کد خبر: ۳۵۶۰۶۰
زمان انتشار: ۱۳:۳۰     ۰۱ دی ۱۳۹۴
اظهارات رئیس جمهور آمریکا در تلاش برای محدودیت خرید و فروش سلاح در این کشور به افزایش قابل توجه فروش اسلحه در این کشور انجامیده است.

به گزارش پایگاه 598، در روز 6 دسامبر سال جاری،‌ تنها چند روز پس از حادثه قتل عام در سن برناردینو در ایالت کالیفرنیا در این کشور،‌باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، در کنار ارائه اظهاراتی در راستای مقابله با افراط گرایی اسلامی خواستار افزایش محدودیت در قوانین نگهداری سلاح در این کشور شد.

به گزارش بیزینس اینسایدر به طور کلی ارزش گردش مالی صنعت تولید سلاح در آمریکا 13 میلیارد دلار در سال برآورد شده است.

در حالی که به دلیل کاهش قابل توجه درگیری های نظامی آمریکا در عراق و افغانستان، فروش کارخانه های اسلحه سازی این کشور کاهش یافته است، اظهارات مقامات کاخ سفید شرایط را برای این صنعت بهبود می بخشد.

طی سال های گذشته و با افزایش میزان حملات با سلاح گرم و قتل عام افراد بی گناه در دانشگاه ها، مدارس و دیگر مکان‌های عمومی در این کشور، مقامات کاخ سفید همواره از تصمیم خود برای محدود کردن فروش آزادانه سلاح در این کشور سخن گفته اند.

بر اساس آمارهای موجود طی 5 سال گذشته، میزان فروش سلاح در آمریکا روندی افزایشی را تجربه کرده است و بر اساس پیش بینی ها این روند در سال های پیش رو نیز ادامه خواهد یافت.

اظهارات مقامات کاخ سفید در راستی محدود کردن خرید و فروش سلاح در این کشور بیشتر از اینکه استفاده از سلاح را محدود کرده باشد به افزایش مراجعه مردم برای خرید سلاح منجر شده است.

به گزارش فارس، به نظر می رسد اظهارات کاخ سفید نسبت به تلاش برای محدود کردن فروش سلاح به نگرانی مردم آمریکا نسبت به آینده و احتمال محدود شدن دسترسی به سلاح و در نتیجه تلاش برای خرید هر چه بیشتر سلاح در شرایط کنونی منجر شده است.

این احتمال وجود دارد که کاخ سفید این اظهارات را در راستای گرم کردن غیر مستقیم گردش مالی صنعت اسلحه سازی در این کشور بیان می کند تا بخشی از رکود ناشی از کاهش جنگ های خارجی آمریکا را در این صنعت جبران کند.

صنعت اسلحه سازی در آمریکا نفوذ قابل توجهی در کنگره و مجلس نمایندگان این کشور داشته و لابی های گوناگونی را در ساختار سیاسی آمریکا در اختیار دارد.

در سال های حملات نظامی آمریکا به عراق و افغانستان، صنعت اسلحه سازی این کشور رونق گرفت که با تغییر شرایط این کشور و کاهش در گیری های نظامی خارجی آن حداقل در ظاهر، این بخش از اقتصاد آمریکا رکود را تجربه کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها