کد خبر: ۳۵۵۳۴۰
زمان انتشار: ۱۷:۴۷     ۲۶ آذر ۱۳۹۴
در پایان جلسات پیش از ظهر مذاکرات صلح یمن در سوئیس، مذاکره‌کننده ارشد هیأت انصارالله با حضور در محوطه فضای سبز محل برگزاری مذاکرات تأکید کرد نشست صلح یمن باید حداکثر تا ۲۱ دسامبر به پایان برسد.

به گزارش پایگاه 598،   صبح روز پنجشنبه (امروز) روز سوم مذاکرات صلح یمن در ساختمان المپیک در روستای «مکولان» در نزدیکی شهر «بیل بین» در سوئیس پیگیری شد.

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی است پیش از آغاز جلسه‌های رسمی جلسه‌ای چهارجانبه با حضور «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصار الله، «عارف الزوکا» از کنگره مردمی یمن و «عبدالملک المخلافی» و «احمد بن دغر» از هیأت وابسته به «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن تحت نظارت «اسماعیل ولد الشیخ» فرستاده ویژه سازمان ملل برگزار شد.

بعد از این نشست جلسه عمومی اعضای هیأت‌ها برگزار شد که همچنان محور گفت‌وگوها توقف درگیری‌های نظامی آزادی زندانیان بوده است اما گزارش‌ها حاکی است که هیأت وابسته به ریاض تا کنون با ایده تبادل تعداد زیادی از زندانیان از دو طرف مخالفت کرده است.

بر اساس این خبر هیأت وابسته به ریاض هنوز بر بند آزادی زندانیان خود پافشاری می‌کند در حالی که هیأت انصار الله بر آتش بس و عملی کردن مسأله توقف درگیری‌ها تأکید دارد.

در مذاکرات روز سوم طرح‌های پیشنهادی درباره تبادل زندانیان ارائه شده، از سوی دیگر نیز پیش نویس طرح مربوط به وارد کردن کمک های بشر دوستانه به یمن به هیأت ها ارائه شده که قرار است بعد از اعلام نظر هیأت‌های مذاکره کننده این طرح در جلسات اصلی مذاکرات مطرح شود.

این در حالی است که هیأت وابسته به ریاض هنوز بر شکستن محاصره تعز پافشاری می‌کند از سوی دیگر نیز تأکید انصار الله بر رفع تحریم از سراسر یمن است و بر اساس گزارش منابع آگاه روز گذشته عز الدین الاصبحی وزیر حقوق بشر دولت مستعفی وابسته به هادی جلسه کمیته حقوق بشر را ترک کرده است.

بر اساس این خبر این اقدام بعد از آن صورت گرفته که یکی از اعضای انصار الله به الاصبحی گفته چگونه مدعی می‌شوید که تعز در محاصره قرار دارد در حالی که می‌توانید تجهیزات نظامی خود را وارد این شهر کنید.

امروز گفت‌وگوهای کمیته نظامی که برای تثبیت توقف درگیری‌ها تشکیل شده ادامه پیدا کرده و سفرای کشورهای خارجی در یمن نیز در شهر بین حضور دارند و با دیدارهای جداگانه با اعضای هیأت‌های مذاکره کننده به صورت غیر مستقیم در مذاکرات مشارکت می‌کنند.

در پایان جلسات صبح این نشست محمد عبدالسلام عضو ارشد هیأت مذاکره کننده انصار الله در محوطه فضای سبز محل برگزاری نشست حضور پیدا کرد و در گفت‌وگوی کوتاهی که با خبرنگاران داشت اعلام کرد  گفت‌وگوها در چارچوب کلی درباره آتش بس صورت گرفته و مذاکرات در خصوص تبادل زندانیان ادامه خواهد داشت و باید گفت‌وگوها حداکثر تا 21 دسامبر به پایان برسد زیرا قرار است در 22 دسامبر در جلسه شورای امنیت در نیویورک موضوع یمن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها