کد خبر: ۳۵۴۱۲۴
زمان انتشار: ۱۴:۴۹     ۱۷ آذر ۱۳۹۴
ارتش یمن خبر داد
سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد که نیروهای یمنی خط اول دفاعی جنوبی عربستان را به کنترل خود درآوردند و اکنون مشرف بر شهرهای نجران، عسیر و جیزان هستند.
به گزارش پایگاه 598، سرتیپ شرف لقمان سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن در گفتگو با پایگاه خبری العهد از حضور گسترده نیروهای ارتش یمن در استان‌های شمالی و مناطق جنوبی عربستان خبر داد و گفت: ما اکنون مناطقی را که سعودی‌ها از 80 سال پیش اشغال کردند، بازپس می‌گیریم و این وضعیت برای ورود به مرحله نخست گزینه‌های راهبردی اعلام شد.

شلیک بیش از 1000 موشک به خاک عربستان و کنترل 40 نقطه نظامی

وی تصریح کرد: اکنون ما درحال رفتن به مرحله قویتری از رویارویی ها هستیم و اکنون بر خط اول دفاعی جنوب عربستان کنترل داریم که این خط مجهز به مدرن ترین سلاح ها و تجهیزات است و کنترل بر آن صورت گرفته است. اکنون زمینه ورود هموار است اما این مسئله در گرو یک سری تصمیمات و دارای مراحلی است؛ زیرا هرگونه تحرک نظامی لازم است که متناسب با مواضع سیاسی باشد.

لقمان افزود: در روزهای گذشته، نوار مرزی شمالی خودمان را با بیش از یک‌هزار موشک و گلوله توپ پاکسازی کرده و نیروهای ما وارد شدند و بیش از 40 موضع نظامی را که سعودی‌ها در آن متمرکز بودند، پاکسازی شد. همچنین 75 خودروی نظامی منهدم شد که از جمله تانک های آبرامز (اسطوره آمریکا) و گروهی از خودروهای نظامی برادلی بود.

اشراف ارتش یمن بر شهرهای نجران، عسیر و جیزان در خاک عربستان

وی در زمینه جبهه داخلی گفت: ما با شاخه‌های اطلاعاتی آمریکا در منطقه یعنی گروه القاعده و داعش مواجه هستیم و گروه‌های مزدور از سراسر جهان برای انجام این ماموریت جمع آوری و بسیج شده‌اند و آنها براساس مقاصد آمریکا و اسرائیل کار می‌کنند و سازمان اطلاعات آمریکا و مطبوعات اسرائیل به این امر اذعان کرده‌اند و ما با همه آنها مقابله می‌کنیم و در این نبردها پیروزی کسب می نماییم.

وی افزود: راهبرد ما از دفاع به حمله تغییر کرده است و ابتکار عمل امروز به دست ارتش یمن و کمیته‌های مردمی است و آنها هستند که خط نبرد در همه جبهه ها را تعیین می‌کنند.

لقمان گفت: امیدوارم بودیم که عربستان حجم و حد و مرز خود را بشناسد و تجاوزگری خود را متوقف خواهد کند اما آنها به کار خود ادامه دادند و قلدرانه برخورد کردند اما بعد از دستاوردهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در (عملیات خود علیه) مواضع نظامی سعودی، متجاوزان از طریق هواپیماهای اسرائیلی و آمریکایی برای انتقام گیری از زنان و کودکان در شهرها و روستاهای یمن آمدند و شمار زیادی را به قتل رساندند و مناطق زیادی را ویران کردند اما ما به مسیر بازپس گیری مناطق اشغالی در استان های شمالی یمن ادامه می دهیم.

انهدام 6 ناوچه عربستان در آبهای یمن

وی به انهدام شش ناوچه متجاوزان از آغاز تجاوزگری به یمن اشاره کرد و گفت که آخرین ناوچه در سواحل شهر المخا در استان تعز منهدم شد. همه تحرکات دریایی آنها در دریای سرخ رصد می شود و هر وقت کشتی یا ناوجه یا قایقی به آبهای منطقه ای ما نزدیک شود، آن را هدف قرار داده و منهدم خواهیم کرد. ما قادر به این امر هستیم و آن را اعلام کرده‌ایم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
مادون قرمز
ROMANIA
۱۹:۳۳ - ۱۷ آذر ۱۳۹۴
۰
۰
کار درستیه. ایران باید از طریق یمن چندتا از مراکز مهم عربستان را بزند و روسیه هم ترکیه را.
آمریکا باید بفهمد به همان اندازه که در برکناری بشار اسد جدّی است بیشتر از آن جبهه مقاومت بر حفظ بشار و حکومت وی پافشاری دارد.
حذف بشار اسد یعنی قدم موثر در تجزیه سوریه.
پاسخ
مادون قرمز
ROMANIA
۱۹:۳۵ - ۱۷ آذر ۱۳۹۴
۰
۰
ترکیه نباید اجازه پیدا کند که حتی برای یک روز در خاک عراق نیروهایش را نگهدارد. باید قیمت این اقدام نا امن شدن ترکیه باشد!

ترکیه دیگه خیلی خوش به حالش شده ...
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها