کد خبر: ۳۵۸۲۶۸
زمان انتشار: ۱۲:۲۷     ۱۶ دی ۱۳۹۴
انسان نباید بعد از موفقیت دچار غرور سیاسی شود!

به گزارش پایگاه 598، حسین مرعشی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان اخیراً طی سخنانی در یک میتینگ سیاسی در شهر بابل اظهار کرده است: در انتخابات سال 92 روستاهایی در کشور وجود داشت که 100 درصد به آقای روحانی رأی دادند و این بسیار مهم است.

به گزارش ایرنا، وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: انسان نباید بعد از موفقیت دچار غرور و اشتباهات سیاسی شود و باید قدم‌های بعدی را در همان مسیر مثبت و سازنده برداریم.

مرعشی گفت: پیروزی 92 می‌تواند در 94 هم تکرار شود و افراد شایسته و کاردان وارد مجلس شوند.

 

*به نظر می‌رسد صحبت‌های مرعشی در واکنش به تکروی سیاسی اعتدالیون برای انتخابات هفتم اسفند مطرح شده باشند.

رخدادی که با اعلام رسمی سخنگوی حزب اعتدال و توسعه مبنی بر ارائه لیست جداگانه انتخاباتی از سوی حامیان رئیس‌جمهور و عدم ائتلاف آنها با اصلاح‌طلبان آغاز شد.

اصلاح‌طلبان همواره اعلام می‌کنند که حامیان اصلی حسن روحانی در انتخابات دولت یازدهم بوده‌اند اما این قضیه دلایل قابل اثباتی ندارد.

زیرا در این زمینه نه هیچ بیانیه رسمی از سوی لیدر اصلاحات وجود دارد و نه محمدرضا عارف حاضر شد در هنگام کناره‌گیری خود؛ حمایت از روحانی را اعلام کند و از وی نام ببرد.

اصلاح‌طلبان طی 2 سال گذشته نیز علی‌الدوام بر این نکته تأکید کردند که اگر روحانی دست از آنها بردارد؛ فی‌الواقع «پایگاه اجتماعی» خود را از دست می‌دهد!

عبدالله ناصری، از فعالان اصلاح‌طلب در این رابطه پای انتخابات دولت دوازدهم در سال 96 را نیز پیش کشیده و گفته بود:

«ممکن است در آن زمان هم با توجه به رقبایی که حاضر می‌شوند اصلاح‌طلبان باز هم به این نتیجه برسند که از روحانی حمایت کنند اما شاقول اصلاح‌طلبان این است که آقای روحانی و وزارت کشورش پای انتخابات (مجلس دهم) می‌ایستد یا نه و حاضر است هزینه بکند؟ هیأت‌های اجرایی را که نخستین ابزار نظارتی هستند چگونه شکل خواهد داد؟»

با تمام این حرف‌ها اما گویا اعتدالیون و رئیس‌جمهور روحانی ترجیح داده‌اند که در انتخابات هفتم اسفند، بر طریقی دیگر راه بسپارند و در شطرنج با اصلاح‌طلبان از فرمول «ائتلاف نانوشته» استفاده کنند.

گفتنیست، از میان اصلاح‌طلبان، یک نفر هست که از چندماه قبل، تکروی اعتدالیون و عدم تحقق وحدت میان اصلاح‌طلب و دولت روحانی را به درستی پیش‌بینی کرده بود.

«فیّاض زاهد» چند ماه قبل در مصاحبه با روزنامه آرمان امروز گفته بود:

«براساس برخی شنیده‌ها آقای روحانی برای اینکه فشارهای کمتری متوجه خود و دولتش شود بخشی از نیروهای خود را به سمت تشکیل یک فراکسیون مستقل شامل ترکیبی از حامیان دولت و حامیان آقای علی لاریجانی شکل داده است. آقای روحانی با این اقدام از این نکته غافل شده که به این شیوه علاوه بر اینکه تندروی‌های جناح محافظه‌کار از بازی کنار می‌مانند، اصلاح‌طلبان حامی وی هم کنار خواهند ماند.

این فراکسیون تلاش می‌کند افراد متوسط و معتدل و مخالف تفکر تحول‌خواهانه وارد مجلس آینده شوند. در نتیجه مجلس هماهنگ با آقای روحانی اما متفاوت از شعارهای ایشان در 24 خرداد 1392 شکل خواهد گرفت. بنده به عنوان یک اصلاح‌طلب به صراحت اعلام می‌کنم که تا این مقطع کنونی آقای روحانی فراتر از انتظار اصلاح‌طلبان عمل کرده است»!

زاهد زمانی هم در یک مصاحبه دیگر بیان کرده بود: اگر با فکت‌های واقعی روبه‌رو باشیم و تحلیل جامعی از نهادهای قدرت داشته باشیم تشکیل مجلس اصلاح‌طلب دور از دسترس است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها