کد خبر: ۳۵۴۵۹۰
زمان انتشار: ۱۴:۵۴     ۲۲ آذر ۱۳۹۴
نماینده مردم آبادان در مجلس خطاب به ترکان گفت: اعطای وام‌های کلان با بهره پایین و ماشین‌های گرانقیمت به برخی مسئولان توسط سازمان منطقه آزاد اروند چه توجیهی دارد؟
به گزارش پایگاه 598، سیدحسین دهدشتی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (۲۲ آذر ۹۴) گفت: فساد اقتصادی در ایران مختص دوره یا دولت خاصی نبوده. یکی از مهمترین انگیزه‌های مبارزه مردم با نظام ستمشاهی فساد اقتصادی آن در کنار فساد سیاسی و اختناق حاکم بر جامعه بود.اما ما ما بعد از گذشت ۳۷ سال از انقلاب در این باب چه کردیم؟

 

وی ادامه داد: پرونده‌های عدیده‌ای مانند اختلاس ۳ هزار میلیاردی، دکل‌های گمشده و آهن‌پاره، بابک زنجانی و تخلفات فراوان سعید مرتضوی در تامین اجتماعی، متهمانی که به راحتی در دادگاه نقش شاکی را بازی کرده و از جمهوری اسلامی طلبکار هم می‌شوند.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس اظهار داشت:‌ بابک زنجانی با صحبت‌های خود سیستم قضایی و امنیتی را به سخره می‌گیرد و سعید مرتضوی در دادگاه همچنان تصور می‌کند قاضی است. با محافظ مصلح وارد دادگاه می‌شود و به جای اینکه دادگاه وقت دادرسی تعیین کند، وی برای دادگاه تعیین وقت می‌کند.

 

دهدشتی اضافه کرد: مرتضوی چه فرقی با سایر متهمان می‌کند؟ مگر نه این است که همه در پیشگاه قانون با هم برابرند؟ نکند خدای ناکرده سابقه قاضی و دادستانی بودنش در برخورد قوه قضائیه با او تاثیر گذاشته است.

 

وی افزود: سخنگوی قوه قضائیه ممنوع‌الخروج بودن او را رسما اعلام می‌کند اما در مورد لغو بی‌سر و صدای این حکم کمترین اطلاع‌رسانی انجام نمی‌شود. با ارسال پیام نائب‌الزیاره‌ای وی متوجه می‌شویم که خارج از کشور بوده و دعاگوی ملت ایران به ویژه بیمه شدگان است. آیا ممنوع‌الخروجی این فرد لغو شده یا مسائل دیگری در بین است؟

 

نماینده مردم آبادان در مجلس اظهار داشـ:‌آقای خاوری هم قبل از خروج از کشور محاسن داشت، چفیه بر گردن می‌انداخت و در راهپیمایی‌ها شرکت می‌کرد و خود را ارزشی می‌نمایاند. همین ظاهرپسندی‌ها موجب هدر رفتن هزاران میلیارد از سرمایه‌های کشور شد.

 

دهدشتی خاطرنشان کرد: بنده به عنوان مسئول پرونده شستا در تحقیق و تفحص سازمان تامین اجتماعی اعلام می‌کنم حجم فساد در این پرونده به قدری گسترده است که بخش عمده‌ای از آن را در این مجله خودشان چاپ کردند و پس از ۲ سال هیچ تناسبی در برخورد قوه قضائیه با وی نمی‌بینیم.

 

وی افزود:‌ در همین جا از مسئولین رده بالای قوه قضائیه می‌خواهم با توجه به فساد گسترده و قانون‌گریزی‌های این شخص عملکرد وی در مناصب‌های قبلی را بازبینی کند. وی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده و متاسفانه قاضی بوده. شایسته است قوه قضائیه احکامی را که وی در زمان قضاوت خود صادر کرده است، مانند توقیف فله‌ای بیش از ۱۲۰ نشریه و بیکار شدن عده زیادی از روزنامه‌نگاران را مورد بررسی مجدد قرار دهد تا خدای نکرده حقی ضایع نشده باشد.

 

*عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: متاسفانه امروزه عده‌ای فرصت‌طلب در هر دو جناح کشور در پس نقاب اصولگرایی و اصلاح‌طلبی مخفی شده است. اقدامات ما علیه فساد سیاسی و اقتصادی را اقدامی علیه جناح منصوب را به خود القا می‌کنند تا از حمایت سیاسیون برخوردار باشند اما تشت رسوایی‌شان که از بام به زمین بیفتد چوب حراجی است بر آبرو و اعتبار جناح و بلکه نظام که جز بدبینی و بی‌اعتمادی به خصوص برای نسل جوان برآیندی ندارد.

 

دهدشتی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند مبارزه با فساد یک جهاد همه جانبه است. این جهاد عظیم را با اغراض سیاسی آلوده نکنید.

 

وی افزود: رئیس‌جمهور سابق فردی را که متهم به فساد است به سمت ریاست ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و مجلس هم وی را به ریاست دیوان محاسبات می‌گمارد. کمی بعد هم فساد وی اثبات و محکوم می‌شود و باید گفت چه کسی پاسخگوی این پارادوکس تلخ است.

 

نماینده مردم آبادان اضافه کرد: آیا این کار هزینه برای نظام نیست؟ چرا نباید دادگاهی تشکیل شود و آقای احمدی‌نژاد پاسخگوی اینگونه انتصابات و قانون‌گریزی‌های عدیده‌اش باشد؟ چرا هر کسی حق امضایی دارد فکر می‌کند حق دارد هر امضایی بکند؟

 

دهدشتی اظهار داشت: وقتی در جامعه‌ای کجروی‌هایی مانند فساد متبلور شود با عدم نظارت کنترل این بیماری مانند سرطان توسعه می‌یابد، قبح آن برای مردم می‌ریزد و پس از مدتی این کجروی‌ها در جامعه به هنجار تبدیل می‌شود.

 

وی ادامه داد: اینگونه می‌شود که روابط عمومی زیرمجموعه آقای ترکان سکه‌هایی به عنوان زیرمیزی برای تهیه کننده صدا و سیما می‌فرستد و در پاسخ اعتراض من می‌گوید اشتباه من این بود که سکه‌ها کم بود اگر بیشتر می‌فرستادم این مشکل پیش نمی‌آمد.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس اضافه کرد: به دنبال این آبروریزی مردم منتظر برخورد با این فساد هستند اما نامبرده به صورت صوری برکنار و بلافاصله به عنوان مسئول دفتر دوبی سازمان منطقه آزاد اروند حکم جدید می‌گیرد و این از جمله کجروی‌هایی است که در حال تبدیل شدن به هنجار است.

 

دهدشتی اظهار داشت: عدم برنامه‌ریزی و نظارت صحیح و اقداماتی مانند تعطیل کردن سازمان برنامه و بودجه توسط دولت قبل زمینه‌ساز گسترش فساد سیاسی و اقتصادی است چرا که با عدم وجود برنامه شفاف است که ابزار نظارت کم‌اثر می‌شود.

 

وی افزود:‌ متاسفانه در دوره دولت فعلی نیز آقای ترکان در برابر ورود دیوان محاسبات به مناطق آزاد بیش از دو سال مقاومت کرد و اجازه ورود نداد و متاسفانه خود نظارتی هم که ندارند.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: آقای ترکان سربسته می‌گویم اعطای وام‌های کلان با بهره‌ ۲ درصد و ماشین‌های گرانقیمت به بعضی مسئولین ذی نفوذ در آبادان، خرمشهر و اهواز توسط سازمان منطقه آزاد اروند چه توجیهی دارد؟ شما نهادهای نظارتی دیگر را هم آلوده کرده‌اید. شما که به جای برخورد با سکه‌های کثیف زیرمجموعه‌تان متخلف را ارتقاء شغلی می‌دهید چرا دم از مبارزه با پول‌های کثیف می‌زنید؟ چه حقی در این باره دارید؟

 

دهدشتی خاطرنشان کرد: به اعتقاد من یکی از مهمترین دلایل عقب‌ماندگی مناطق محرومی مانند آبادان، خرمشهر، چابهار همین فساد سیاسی و اقتصادی است. اگر نبود قرار گرفتن اشخاص فاسد و ناکارآمد در مناسب مهم کشور. شاید امسال ۹ هزار دانش‌آموز آبادانی به دلیل فقر در آستانه ترک تحصیل نبودند؟

 

وی در پایان افزود: من یگانه راه خروج از محرومیت را مبارزه با فساد از سرچشمه‌های اصلی می‌دانم و اعتقاد دارم سیستم‌های فاسد با مشغول کردن نمایندگان مردم به امور خرد منطقه‌ای بر فساد و محرومیت بیشتر این مناطق می‌افزایند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها