کد خبر: ۳۵۵۶۶۴
زمان انتشار: ۰۹:۰۴     ۲۹ آذر ۱۳۹۴
آیت‌الله اراکی:
رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: مجامع حقوقی، رهبران سیاسی نیجریه و افراد با نفوذ باید پیگیر آزادی هرچه زودتر شیخ زکزاکی باشند. وی با انتقاد از سیاست‌های عربستان ابراز کرد: سران کشورهای اسلامی باید با آسیب‌دیدگان این فاجعه همدردی کنند نه که با مسببان جنایت همبستگی کنند و از آنها متشکر باشند.

به گزارش پایگاه 598، آیت‌الله محسن اراکی شنبه شب در مراسم بزرگداشت شهدای نیجریه که در حرم حضرت معصومه برگزار شد گفت: جنایت نیجریه یکی از بزرگ‌ترین فاجعه‌های قرن اخیر بود.

وی با انتقاد از سیاست‌های عربستان ابراز کرد: سران کشورهای اسلامی باید با آسیب‌دیدگان این فاجعه همدردی کنند نه که با مسببان جنایت همبستگی کنند و از آنها متشکر باشند.

رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: وظیفه صاحبان قلم و قدرت و تاثیر این است که با شیعیان مظلوم نیجریه همبستگی کنند و خواستار محاکمه کسانی شوند که این جنایت را انجام دادند.

وی با انتقاد از سیاست‌های کشورهای آفریقایی اظهار کرد: سیاست‌مداران کشورهای دنیا به خصوص قاره آفریقا چرا واکنش مناسبی نسبت به این جنایت از خود نشان نداند؟

اراکی بیان کرد: اگر حاکمان و صاحبان سلاح راه خود را باز کرده و دست خود را در چنین جنایاتی گشوده ببینند باید منتظر تکرار این حوادث باشیم بنابراین نباید ساکت بمانیم و دلیل این اجتماع رساندن صدای اعتراض مردم و حوزه علمیه قم است.

وی تصریح کرد: کسانی که دستشان به این جنایت آلوده شد اگر بتوانند فاجعه‌های دیگری را هم رقم خواهند زد.

رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با انتقاد از دادگاه‌های بین‌المللی گفت: چرا دادگاه‌های بین المللی عمر بشیر را به خاطر جرمی که ثابت نشده این چنین محاکمه می‌کنند اما جانیان نیجریه از هر حساب و کتابی در امانند.

وی ادامه داد: ما و تمام مردم آزاده جهان نسبت به مطالبه محاکمه این جنایتکاران اقدام می‌کنیم و پیگیر اجرای مجازاتشان هستیم.

اراکی با بیان اینکه شیخ زکزاکی باید آزاد شود ابراز کرد: رهبر بزرگ اسلامی و انسان وارسته و با تقوایی که در چنگ ارتش نیجریه است باید آزاد شود.

وی ادامه داد: آیت‌الله زکزاکی عالم برجسته‌ای است که مورد احترام صدها میلیون مسلمان در دنیاست.

رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: مجامع حقوقی، رهبران سیاسی نیجریه و افراد با نفوذ باید پیگیر آزادی هرچه زودتر شیخ زکزاکی باشند.

وی در ارتباط با شهدای این فاجعه اذعان کرد: این شهدای مظلوم بی آنکه هیچ جنایتی مرتکب شوند برای ذکر محمد و آل محمد (ص) گرد هم آمده بودند اما توسط ارتش مزدور نیجریه به خاک و خون کشیده شدند.

اراکی با اشاره به تاثیرات خون شهدا اظهار کرد: وعده الهی این است که خون شهدا تاثیر خود را می‌گذارد به همین دلیل ما مطمئنیم که این حادثه سبب می‌شود جامعه مسلمانان نیجریه دارای استحکام بیشتری شود.

وی اضافه کرد: نخستین اثری که خون این شهدا خواهد داشت این است که جامعه مسلمانان نیجریه و سراسر آفریقا با قدرت به مبارزات خود ادامه می‌دهند.

رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه شیعه در تاریخ شهادت را فراوان تجربه کرده است تاکید کرد: مسلمانان نیجریه نباید دچار ترس بشوند چون شهادت میراث اهل بیت است و بزرگ‌ترین نمونه آن شهادت اولیای خدا و بهترین و پاک‌ترین انسان‌ها در کربلا بود که سبب ماندگاری و جاودانی اسلام در دنیا شد.

وی افزود: انقلاب کربلا در جامعه چنان تاثیری گذاشت که اکنون پس از گذشت قرن‌ها شاهد راهپیمایی میلیونی مردم در حماسه اربعین هستیم.

اراکی با تقدیر از مردم کشور عراق اظهار کرد: مردم مظلوم عراق واقعا در خدمت رسانی به زوار سنگ تمام می‌گذارند.

رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی جنایات صدام در کشور عراق را مورد توجه قرار داد و گفت: عراق کشوری است که صدام ملعون بزرگ‌ترین جنایات را در حق مردم آن انجام داد اما مردم آن در اربعین بزرگ‌ترین ارزش‌های انسانی را به نمایش می‌گذارند.

وی تاکید کرد: اگر در نیجریه چند صد نفر به شهادت رسیدند در طول حکومت صدام در عراق میلیون‌ها نفر توسط رژیم بعثی به شهادت رسیدند.

اراکی اضافه کرد: یکی از مسئولان عراق می‌گفت 6 میلیون پرونده با نام و مشخصات از شهدای عراق در زمان حکومت صدام موجود است.

رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه دشمنان اهل بیت نمی‌توانند مظاهر تشیع را از بین ببرند تصریح کرد: جنایتکاران هرچقدر بر جنایات خود بیفزایند راه امیرالمومنین و صدای سیدالشهدا در جهان نمایان‌تر خواهد شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها