کد خبر: ۳۵۷۳۹۸
زمان انتشار: ۱۷:۱۸     ۱۱ دی ۱۳۹۴
معاون وزیر نفت با تشریح جزئیات طرح عرضه کلاس بندی شده بنزین در کشور، از آزادسازی واردات بنزین توسط بخش‌خصوصی خبر داد و گفت: بزودی پیشنهاد جدید بنزینی وزارت نفت به دولت می‌رود.
به گزارش پایگاه 598، معاون وزیر نفت در پاسخ به پرسش مهر در خصوص آزادسازی کامل واردات بنزین در صورت اجرای طرح عرضه کلاس بندی شده این فرآورده نفتی در جایگاه ها، توضیح داد: مجوز واردات بنزین توسط بخش خصوصی در لایحه بودجه سال ۹۳ و ۹۴ گنجانده شده که اگر بخش خصوصی بتوانند فرآورده نفتی را وارد کنند با نرخی که توسط دولت تعیین می شود، می‌تواند توزیع کند.

این عضو هیات مدیره شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی همچنین تاکید کرد: جدا از بحث قیمت، بنزین وارداتی توسط بخش خصوصی باید مطابق با استانداردهای تعیین شده باشد و نظارت از لحاظ کیفی با شرکت ملی پالایش و پخش نفتی خواهد بود.

این مقام مسئول همچنین در پاسخ به این پرسش مهر که آیا بخش خصوصی می تواند از زیرساخت‌های دولتی همچون خط لوله، مخازن و اسکله های نفتی برای واردات، انتقال و توزیع بنزین استفاده کند؟ گفت: بله اما باید هزینه استفاده از این زیرساخت ها را پرداخت کند.

به گفته وی تاکنون بخش خصوصی از واردات بنزین استقبال نکرده و دلیل آن این است که قیمت بنزین داخلی ارزان تر از بنزین وارداتی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
علی
ROMANIA
۱۷:۲۹ - ۱۱ دی ۱۳۹۴
۰
۰
در دولت قبل به خود کفایی بنزین رسیدیم وپس از چندی اماده صادرات بنزین شدیم ودر دولت تدبیر وامید اعلام می شود واردات بنزین ازاد شد.
این همان امید به اینده است!!!
پاسخ
ارشاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۷ - ۱۱ دی ۱۳۹۴
۰
۰
بخش خصوصی یعنی رانت خواران وآقازاده ها....تو خود حدیث مفصل بخوان ازاین مجمل
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها