کد خبر: ۳۵۶۹۴۳
زمان انتشار: ۱۱:۵۳     ۰۷ دی ۱۳۹۴
«امریکن ثینکر» در تحلیلی منتشر کرد:
این موسسه که همچون دیگر اندیشکده های امریکایی، از نظام سیاسی ایالات متحده پول دریافت می کند تا با رصد لحظه به لحظه ی اوضاع امریکا و جهان، به مقامات وقت و آینده ی این کشور مشاوره های تخصصی بدهد، علنا اقرار کرد که امریکا برخلاف آنچه برخی کوته فکران داخلی ایران عنوان می کنند، کماکان به دنبال براندازی و یا تغییر در نظام اسلامی است.
به گزارش سرویس بین‌الملل پایگاه 598، در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی که به روی کار آمدن حکومتی مبتنی بر قوانین اسلامی منتهی شد شاهد دشمنی های بیشماری از سوی استکبار بوده ایم. تحریم های ظالمانه بلافاصله پس از پیروزی انقلاب آغاز شد و هر روز به هر بهانه ای ادامه پیدا کرده و گسترش می یافت، هشت سال جنگ و خونریزی به ملت ایران تحمیل شد، و در کنار تحریم های مختلف و تلاش های نظامی، گاه واضح و گاه پنهان برای استحاله انقلاب از درون تلاش کردند! رؤیت این تلاش ها –که البته به نتیجه دلخواه نرسیده اند-  به ذکاوت و فراستی نیاز دارد که جز اشراف به اصول انقلاب اسلامی و اعتقاد به آنها راه دیگری برای دسترسی به آن نیست.

هرکه از اصول انقلاب دور گردید، به تدریج دشمنی استکبار را منکر شد و آن را توهم توطئه نامید! متاسفانه این تفکر در مقطعی از تاریخ پس از انقلاب، حتی در بدنه ی دولت ها هم مشاهده می گردید! در مقطعی عده ای زمام برخی امور را در دست گرفتند که دشمنی شیطان بزرگ با اسلام و ملت ایران را نه تنها انکار کرده بلکه ترفندی از سوی حکومت برای اغفال مردم عنوان می کردند!

اما با اندک دقتی در رفتار و گفتار اندیشمندان جبهه دشمن، به وضوح مشخص می شود چیزی که برخی آن را توهم می پندارند از هر حقیقتی واضح تر است! اتاق فکر امریکایی امریکن ثینکر در تحلیلی عنوان کرد تنها راه نجات خاورمیانه و از بین بردن تروریسم، تغییر در نظام ایران است!


این موسسه که همچون دیگر اندیشکده های امریکایی، از نظام سیاسی ایالات متحده پول دریافت می کند تا با رصد لحظه به لحظه ی اوضاع امریکا و جهان، به مقامات وقت و آینده ی این کشور مشاوره های تخصصی بدهد، علنا اقرار کرد که امریکا برخلاف آنچه برخی کوته فکران داخلی ایران عنوان می کنند، کماکان به دنبال براندازی و یا تغییر در نظام اسلامی است!

در مطلب مذکور آمده است: ”پس از حوادث تروریستی 13 نوامبر در فرانسه، همه ی جوامع دموکراتیک به این فکر افتادند که تمهیدات و قوانین ضد تروریستی جدیدی را در نظر بگیرند تا با تروریست ها و افراط طلبان مقابله کنند. این اقدامات اگرچه لازم است اما کافی نیست!

مهمترین گامی که باید برداشته شود، خشکاندن ریشه ی این تفکر است که گاهی خود را در قالب داعش نشان می دهد و گاهی در قالب القاعده، حزب الله لبنان، و دیگر گروه هایی که تحت لوای اسلام فعالیت می کنند! اصلی ترین راه حلی که امنیت جهان را در مقابل آنان تضمین می کند خشکاندن ریشه ی این تفکرات افراطی است!"

در ادامه مطلب با گریزی به بخشی از مصاحبه با مریم رجوی، ایران به عنوان خاستگاه ریشه ی این تفکر عنوان می شود و بیان می گردد تنها راه نجات جهان، تغییر در حکومت ایران است! قطعا اگر پایبندی ایران به مبانی فکری حکومت اسلامی که در مقابل استکبار و ظلم قرار دارد نبود، هیچگاه دشمن به فکر تغییر آن نمی افتاد! این مسئله به قدری برای امریکا مهم است که برای رسیدن به آن و با وجود بدهی های میلیاردی و تریلیاردی کاخ سفید، مبلغ دو میلیارد و سیصد و هشت میلیون دلار برای آن ردیف بودجه در نظر گرفته شده است!

امریکن ثینکر عنوان می کند ایران نه تنها خود به تفکرات افراطی!! عمل می کند بلکه گروه های دیگر را نیز به این کار وا میدارد بنابراین ریشه ی ماجرا در ایران است و باید با تغییر در نظام ایران، این ریشه را خشکاند!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها