کد خبر: ۳۵۴۷۴۲
زمان انتشار: ۱۵:۱۲     ۲۳ آذر ۱۳۹۴
حسين مرعشي، سخنگوي كارگزاران در گفتگو با روزنامه اصلاح طلب اعتماد به تبیین مواضع اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو و همچنین لیست انتخاباتی این جریان خبر داده است.
به گزارش پایگاه 598، حسین مرعشی که به موضع گیری تند و رادیکال معروف است، در  مصاحبه با روزنامه اعتماد به تبیین آخرین اقدامات جریان مطبوع خود پرداخته و به عنوان سخنگوی کارگزاران، این نکته را به دولت گوشزد کرده که به رای اصلاح طلبان و پایگاه اجتماعی آنها نیاز است. در زیر بخش های مهم مصاحبه را می خوانیم:

- من بين حاميان دولت و جريان اصلاحات هيچ فاصله‌اي نمي‌بينم. ما معتقديم دولت آقاي روحاني در سراسر كشور حامي‌اي بزرگ‌تر و مهم‌تر از اصلاح‌طلبان نداشت و ندارد. امروز هم مانند تمام اين دوسال گذشته در تمام شهرستان‌ها و استان‌ها همه حاميان آقاي رييس‌جمهور از جنس اصلاحات و همه اصلاح‌طلبان حاميان رييس‌جمهور هستند. بنابراين مي‌توان گفت تفكيك اين دو موضوع و تمايز قايل شدن ميان حاميان دولت و اصلاح‌طلبان تفكيك غيرواقعي و يك فرضيه به‌شمار مي‌آيد. البته نكته‌اي هم وجود دارد كه نبايد از آن غفلت كنيم. اين گفته به اين معنا نيست كه دولت آقاي روحاني به جز اصلاح‌طلبان هيچ حامي ديگري نداشته است يا اكنون ندارد. ما انكار نمي‌كنيم يك فردي هم ممكن است در جبهه اصولگرايان باشد كه حامي رييس‌جمهور بوده يا شده است.

- به نظر من در انتخابات آتي حزب اعتدال و توسعه، حتما از اين موج وسيع حاميان آقاي رييس‌جمهور جدا نمي‌شود. حزب اعتدال و توسعه به لحاظ تشكيلاتي از همان ابتداي فعاليتش اصلاح‌طلب ارزيابي نمي‌شد و حالا هم اصلاح‌طلب نيست. آنها از همان ابتدا هم يك گروه ميانه بودند كه فعاليت مي‌كردند. اما به هر حال در انتخابات مجلس دهم همه اصلاح‌طلبان حاميان رييس‌جمهور حساب مي‌شوند و با هم خواهند بود و اعتدال توسعه هم از اين موضوع جدا نمي‌شود.

 

- حزب كارگزاران متشكل از شخصيت‌هاي متفاوت است كه حتما نظرات متفاوتي با يكديگر دارند. نمي‌توانيد توقع داشته باشيد در مورد يك مساله همه افراد يك نظر داشته باشند. اما موضع حزب را من اعلام مي‌كنم، آن هم به عنوان سخنگوي حزب.

 

- ما در مورد آقاي لاريجاني در حزب بحث كرديم. به نتيجه هم رسيديم. موضع هم يكي است. حمايت از آقاي لاريجاني موضوع مصوب حزب ما است.

 

- حمايت ما به معني اينكه با ايشان ائتلاف كنيم، نيست. ما مي‌توانيم نسبت به جناح رقيب هم متفاوت فكر كنيم. ايشان در جناح رقيب است اما مي‌توانيم نسبت به افكارش متفاوت فكر كنيم. حتما ما موضعي كه درباره آقاي لاريجاني به عنوان يك شخصيت ملي، اثرگذار و مفيد براي كشور مي‌گيريم با موضعي كه در برابر فردي مانند آقاي روح‌الله حسينيان مي‌گيريم، متفاوت است. جريان رقيب ما، يك جريان و يك طيف هستند. آنها را مانند يك سطح مقطع متصلب و خشك نمي‌بينيم. اين جريان يك سطح مقطع خاصي هم ندارند. ما در انتخابات حتما در مقابل جبهه پايداري از اصولگرايان ميانه‌رو حمايت مي‌كنيم اما مفهومش اين نيست كه با آنها رقابت نكنيم. آقاي لاريجاني رقيب خوب تلقي مي‌شود.

 

- مواضع (هفته نامه) صدا الزاما مواضع حزب نيست ولي مواقعي كه حزب لازم بداند مواضعش را منتشر كند از طريق صدا منتشر مي‌شود. در واقع موضوع را بايد اين‌گونه نگاه كنيد كه حزب كارگزاران حتما مواضعش را از طريق صدا اعلام مي‌كند اما الزاما تمام مطالب اين هفته‌نامه مواضع رسمي حزب نيست.

 

-همه ما از اينكه جريان خردگرا در ميان اصولگرايان دست بالا را داشته باشند و به نوعي تفكرشان بر اين جريان حاكم شود استقبال مي‌كنيم. حتما در دولت هم از اين تغيير استقبال مي‌شود كه نيروهاي عقلگرا عنان اصولگرايان را به دست گيرند نه تندروهايي مانند پايداري. اما معني اين استقبال اين نيست كه در جلسه انتخاباتي آنها شركت كنيم يا آقاي نوبخت به نمايندگي از دولت در چنين جلسه‌اي بروند و نظرات خود را منتقل كنند.

 

- من به شما اطمينان مي‌دهم بر خلاف برخي گمانه‌زني‌هاي رسانه‌اي گروه حاميان دولت به ائتلاف با اصولگرايان نخواهد پرداخت.

 

- من آقاي كرباسچي را مفيد‌تر از خودم مي‌بينم. ايشان دبيركل با سابقه‌اي هستند.

 

-هفته جاري هم هيات رييسه (شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان) قرار است كه در اين مورد (ارئه لیست) بحث كند بعد از آن از شخصيت‌ها دعوت كند كه اقدام و ثبت‌نام كنند.

 

- بر اساس برنامه تا پايان هفته گذشته قرار بود بر اساس دستور آقاي عارف همه افراد عضو شوراي سياستگذاري ليست‌هاي پيشنهادي‌شان را به ايشان ارايه كنند تا در هيات رييسه مورد بحث قرار دهيم.

-ما بايد از شخصيت‌هايي كه نياز به دعوت دارند و خودشان ثبت‌نام نمي‌كنند، درخواست كنيم تا براي شكل‌گيري مجلسي قوي و كارآمد ثبت‌نام كنند.

 

- در دولت تدبير و اميد، اميد ما اين است كه شوراي نگهبان به قانون عمل كند ولي از خلاف قانون عمل كردنش هم هراسي نداريم چون به اندازه كافي شخصيت‌هاي معتبر داريم كه جايگزين كنيم. خود من از كساني هستم كه معتقدم دوستاني كه در معرض رد صلاحيت احتمالي هستند ضرورتي ندارد كه كانديدا بشوند خود من اين عقيده را دارم.

 

-  در سال ٩٢ ما خيلي حرفه‌اي عمل كرديم. آقاي احمدي‌نژاد رييس‌جمهور بود، آقاي نجار وزير كشور بود، رييس‌ دولت اصلاحات را تهديد كردند كه نيايد، آقاي هاشمي را رد صلاحيت كردند، در بين آقاي قاليباف و آقاي جليلي، آقاي روحاني رييس‌جمهور شد. اين يعني دقيق و حرفه‌اي. حالا هم در هر حوزه قد علم مي‌كنيم بايد يك ليست راي بياورد. اگر حرفه‌اي عمل كنيم مي‌توانيم به اين نتيجه برسيم.

 

-  من اين را مي‌توانم با قطعيت بگويم كه ما در مجلس آينده در تعيين رييس مجلس نقش اساسي خواهيم داشت.

 

- آقاي ناطق اصلا ثبت‌نام نمي‌كنند. اين صحبت آقاي عطريانفر ناظر به اين بود كه كارگزاران بيشتر منادي يك سياستي بود كه بر اساس يك مصالحي براي نظام كشور و اينكه شخصيت‌هاي اصلي اصولگرا به عرصه سياسي برگردند بايد اقداماتي انجام دهيم. ما پيام‌مان اين بود. من در مصاحبه‌هايم با صراحت گفتم مهم‌تر از كانديداتوري آقاي ناطق در مجلس برگشت آقاي ناطق به عرصه سياسي است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها