کد خبر: ۳۵۴۷۵۱
زمان انتشار: ۱۵:۱۶     ۲۳ آذر ۱۳۹۴
تاکنون هیچ مقام عالی رتبه دولتی ایرانی به خبر شهادت ده‌ها تن از شیعیان نیجریه ازجمله اعضای ارشد جنبش اسلامی و بازداشت رهبر شیعیان این کشور واکنشی نشان نداده است.
به گزارش پایگاه 598، شبکه پرس تی وی عصر دیروز اعلام کرد: ارتش نیجریه به محل‌های حضور شیعیان این کشور در شهر زاریا، حمله و رهبر شیعیان این کشور را بازداشت کرد.


همچنین شبکه تلویزیونی العالم اعلام کرد: در حمله بامداد دیروز یکشنبه نیروهای ارتش نیجریه به منزل شخصی شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر شیعیان نیجریه در منطقه «گیسلو» در شهر «زاریا» در ایالت «کادونا» چندین نفر از نزدیکان شیخ زکزاکی به شهادت رسیدند.

این رسانه ادامه داد: جنبش اسلامی نیجریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد در جریان حمله نیروهای ارتش این کشور به محل اقامت شیخ زکزاکی، چندین عضو ارشد این جنبش از جمله شیخ محمد توری، دکتر مصطفی سعید، ابراهیم عثمان و جمی گلیما به شهادت رسیده‌اند.

العالم اضافه کرد: همچنین «زینت ابراهیم» همسر شیخ زکزاکی و سید علی پسر وی نیز در میان ده‌ها شهید حملات دیروز ارتش نیجریه هستند.

ابراز تاسف سخنگوی وزارت خارجه از درگیری های نیجریه 

حسین جابرانصاری سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه یکشنبه شب، با ابراز تاسف شدید از درگیری های دیروز و امروز زاریا در نیجریه که منجر به کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از مسلمانان و نمازگزاران این شهر گردید، بر ضرورت احترام به شعائر و اماکن و شخصیت های برجسته دینی و مذهبی تاکید کرد.

 
وی گفت: نیجریه بعنوان یک کشور مهم عضو سازمان همکاری اسلامی، اینک با مشکلات ناشی از افراط گرایی و تروریسم تکفیری مواجه است و امیدواریم در این شرائط حفظ آرامش و همبستگی ملی برای مبارزه با تروریسم در اولویت قرار گرفته و از اقدامات شتاب زده و غیر سازنده پرهیز شود.

شهادت شیعیان نیجری و جای خالی پیام تسلیت مقامات عالی رتبه دولتی

شهادت شیعیان نیجری و جای خالی پیام تسلیت مقامات عالی رتبه دولتی 

تاکنون هیچ مقام عالی رتبه دولتی ایرانی به خبر شهادت ده‌ها تن  از شیعیان نیجریه ازجمله اعضای ارشد جنبش اسلامی و بازداشت  رهبر شیعیان این کشور واکنشی نشان نداده است که این انفعال به نوبه خود قابل تامل است.

خبری از شمع در مقابل سفارت نیجریه نیست!؟

شهادت شیعیان نیجری و جای خالی پیام تسلیت مقامات دولتی عالی رتبه

 بعد از حادثه تروریستی فرانسه تعدادی از شهروندان ایرانی در اقدامی انسان دوستانه با روشن کردن شمع در مقابل سفارت فرانسه در تهران، به قربانیان حملات تروریستی فرانسه ادای احترام و با خانواده آنان ابراز هم‌دردی کردند اما بعد از شهادت دهها تن از شیعیان نیجری از همدردی هموطنان به این شیعیان مظلوم خبری نشد!

شهادت شیعیان نیجری و جای خالی پیام تسلیت مقامات دولتی عالی رتبه

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۷ - ۲۳ آذر ۱۳۹۴
۰
۰
چرا ما آش داغتر از کاسه ایم نیجریه به ما چه مربوطه که چنین ادعایی میشود .......
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها