستند. آقای روحانی هم باید بداند که اگر بخواهد می‌تواند یک رئیس جمهور تأثیرگذار در تاریخ انقلاب باشد. فرصت حمایت گروه‌های اجتماعی از دولت آقای روحانی نباید به تهدید تبدیل شود."

این فعال اصلاح‌‌طلب درباره اینکه اگر نیروهای پشتیبان آقای روحانی از وی قطع امید کنند چه اتفاقی روی می‌دهد؟ می‌گوید: اگر این نیروها از دولت آقای روحانی ناامید شوند و دست از حمایت از دولت بردارند٬ این فرصت تبدیل به تهدید می‌شود. اگر این نیروها از دولت آقای روحانی ناامید شوند و دست از حمایت از دولت بردارند این فرصت تبدیل به تهدید می‌شود. به نظر من سیاستمداری حکم می‌کند که بین فرصت و تهدید تعادل ایجاد شود. آقای روحانی باید به این نکته آگاهی داشته باشد که حامل یک گفتمان، فرصت و انتظار ملی است. روحانی به عنوان رئیس دولت و منتخب اکثریت ملت ایران نباید دچار تعلل و تردید در مواضع شود.

به گزارش سراج24٬ حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی نیز اخیرا در گفتگویی دولت را تهدید کرد در صورتی که خط خود را از اصلاح‌طلبان جدا کند، دچار آسیب می‌شود.
او  در این باره می‌گوید: جبهه‌ای در سال ۹۲ شکل گرفت که منجر به پیروزی آقای روحانی شد٬ لذا دولت روحانی بیش از اصلاح‌طلبان نیازمند به حفظ این جبهه است٬ چراکه اگر این جبهه در انتخابات سال ۹۴ تقویت بشود٬ به تقویت دولت روحانی نیز کمک خواهد کرد. اگر کسانی به اشتباه این جبهه را تضعیف کنند، اولین کسی که از این مسئله دچار آسیب می‌شود، دولت است.
 

چندی پیش نیز رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتمادملی نیز به دولت هشدار داده بود و گفته بود دولت اگر اصلاح‌طلبان فاصله بگیرد به مشکل برمی‌خورد. منتجب‌نیا حزب اعتدال و توسعه را ز رقابت با اصلاح طلبان برحذر داشت و گفت: بنده این تصمیم را به صلاح دولت نمی‌دانم ولی بالاخره آنها به این جمع‌بندی رسیده‌اند و نظر آنها مهم است. با این‌همه باید تلاش کرد اگر با اصلاح‌طلبان به وحدت نمی‌رسند اختلافی هم با یکدیگر نداشته باشند و با آنها رقابت نکنند و در عمل وحدت داشته باشند و دوستانه و صمیمانه در انتخابات در کنار اصلاح‌طلبان حضور داشته باشند.
منتجب نیا بدون توجه به اینکه جریان اصلاحات در انتخابات می‌خواهد بر گرده دولت سوار شود و دستاوردهای آن را از آن خود کند و با این ترفند رای بیاورد٬ دولت را تهدید کرده که اگر اصلاح‌طلبان از دولت٬ فاصله بگیرند٬ دولت به مشکل برمی خورد. او گفته "قدرتمند‌ترین پشتوانه‌ای که دولت میان مردم و گرو‌ه‌های سیاسی دارد جناح اصلاح‌طلب است و اگر اصلاح‌طلب‌ها از دولت فاصله بگیرند برای دولت مشکل به وجود خواهد آمد، لذا به هیچ‌وجه نباید اجازه داد که فاصله‌ای بین اصلاح‌طلبان و دولت به وجود‌ بیاید تا دولت بتواند مقتدرانه کار خود را ادامه دهد".
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها