کد خبر: ۳۵۷۲۲۶
زمان انتشار: ۱۴:۳۶     ۰۹ دی ۱۳۹۴
یگان موشکی یمن علاوه بر پیشروی‌های گسترده نیروهای زمینی در جبهه‌های متعدد نبرد با دشمن سعودی در ۲ هفته اخیر، با ۹ فروند موشک بالستیک مواضع راهبردی ارتش سعودی و مزدوران آن را در هم کوبید.

به گزارش پایگاه 598، با گذشت 10 ماه از تجاوز ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به یمن هیچ کدام از اهداف این تجاوز محقق نشده و این دستاوردی برای ملت مقاوم یمن و زیانی بزرگ برای ائتلاف سعودی- آمریکایی است.

در این مدت یمنی‌ها پیروزی‌های میدانی بزرگی را در رویارویی با دشمن سعودی و حراست از خاک کشورشان محقق کرده و همه جهان را غافلگیر کردند.

در همین مدت اخیر ارتش یمن و کمیته‌های مردمی با کسب موفقیت‌هایی چشمگیر دشمن سعودی را متحمل تلفات جانی و مالی سنگینی کردند، به گونه‌ای که یگان موشکی نیروهای مشترک یمنی موشک‌های بالستیک به مواضع دشمن سعودی شلیک کردند.

طی هفته گذشته، هشت فروند موشک بالستیک به مواضع راهبردی دشمن سعودی و مزدوران آنها شلیک شد که شش فروند از آن موشک «قاهر 1 »که نوع ارتقا یافته موشک روسی، «سام 2 » در داخل یمن است که به طور دقیق مواضع دشمن را هدف گرفت.

یگان موشکی یمن یک فروند موشک به سمت پایگاه هوایی «امیر خالد بن عبدالعزیز» در «خمیس مشیط» استان «عسیر» و 2 فروند دیگر به فرودگاه منطقه‌ای جیزان و یک فروند هم به شرکت نفتی «ارامکو» در «جیزان» شلیک کرد.

اما موشک پنجم به پایگاه نظامی عربستان در منطقه «خباش» «نجران» اصابت کرد و موشک ششم پایگاه نظامی دشمن سعودی و مزدوران آن را در منطقه «صافر» در استان «مأرب» در هم کوبید.

موشک‌های هفتم و هشتم نیروهای یمنی از نوع موشک‌های بالستیک توچکا بود که مرکز فرماندهی متجاوزان و مزدوران سعودی را در منطقه «شعب الجن» در «باب المندب» و اردوگاه «تداوین» در «مأرب» را هدف گرفت.

در این حملات موشکی مواضع دشمن سعودی و مزدوران آن با دقت بالا هدف گرفته شده و تلفات سنگین مالی و جانی به آنها وارد کرد به طوری که دشمن هرگز تصور آن را نکرده است کما اینکه در آینده باید منتظره امور غافلگیر‌کننده بزرگ‌تری از سوی نیروهای یمنی باشند.

پیشروی‌های زمینی نیروهای یمنی در مناطق مختلف یمن

در کنار قدرت موشکی یمن، نیروهای زمینی این کشور نیز توانسته‌اند دستاوردهای بزرگ میدانی را در جبهه‌های متعدد کسب کنند.

در «تعز» ارتش یمن و کمیته‌های مردمی در یک عملیات بی‌نظیر منطقه راهبردی «جبل الشوکه» در تعز را تحت سیطره خود گرفتند.

در این عملیات نیروهای یمنی ارتفاعات «الشبکه» و سلسله جبال «منطقه حیفان» را از وجود تروریست‌ها پاکسازی کردند.

در استان «حجه»، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تلاش مزدوران سعودی برای پیشروی از سمت «الرمضه» به سوی گذرگاه الطوال را ناکام گذاشتند در این عملیات شماری از نظامیان سعودی و مزدوران آنها در حرض به هلاکت رسیدند و تیم تک تیراندازهای یمنی هم هشت سرباز سعودی را هدف گرفتند.

در استان «الجوف»، دلاورمردان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن متجاوزان و مزدوران عربستان را متحمل تلفات سنگین جانی و مالی کرده و منطقه «الجبل الاسود» در این استان شرق یمن را تحت سیطره خود گرفته و حلقه امنیتی اطراف صدها مزدور از جمله افسرانی سعودی و اماراتی را شکستند.

از سوی دیگر یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی دوشنبه شب یک فروند موشک بالستیک «قاهر 1» به سوی شرکت نفتی آرامکو در منطقه اشغالی جیزان شلیک کرد که کاملا به هدف اصابت کرد.

یک منبع نظامی یمن ضمن تایید اصابت موشک قاهر 1 به شرکت نفتی آرامکو در جیزان گفت: این دومین حمله موشکی به شرکت آرامکو طی هفته اخیر است.

با این حساب شمار موشک‌های بالستیک یمنی که طی 2 هفته اخیر به مواضع دشمن سعودی اصابت کرده به 9 فروند رسید و اهداف راهبردی عربستان و مزدوران انها را هدف گرفت.

ناظران، کارشناسان نظامی و تحلیلگران سیاسی معتقدند، حمله موشکی ارتش یمن و کمیته‌های مردمی نشانه تجربه و درایت سطح بالای فرماندهی نیروهای یمنی است و ثابت می‌کند که ارتش و کمیته‌های مردمی همچنان قدرت موشکی خود را حفظ کرده‌اند، با وجود اینکه دشمن سعودی گمان می‌کرد در ماه‌های نخست تجاوز خود به یمن این ظرفیت نظامی یمنی‌ها را کاملا منهدم کرده است.

انصارالله یمن موفق به تولید موشکی جدید با طرح پایه سام 2 شده است، موشکی که 500 کیلومتر برد داشته و گام بلندی در عرصه تولیدات موشکی محسوب می‌شود، از این جهت که ماهیت موشکی زمین به هوای آن تغییر کرده و همان موشک تبدیل به یک موشک زمین به زمین شده، است.

سرنگونی یک هواپیمای شناسایی دیگر در تعز

از سوی دیگر تک تیراندازهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی این کشور یک هواپیمای شناسایی ائتلاف سعودی-آمریکایی را در استان تعز سرنگون کردند.

یک منبع نظامی یمن گفت: این هواپیمای شناسایی که از فناوری سطح بالایی برخوردار بود برای جاسوسی از مواضع نظامی و پراکندگی نیروهای یمنی و دیگر ماموریت‌ها بکارگرفته شده بود، اما نیروهای یمنی آن را در یکی از مناطق شهر «الجحملیه» که شاهد درگیری بین ارتش و مزدوران سعودی است، سرنگون کردند.

ارتش یمن پیش از این نیز هواپیماهای جنگی و شناسایی متعلق به دشمن سعودی را سرنگون کرده‌اند که از جمله آن یک هواپیمای شناسایی بود که با ایجاد اختلال در سامانه آن در نزدیکی مرز،سالم ساقط شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها