کد خبر: ۳۵۸۷۵۲
زمان انتشار: ۰۹:۰۷     ۲۰ دی ۱۳۹۴
نشریه نیوزویک به نقل از دیپلمات‌ها نوشته است که ریاض با هدف بر هم زدن مذاکرات صلح سوریه و همچنین پاسخ به مسائل داخلی، دست به اعدام شیخ نمر زد.

به گزارش پایگاه 598، نشریه نیوزویک در گزارشی با موضوع اعدام شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته عربستانی و تحولات پس از آن، نوشته است که به عقیده دیپلمات‌های غربی این اقدام با هدف توقف روند صلح سوریه صورت گرفته است.

در بخشی از این گزارش آمده است: «برخی دیپلمات‌های غربی گفتند که تصمیم سعودی‌ها برای اعدام نمر، در حالی که می‌دانستند موجب عصبانیت ایران و همچنین ایالات متحده و دیگران می‌شود، مشخصا برای بر هم زدن نشست صلح سوریه که قرار است در روز 25 ژانویه در ژنو برگزار شود، اتخاذ شد.»

این گزارش می‌افزاید: «تحرکات جنگ‌طلبانه عربستان روابط این کشور با واشنگتن را هم با مشکل مواجه کرده است. دیپلمات‌های ایالات متحده و مقامات امنیتی می‌گویند که از اینکه شهروندان عربستان سعودی و دیگر پادشاهی‌های خلیج (فارس) از افراط‌گرایان در سوریه، لیبی و دیگر نقاط در منطقه حمایت می‌کنند، عصبانی هستند.»

نیوزویک در ادامه به نقل از کارشناسان نوشته است که اعدام شیخ نمر دلایل داخلی هم داشته و هدف از آن راضی نگه داشتن حلقه وهابیون بوده است.

این نشریه در پایان گزارش خود نوشته است که ریاض و تهران مسیری را پیش گرفته‌اند که به لطمه خوردن به دو طرف منجر می‌شود. نیوزویک ریشه اصلی رخدادهای کنونی را توافق هسته‌ای با ایران و چشم‌انداز رفع تحریم‌ها دانسته و نوشته است که ریاض احساس کرد از سوی آمریکا خیانت دیده و به همین جهت در صدد جبران برآمد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها