کد خبر: ۳۵۵۱۶
زمان انتشار: ۱۲:۴۱     ۲۷ دی ۱۳۹۰
بر پایه سخنان سخنگوی وزارت خارجه ایران، هفته گذشته، آمریکا از سه کانال با ایران گفت‌وگو کرد. اکنون شبکه خبری «سی‌.ان‌.ان» در تحلیلی به جزییات تازه‌ای از این نامه‌ها اشاره کرده است.
همان گونه که پیشتر سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرده، آمریکا از سه کانال نامه‌هایی را به ایران فرستاده است .

به گزارش «تابناک»، شبکه خبری «سی‌.ان‌.ان» تأیید کرده است که یک نامه از طریق «سوزان رایس » به محمد خزایی، نماینده ایران در سازمان ملل داده شده است؛ این نامه به ظاهر برای دولت فرستاده و نامه دیگری نیز از سوی سفیر سوئیس به ایران داده شده که احتمالا این همان نامه‌ای است که رسانه‌های غربی، مدعی هستند، اوباما برای رهبر انقلاب فرستاده است؛ کانال سوم نیز گفت‌وگوی تلفنی جلال طالبانی با مقامات ایران بوده است.

در همان آغاز، رسانه‌های غربی مدعی بودند، نامه‌ای که آمریکا به ایران نوشته، دارای لحن هشداری است. بدین ترتیب که آمریکا به ایران هشدار داده، در صورتی که تنگه هرمز بسته شود، با واکنش شدید آمریکا روبه‌رو خواهد شد.

در همین باره، «سی‌.ان‌.ان»، فاش کرده است، هرچند در این لحن هشداری بوده و آمریکا به ایران خاطرنشان کرده که نباید قدرت واکنش آمریکا را دست کم بگیرند، با وجود این و به ظاهر در این نامه، آمریکایی‌ها درخواست خود برای داشتن یک خط ارتباطی را همچنان مطرح کرده‌اند.

«سی‌.ان‌.ان» در این باره نوشته است: آمریکا پیشنهاد داده که یک خط ارتباطی مستقیم بین دو کشور ایجاد شود  که ایجاد چنین خط ارتباطی، می‌تواند امیدبخش و کمک‌دهنده باشد، اما قطعا چنین خط ارتباطی به تنهایی کافی نیست، ولی می‌تواند از درگیری میان ایران و غرب که به گفته رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، می‌تواند برای منطقه و جهان یک تراژدی غمبار باشد، جلوگیری کند.

گویا، لابی صهیونیستی به محض آگاهی از پیشنهاد دوباره آمریکایی‌ها به شدت به تکاپو افتاده‌اند تا به هر گونه که می‌شود، سناریوی خود یعنی ایجاد یک جنگ افروزی جدید را در منطقه روی میز بیاورند. به همین دلیل، درصددند که حق مذاکره با ایران را از دولت آمریکا گرفته و به کنگره بسپارند؛ جایی که آنان قدرت لابی‌گری فراوانی دارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها