کد خبر: ۳۵۶۶۹۵
زمان انتشار: ۰۸:۴۱     ۰۶ دی ۱۳۹۴
عضو کميسيون امنيت ملي:
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينکه دو مصوبه اخير هيئت حاکمه آمريکا مغاير با بندهاي 28 و 29 برجام است،گفت:دو طرحي که اخيرا در آمريکا به تصويب رسيده به مثابه نقض برجام است و ضروري است که دولت ايران شکايت اين نقض عهد را به کميسيون مشترک برجام ارجاع دهد.
به گزارش پایگاه 598، عباسعلي منصوري‌آراني عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به طرح اخير نمايندگان گنگره آمريکا مبني بر مصادره اموال بلوک شده بانک مرکزي ايران، اظهار کرد: بعد از حصول توافق برجام در 23 تير و روز تصويب اين سند در 26 مهرماه، بارها برجام از سوي هيئت حاکمه آمريکا نقض شده است.

وي با اشاره به تفاوت ماهوي نظام جمهوري اسلامي با ساختار سياسي آمريکا که مبتني بر مولفه‌هاي استکباري و سلطه جويانه است، گفت: برجام يک نقطه مثبت در کارنامه نظام جمهوري اسلامي است که با حصول آن، موج اتهام زني‌هاي واهي و دروغين صهيونيست‌ها و غربي‌ها عليه فعاليت‌هاي هسته‌اي صلح آميز کشورمان فروکش کرد.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در ادامه ضمن اشاره به مصوبه اخير هيئت حاکمه آمريکا مبني بر لغو معافيت‌هاي ويزايي براي اتباع ساير کشورها در صورت سفر به ايران، بيان داشت: دولت آمريکا در قضيه برجام يک سند تعهدآور بين المللي را به امضاء رسانده و ازاينرو موظف و مکلف به اجراي تمام و کمال آن است، بنابراين منازعات و اختلافات حزبي و ساختاري حکومت آمريکا نبايد نافي و ناقض تعهدات بين المللي اين کشور باشد.

منصوري آراني با بيان اينکه دو مصوبه اخير هيئت حاکمه آمريکا مغاير با بندهاي 28 و 29 برجام است، گفت: دو طرحي که اخيرا در آمريکا به تصويب رسيده به مثابه نقض برجام است و ضروري است که دولت ايران اين نقض عهد را به کميسيون مشترک برجام به صورت شکايت آميز ارجاع دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها