کد خبر: ۳۵۴۱۹
زمان انتشار: ۱۴:۲۷     ۲۶ دی ۱۳۹۰
وزیر علوم از برخورد قاطع با ایجاد سکوهای پرواز برای کاندیداها در دانشگاه‌ها در آستانه انتخابات خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس؛ کامران دانشجو وزیر علوم در پنجاهمین گردهمایی مشترک معاونان دانشجویی و فرهنگی، اجتماعی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با تأکید بر اینکه با دانشگاه‌هایی که برای کاندیداهای مجلس سکوی پرواز ایجاد می‌کنند برخورد می‌شود، گفت: ورود به دعواهای جناحی در شأن دانشگاه و دانشگاهی نیست. از دانشگاه‌ها انتظار می‌رود که اهمیت شرکت در انتخابات و مشارکت حداکثری و گفتمان سازی در زمینه انتخابات را تبیین کنند.

به گفته وی اگر دانشگاهی کاندیدایی را دعوت می‌کند باید موضوع بحث کاندیدا مشخص باشد ضمن اینکه باید چند گروه دیدگاه‌های خود را مطرح کنند و باید بگویند در راستای پیشرفت علمی کشور پس از نماینده شدن چه خواهند کرد.

وی تأکید کرد که دانشگاه جایگاه تبلیغ احزاب نیست. لذا کاندیداها باید مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را از بعد علمی مطرح کنند و نگاه خود درباره دانشگاه‌ها را بیان کنند.

وی با بیان اینکه شرکت در انتخابات از حقوق شهروندی است و بر سرنوشت کشور تأثیر می‌گذارد، گفت: انتخابات مجلس خیلی مهم است و یکی از مسائلی است که دشمن به آن طمع کرده است و با مشارکت حداکثری چشم فتنه و چشم طمع دشمنان کور می‌شود.

دانشجو تأکید کرد که دانشگاه‌ها باید در انتخابات مشارکت حداکثری و فعال داشته باشند.

به گفته وی بر هیچ یک از دانشگاهیان پوشیده نیست که اشرافیت، استکبار و طاغوت به دنبال تقلیل مشارکت در انتخابات برای رسیدن به اهداف شوم خود است.

وی خاطر نشان کرد: هر کسی که در هر جایگاهی بخواهد امید را از مردم بگیرد یعنی همان خواسته‌ایی را دارد که دشمنان اسلام دارند. باید مرز بندی با دشمن به صورت شفاف مشخص شود. عده‌ای در فتنه ۸۸ سکوت کرده‌اند و هنوز هم مرز‌بندی‌هایشان مشخص نیست هر کسی به هر نحوی تبلیغ عدم مشارکت کند خواسته یا ناخواسته در زمین دشمن‌بازی می‌کند.

وزیر علوم در بخش دیگری از صحبت‌های خود از معاونان دانشگاه‌ها خواست تا بحث نقل و انتقال دانشجویان خصوصا دانشجویان دختر را آسان بگیرند.

وی خواستار دعوت دانشگاه‌ها از مسئولان کشوری شد و گفت: دانشجویان باید مسئولان کشوری را در دانشگاه‌ها دعوت کنند تا بیایند و مسائل مختلف کشور را مطرح کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ارتباط بین مسئولان دانشگاه و دانشجویان اشاره کرد و گفت: ارتباط بین مسئولان دانشگاه و دانشجویان یک اصل است و باید جلسه پرسش و پاسخ در دانشگاه‌ها برگزار شود و دانشجویان به راحتی سؤالات خود را مطرح کنند.

وی با اشاره به تشکل‌های دانشجویی خاطرنشان کرد: تشکل‌های دانشجویی تشکل‌هایی صادق، صریح، شجاع، دیندار و ولایت‌مدار هستند و باید قدر این تشکل‌ها را دانست.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به عاقبت به خیری تأکید کرد و گفت: عاقبت‌بخیری در ولایت‌مداری است.

دانشجو با اشاره به شهادت شهدای عرصه علم گفت: هم قسم می‌شویم و اجازه نمی‌دهیم پرچم علم و ایمان از فراز دانشگاه‌ها پایین بیاید. هم قسم می‌شویم با قلم و خون خودمان از انقلاب حفاظت کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها