کد خبر: ۳۵۴۲۱۳
زمان انتشار: ۱۰:۲۶     ۱۸ آذر ۱۳۹۴
متن کامل سخنان نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی در دیدار با رئیس جمهور:
وی در بخشی از سخنانش بیان نمود: اگر چه حضرتعالی ما و دیگر منتقدان خود را با الفاظ نامناسبی همچون بی سواد، بی شناسنامه، افراطی، و … خطاب کردید، اما خداوند شاهد است در سفر اربعین که همین هفته گذشته توفیق شد، ما برای توفیقات یازدهمین دولت جمهوری اسلامی بیشتر از مشکلات شخصی خودمان دعا کردیم.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، محمدجواد جلالفرد، عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی در مراسم روز دانشجو که صبح امروز با حضور رئیس‌جمهور در دانشگاه شریف برگزار شد، به سخنرانی در مقابل دکتر روحانی پرداخت. متن سخنرانی نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی در این مراسم به شرح زیر است:

وَ نُریدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّهً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثین»

ضمن عرض سلام و خوش آمدگویی خدمت رئیس جمهور محترم

خرسندیم از اینکه بالاخره پس از ۲ سال اجازه داده شد تا در مراسم ۱۶ آذر، به بیان دیدگاههای خود بپردازیم.

نگاه جنبش دانشجویی به دولت ها برخلاف احزاب و گروههای سیاسی نگاه صفر و یکی نیست، همه دولت ها نقاط ضعف و نقاط قوتی دارند که رسالت جنبش های دانشجویی تثبیت نقاط قوت و مطالبه از مسئولین برای رفع نقاط ضعف است.

دانشگاه محل پرسشگری و مطالبه گری است. لذا لازم میدانم به برخی مشکلات جدی در عرصه اداره کشور اشاره کنیم:

مسکن

در حال حاضر عدم شفافیت اطلاعات و ترجیح منافع گروهها و افراد خاص بر منافع ملی و وجود افراد ناتوان و نالایق در ساختارهای تصمیم گیری و تصمیم سازی مهمترین مشکلات مردم و کشور را موجب شده است.

 بیش از دوسال است که حوزه زمین و مسکن به عنوان موتور تولید مولد و محرک اقتصاد به دلیل اتخاذ سیاست های اشتباه گرفتار رکود شده است. حداقل نیمی از رکودی که در حال حاضر در کشور وجود دارد نتیجه عملکرد وزارت راه و شهرسازی است. همانطور که متوجه شده اید در خصوص آثار تورمی خط اعتباری مسکن مهر غلو شده بود و عامل اصلی تورم در سال ۹۱ و ۹۲ افزایش نرخ ارز بوده است. شاهد این موضوع افزایش بی سابقه نقدینگی در دولت جنابعالی از ۵۹۴ هزارمیلیارد تومان به ۹۲۰ هزار میلیارد تومان است که با تثبیت نرخ ارز این نقدینگی تورم نداشته است. ما نگرانیم دولت شما از ناحیه اتخاذ سیاست های اشتباه ضعیف ترین وزارت خانه دولت، بیشترین ضربه را ببیند و با سیاست های تحریک تقاضا و افزایش یکباره قیمت مسکن، تورم سنگینی در کشور شاهد باشیم.

این زیبنده دولت شما نیست که مسکن روستایی عملا تعطیل شده باشد و مسکن مهر رها شده باشد و بیش از یک میلیون خانوار مستضعف را سرگردان کرده باشند. یک میلیون خانواری که حسب وعده ی حضرتعالی مبنی بر پای بندی و پیگیری تعهدات گذشته چشم انتظار سرپناهی، پس از عمری درماندگی هستند و در آینده نتایج این بی توجهی را خواهید دید.

 مدیریت شهری

امروزه درآمد شهرداری های ۸ کلان شهر کشور با بودجه عمرانی دولت برابری می کند! درآمدهایی که غالباً از محل تراکم فروشی و فروش اوراق مشارکت کسب می‌شود. با وجود این حجم درآمدها، شهرداری ها متاسفانه هیچ گونه احساس وظیفه ای در قبال اشتغال جوانان به عنوان مهم ترین مشکل کشور ندارند و این به دلیل قطع بودجه شهرداری ها از بودجه عمومی توسط دولت و رها کردن این نهاد اثرگذار در اقتصاد است. جا دارد دولت محترم بحث "الزام ورود شهرداری ها به اقتصاد مقاومتی” و مشارکت آنان در اشتغالزایی و حل مشکلات اساسی کشور را به طور جدی در دستور کار قرار دهد. طرحی که از قرار معلوم در مجمع تشخیص مصلحت با استقبال حضرتعالی هم مواجه گردیده لکن در حال حاضر پیگیری نمی شود.

ما معتقدیم تنها با اصلاح ساختاری این دوحوزه بسیاری از مشکلات جوانان و دانشجویان از جمله ازدواج و اشتغال حل خواهد گردید. حال در نظر بگیرید اگر این اصلاح ساختاری در حوزه های بانکی به عنوان مهمترین دلیل مشکلات اقتصادی کشور، اتاق بازرگانی با تحت الشعاع قرار دادن تولید داخلی با واردات بی رویه و اصلاح ساختاری دیگر نهادهای اقتصادی رخ دهد دیگر چشم مسئولین ما به خارج از ایران برای حل مشکلات نخواهد بود که همچون وزیر صنعت اعلام کنند به دنبال واردات مدیران از خارج از کشور هستند.

نظام بانکی کشور

آقای رییس جمهور! هیچ گزافه نگفته ایم اگر بگوییم امروز مسئله بانک و اصلاح نظام بانکی کشور در راس همه مشکلات و چالش های کشور است! گزافه نگفته ایم اگر بگوییم امروز سیستم بانکی کشور به گرانیگاه فساد اقتصادی در کشور بدل شده است! حضرتعالی اگرچه بارها در سخنرانی ها به خوبی بر مسئله ی لزوم اصلاح نظام بانکی تاکید فرموده اید لکن متاسفانه در حالی که عمر دولت از نیمه گذشته است، هنوز تحول دگرگون کنده ای رخ نداده است. واگذاری اصلاح نظام بانکی به مردانی از نظام بانکی آزموده ایست که آزمودنش خطاست! لازم است جهت اصلاح نظام بانکی ستاد ویژه ای با اختیارات ویژه متشکل از هر سه قوه تشکیل شود، تا شاید شبکه قدرتمند بانکی کشور احساس وجود قانون و لزوم عمل به آن را در خود تقویت نماید!

در پایان ذکر این نکته لازم است که اگر چه حضرتعالی ما و دیگر منتقدان خود را با الفاظ نامناسبی همچون بی سواد، بی شناسنامه، افراطی، و … خطاب کردید، اما خداوند شاهد است در سفر اربعین که همین هفته گذشته توفیق شد، ما برای توفیقات یازدهمین دولت جمهوری اسلامی و یازدهمین رییس جمهور جمهوری اسلامی بیشتر از خودمان و مشکلات شخصی خودمان دعا کردیم.

آقای رئیس جمهور اکنون بزرگترین مشکلی که دانشگاههای ما به آن دچار است،عدم استقلال آنهاست.مشاهده می کنیم که احزاب و دسته جات سیاسی در پی ایجاد شاخه ی دانشجویی حزب خود در دانشگاه ها هستند که این مسئله استقلال و آرمان خواهی جنبش دانشجویی را با خطر مواجه کرده است.

موفق و موید باشید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها