کد خبر: ۳۵۷۷۹۸
زمان انتشار: ۰۹:۱۵     ۱۴ دی ۱۳۹۴
کارشناس سیاسی سپاه پاسداران گفت: رژیم آل‌سعود در پی اعدام آیت‌الله نمر باقرأمین‌النمر رهبر شیعیان عربستان در آینده شاهد اقدامات انتقام‌جویانه مسلمانان خواهد بود.
به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی مقربی در حاشیه تجمع مردم گرمسار در محکومیت اعدام شهید آیت‌الله باقرالنمر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرمسار، ضمن محکوم کردن این اقدام شنیع رژیم آل‌سعود اظهار کرد: رژیم آل‌سعود، آیت‌الله باقرالنمر را به دلیل اقدام علیه وحدت مسلمانان و همکاری با تروریسم اعدام کرد؛ این موضوع که رژیم سعودی خود یکی از حامیان قدرتمند تروریسم در منطقه است، بر هیچ‌کس پوشیده نیست و آیت‌الله باقرالنمر تنها از طریق گفتمان سیاسی مسالمت‌آمیز درصدد رفع مظلومیت و محرومیت شیعیان عربستان برآمده بود.

وی با تأکید بر اینکه اعدام آیت‌الله باقرالنمر با هدف بر هم زدن وحدت مسلمانان انجام شد، اضافه کرد: رژیم آل‌سعود به دنبال جبران شکست‌های پی در پی سیاست‌های خود در کشورهای منطقه بود و همچنین کشاندن جمهوری اسلامی ایران به جنگ‌های فرعی از دیگر اهداف این رژیم فاسد است.

مقربی تصریح کرد: رژیم آل‌سعود سعی دارد به‌ طوری ایران را درگیر جنگ‌های داخلی جهان اسلام کند تا تمرکز ما در مسئله فلسطین کاهش یابد و از اینجاست که نقش صهیونیست‌ها را در این جنایت شنیع پررنگ می‌دانیم.

وی در خصوص اهمیت محکومیت اعدام آیت‌الله باقرالنمر از سوی علما و دولت‌های اسلامی اضافه کرد: کاردار دولت سعودی در ایران گفته بود «اعدام آیت‌الله باقرالنمر یک عمل کاملاً قانونی و شرعی بود» و ما این استدلال را در بیانیه وزارت کشور عربستان هم می‌بینیم؛ با توجه به این مطلب، وظیفه علمای اسلام این است که ضمن محکومیت این جنایت، نامشروع و نادرست بودن این حکم را عقلانی و مستند به منابع شرع مقدس به جهانیان اثبات کنند.

کارشناس سیاسی سپاه افزود: برخی دولت‌های اسلامی نیز همان‌طور که انتظار می‌رفت این عمل شنیع را محکوم کردند و آن دسته از کشورهای اسلامی که هنوز اقدام به محکومیت این جنایت نکرده‌اند، هوشیار باشند که آتش جنگ فرقه‌ای و مذهبی که عربستان در منطقه ایجاد کرده است، به‌زودی دامن آنها را نیز خواهد گرفت.

وی با اشاره به وظیفه جوانان مسلمان در قبال این جنایت تصریح کرد: ملت‌های مسلمان وظیفه دارند به حمایت از اقدامات انقلابی و جهادی جریانات مبارز اسلامی بپردازند؛ چون وحدت امروز مهم‌ترین نیاز جامعه اسلامی است.

مقربی با بیان اینکه شهادت آیت‌الله باقرالنمر برای مقامات رژیم آل‌سعود پیامدهای سنگینی در پی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: رژیم سعودی پیش از اینکه این جوانان بی‌تجربه سرمست قدرت در رأس آن قرار گیرند، از موقعیتی نسبتاً مشروع در میان کشورهای اسلامی برخوردار بود و سعی داشت با سیاست‌های محافظه‌کارانه، اهداف خود را پیش ببرد؛ اما پس از روی کار آمدن پادشاه جدید در این کشور شاهد اقدامات نسنجیده بسیاری از سعودی‌ها بودیم.

کارشناس سیاسی سپاه گفت: از این موارد می‌توان به حمله به یمن و دخالت در امور داخلی این کشور، فاجعه مرموز منا و اینک اعدام آیت‌الله باقرالنمر اشاره کرد که تمام این اقدامات به‌ خصوص اقدام اخیر، تبعات بسیار سنگینی برای عربستان در بر خواهد داشت و آن‌ها باید در آینده شاهد اقدامات انتقام‌جویانه سختی از طرف شیعیان و با محوریت مقاومت اسلامی باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۲ - ۱۹ دی ۱۳۹۴
۱
۰
واقعا احسنت
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها