کد خبر: ۳۵۴۷۵۳
زمان انتشار: ۱۵:۱۷     ۲۳ آذر ۱۳۹۴
شماری از نمایندگان در تذکر به رئیس جمهور لزوم اقدام عاجل برای حفظ منافع ملی را در مواجهه با مفاد پیش‌نویس قطعنامه شورای حکام درباره بستن پرونده PMD متذکر شدند.
به گزارش پایگاه 598، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولین اجرایی کشور در جلسه علنی امروز مجلس (۲۳ آذر ۹۴) از سوی هیأت رئیسه قرائت شد که این تذکرات به شرح زیر است:

عبدالوحید فیاضی نماینده مردم نور و محمودآباد در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار توضیح علت عدم افزایش حقوق بازنشستگان شد.

یعقوب جدگال نماینده مردم چابهار به وزیر کشور لزوم رسیدگی به تبلیغات انتخاباتی بخشدار مرکزی شهرستان نیک‌شهر و برگزاری جلسات برای کاندیداهای خاص را متذکر شد.

محمدابراهیم محبی نماینده مردم سنقر در تذکری به وزیر آموزش و پرورش خواستار توضیح علت عدم جذب نیروهای پیش‌دبستانی علی‌رغم مصوبه مجلس شد.

مهرداد بذرپاش، سیدمحمود نبویان، علیرضا زاکانی، احمد سالک کاشانی و حسین آذین نمایندگان تهران، اصفهان و رفسنجان به رئیس‌جمهور لزوم اقدام عاجل برای حفظ منافع ملی در مواجهه با مفاد پیش‌نویس قطعنامه شورای حکام راجع به بستن پرونده PMD را متذکر شدند.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، جواد کریمی‌قدوسی، نصرالله پژمان‌فر، محمدحسین حسین‌زاده بحرینی، محمد دهقان، ابوالقاسم خسروی سهل‌آبادی، محمدرضا محسنی‌ثانی، غلامرضا اسداللهی، حسین سبحانی‌نیا، علی مروی، غلامرضا مصباحی‌مقدم، محمدباقر عبادی، محمد رجایی باغ‌سیایی و محمود نگهبان سلامی نمایندگان مشهد، چناران، تربت حیدریه، سبزوار، تربت جام، نیشابور، تهران، بیرجند، گناباد و خاف در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار توضیح علت انفعال وزارت امور خارجه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قبال انتقال محل برگزاری اجلاس وزرای کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۷ از مشهد به شهر کوچکی در سودان علی‌رغم تصویب برگزاری این جلسه در سازمان آیسسکو در سال ۲۰۱۰ شدند.

ابراهیم کارخانه‌ای نماینده مردم همدان در تذکری به وزیر علوم خواستار رسیدگی به پذیرش بی رویه دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی علی‌رغم امکانات اندک شد.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در تذکری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار جلوگیری فوری از توزیع سریال شهرزاد در شبکه خانگی شد.

امیر خجسته نماینده مردم همدان در تذکری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار توضیح علت عدم اجرای نظام هم‌ترازی حقوق برای بازنشستگان شد.

موسی‌الرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد به رئیس‌جمهور لزوم اجرای قانون راجع به هم‌ترازی حقوق بازنشستگان با شاغلان را متذکر شد.

عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان به رئیس‌جمهور لزوم تخصیص اعتبارات برای مساجد و بقایای متبرکه را متذکر شد.

احمد شوهانی نماینده مردم ایلام در تذکری به وزیر اقتصاد خواستار جلوگیری از افشای نامه‌ها و اسناد محرمانه در بانک‌ها و به ویژه بانک ملت شد.

جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت به وزیر اقتصاد در مورد علت عدم پرداخت وام ازدواج توسط بانک‌ها تذکر داد.

عبدالکریم جمیلی نماینده مردم بوشهر در تذکری به وزیر علوم خواستار جلوگیری از برخوردهای سیاسی با اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها شد.

امیر خجسته نماینده مردم همدان به رئیس‌جمهور در مورد ضرورت پرداخت معوقات ایثارگران به ویژه خانواده‌های شهدا و جانبازان و آزادگان و توجه به معیشت و بهداشت و درمان آنان تذکر داد.

حلیم عالی نماینده مردم زابل به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد عدم نظارت بر عملکرد سایت‌های خبری و ایجاد تشویش در اذهان عمومی تذکر داد.

علیرضا سلیمی، فرهاد بشیری، نادر قاضی‌پور و محمدمهدی زاهدی نمایندگان محلات، پاکدشت، ارومیه و کرمان در تذکری به وزیر صنعت، خواستار توضیح در مورد احداث کارخانه تولید سیگار خارجی در کشور شدند.

احمد آریایی نژاد نماینده مردم ملایر در تذکری به رئیس‌جمهور عنوان کرد چرا اقدامی راجع به کاهش آلودگی شهرهای بزرگ و کوچک انجام و گزارشی در این خصوص ارائه نشده است؟

عباس مقتدایی، احمد سالک کاشانی، حمیدرضا فولادگر، سیدناصر موسوی‌لارگانی، محمداسماعیل کوثری، سیدمحمود نبویان، سیدحسین نقوی‌حسینی، سیدعلی طاهری، بهرام بیرانوند، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، ابوالقاسم خسروی سهل‌آبادی نمایندگان مردم اصفهان، فلاورجان، تهران، ورامین، گرگان، بروجرد، مشهد، تربت حیدریه به رئیس‌جمهور ضرورت پرهیز از موضع گیری‌های تضعیف‌کننده نمایندگان مجلس و قوه مقننه و به ویژه در آستانه انتخابات را متذکر شدند.

سیدحسین دهدشتی نماینده مردم آبادان به وزیر نفت در مورد علت عدم نظارت و شفافیت در عملکرد صندوق بازنشستگی نفت تذکر داد.

علیرضا منظری‌توکلی نماینده مردم بافت در تذکری به وزیر کشور خواستار چاره‌اندیشی در مورد مظاهر فسق و فحشا در یکی از پارک‌های تهران شد.

ابراهیم کارخانه‌ای، سیدمهدی هاشمی، محمد سلیمانی، بیژن نوباوه وطن، مجتبی رحماندوست، الیاس نادران، محمداسماعیل کوثری، مهرداد بذرپاش، علیرضا زاکانی، جواد کریمی‌قدوسی، نصرالله پژمان‌فر، سیدناصر موسوی‌لارگانی، رضا صابری، حبیب‌الله آقاجری، قاسم جعفری، موسی‌الرضا ثروتی، فرج‌الله عارفی،‌ عبدالوحید فیاضی، محمدمهدی زاهدی، سیدحسین نقوی‌حسینی، محمدحسن آصفری، سیدحسین ذوالانوار، احمد سالک کاشانی و حسین آذین نمایندگان همدان، تهران، مشهد، فلاورجان،آزادشهر و بندر ماهشهر، بجنورد، جیرفت، نور، کرمان، ورامین، اراک، شیراز، اصفهان و رفسنجان در تذکری به رئیس‌جمهور عنوان کردند مفاد پیش‌نویس قطعنامه شورای حکام در رابطه با مسدود کردن PMD یک فریب آمریکایی است که به مثابه ختم یک پرونده به یک روش و گشودن آن به روش دیگر است که نظام اسلامی را در شرایطی که بدتر از قبل قرار داده و اقدام عاجل رئیس‌جمهور را در جهت حفظ منافع ملی می‌طلبد.

حبیب آقاجری نماینده مردم بندر ماهشهر به وزیر آموزش و پرورش در مورد نفوذ طرفداران فتنه در آموزش و پرورش خوزستان و افت کیفیت تحصیلی در این استان تذکر داد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها