کد خبر: ۳۵۶۲۱۱
زمان انتشار: ۱۱:۱۲     ۰۲ دی ۱۳۹۴
نامزد مجلس خبرگان و وزیر پست و تلگراف سابق با بیان اینکه حتی یک وزراتخانه نمی‌تواند به صورت شورایی اداره شود چه برسد به اداره کشور گفت:حکومت شورایی برای سهم خواهی عده ای در نظام مطرح است.
به گزارش پایگاه 598، سید محمد غرضی شامگاه سه شنبه در همایش «انقلاب اسلامی و افق پیش‌رو» در سالن اجتماعات مجتمع علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با اشاره به نظرات مختلف در کشور در خصوص تقسیم شدن مدیریت و یا شورایی شدن گفت: این بدان معناست که کاندیداها را فقهای مختلف تایید کرده و سپس افراد با طرز فکرهای متفاوت وارد کارزار انتخابات شوند.

وی با اشاره به اینکه هیچ منبع مدیریتی در هیچ کشوری مسئولیت شورایی را در اداره کشور تایید نمی کند، گفت: شورا در خصوص قانونگذاری صحیح است اما اداره کشور به صورت شورایی امکان پذیر نیست.

کاندیدای دوره یازدهم انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه حتی یک وزراتخانه نمی تواند به صورت شورایی اداره شود چه رسد به اداره یک کشور، تصریح کرد: اگر زمانی بحث حکومت شورایی مطرح شد، بدانید که عده‌ای به دنبال سهم‌خواهی هستند.

وی با بیان اینکه پس از پرس و جو از شورای نگهبان به این نتیجه رسیدم که روحانی بودن شرط کاندید شدن برای انتخابات خبرگان رهبری نیست، ‌ تصریح کرد: من بیش از ۶۰ سال با مبانی فقهی زندگی کرده ام و همه صحبت ها و سخنرانی های من پیش از انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم براساس مبانی فقهی بود.

غرضی دلیل ثبت نام در انتخابات مجلس خبرگان رهبری را جامعیت فقهی خود دانست و گفت:‌ به نظر بنده جامعیت فقه از سیاست قوی‌تر مهم بوده و توانایی‌های فقه بسیار بیشتر از توانایی‌های سیاست است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به گفته شهید مطهری که تایید صلاحیت ها در مجلس خبرگان رهبری باید توسط نمایندگان مراجع تقلید صورت گیرد، نظر شما چیست، گفت: شهید مطهری در دوره ای زندگی می کردند که با مسائل و مشکلات مدیریتی امروزی مواجه نبودند.

جنگ های الکترونیکی امروزی نیازمند سرباز جنگ فیزیکی نیست

وزیر پست، تلگراف و تلفن دولت سازندگی با اشاره به معضل بیکاری جوانان بیان کرد: همه دولت های گذشته بیش از آنکه به فکر تولید در جامعه بوده باشند به فکر واردات کالا بوده اند و این مسئله بیکاری جوانان را تشدید کرده است.

وی ادامه داد: تا به حال دولت‌‌ها پول نفت را خرج حل مقطعی مشکلات جامعه ‌کرده‌اند و این راهکار مناسبی برای حل مشکلات بیکاری جوانان نیست و تنها راه حل تصمیم گیری مناسب کل نظام جمهوری اسلامی برای این مشکل است.

غرضی با تاکید بر اینکه ما به یک ارتش موظف نیازمندیم، نه به یک نیروی انسانی غیرموظف گفت: جنگ‌های امروز دیگر جنگ‌های الکترونیکی شده و جنگ‌های فیزیکی به دست فراموشی سپرده شده است و دیگر سرباز در این جنگ‌ها مفید نیست.

وی با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته دنیا تمامی جوانان در سن ۲۰ سالگی به یک کار اقتصادی روی می‌آورند، تاکید کرد: در کشور ما جوانان پس از پایان تحصیلات دانشگاهی باید دوران خدمت سربازی را سپری کرده و در سن ۲۷ سالگی دنبال کار مناسب باشد و این روند هفت سال از طلایی‌ترین روزهای زندگی جوانان را می گیرد که هم به ضرر جوان و هم به ضرر جامعه است.

برجام مشکلی از اقتصاد جامعه را حل نمی کند

وزیر پست، تلگراف و تلفن دولت سازندگی با اشاره به اینکه مسائل در کشور ما مسائل مهم تری از پرداختن به مسئله رفع حصر سران فتنه وجود دارد، تصریح کرد: کشور ما برای آبادانی باید به مسائل مهم تری از جمله بیکاری جوانان توجه داشته باشد و من اگر رئیس جمهور بودم حق عامه را بر حق عده ای خواص ترجیح می دهم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا ما پس از انقلاب توانسته‌ایم یک الگوی اقتصادی خاص و جامع را برای کشور تدوین کنیم یا خیر، گفت: در تمام این سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی نظام ما هر گاه بی پول شده است به سراغ نظام های سوسیالیستی رفته و هر گاه پولدار شده است به سراغ نظام های سرمایه داری غربی رفته است و این مسئله نشان می دهد که نظام اقتصادی مشخصی در جامعه نداریم.

وی برجام را راه حلی برای مشکلات اقتصادی ندانست و تاکید کرد: اگر ما روزانه دو میلیون بشکه نفت هم بفروشیم مشکلات اقتصادی ما برطرف نمی شود چرا که دولت به قدری بدهی دارد که با این روش ها مشکلاتش حل نمی شود.

غرضی نبود تولید در کشور را راهی برای قاچاق کالا در کشور دانست و تصریح کرد: امروزه حدود ۲۵ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌‌شود و به نظر بنده کشور به این صورت اداره نمی‌شود.

جوانان نسل ما توانایی اداره قدرت سیاسی را دارند

وی با اشاره به اینکه جوانان پیش از انقلاب با حرکت های انقلابی خود همچون پشت سرگذاشتن کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ و پیروزی انقلاب نقش موثری در تعیین سرونوشت این انقلاب ایفا کردند و اظهار کرد: نسل ما با تقدیم ۲۴۵ هزار شهید و ۷۰۰ هزار جانباز در دوران جنگ تحمیلی به گونه ای عمل کرد که ذره ای زا این آب و خاک به دست بیگانه نیفتد.

کاندیدای دوره یازدهم انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به برخی از فعالیت های مثبت دوران سازندگی گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از نقاط کشور لوله کشی گاز نبود اما با انقلاب اسلامی و پایان جنگ تحمیلی این نعمت الهی به بسیاری از نقاط کشیده شد به گونه ای که اکنون ۲۵ میلیون مشترک گاز در کشور وجود دارد و این در حالی است که تنها ایران و آمریکا کشورهایی هستند که دارای لوله کشی گاز هستند.

وی با بیان اینکه نسل بنده بزرگترین قدرت سیاسی را در غرب آسیا به وجود آورد و توانایی اداره آن را نیز دارد، افزود: پیش از انقلاب اسلامی شاه ایران برای دیدار رئیس‌جمهور آمریکا باید ساعت‌ها پشت در اتاق وی منتظر می‌ماند اما اکنون وضع سیاسی ما به‌ گونه‌ای شده است که تمام قدرت‌های سیاسی دنیا را به چالش کشیده و پای میز مذاکره آورده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها