کد خبر: ۳۵۹۵۴۴
زمان انتشار: ۱۵:۰۰     ۲۴ دی ۱۳۹۴
روايتي متفاوت از آزاد نمودن ۱۵ افسر انگليسي درسال ۸۶:
آزاد نمودن 10 تفنگدار آمريكايي در روز گذشته شبیه همان اتفاقی است که در سال ۱۳۸۲ پس از چهار روز و در سال ۱۳۹۴ در کم‌تر از یک روز در باره‌ی تفنگ‌دارهای دریایی امریکایی رخ داد؛ با این تفاوت که در این دو مورد آن‌ها از درجه و لباس نظامی‌شان خلع نشدند و شناور و تجهیزات‌شان به غنیمت گرفته نشد و در هم‌آن آب‌های آزاد رهاسازی شدند؛ بدون عذرخواهی رسمی یا امتیازی خاص.
به گزارش سرويس سياسي پايگاه 598، روایت اکثریت درباره‌ ی رهاسازی پانزده تفنگ‌دار دریایی بریتانیایی در فروردین ۱۳۸۶ آن است که ایران پس از دو هفته مقاومت ناگهان تصمیم گرفت که آن‌ها را با هدایای سنتی و کت‌وشلوار فاخر به کشورشان برگرداند.

این شبیه همان اتفاقی است که در سال ۱۳۸۲ پس از چهار روز و در سال ۱۳۹۴ در کم‌تر از یک روز درباره‌ی تفنگ‌دارهای دریایی امریکایی رخ داد؛ با این تفاوت که در این دو مورد آن‌ها از درجه و لباس نظامی‌شان خلع نشدند و شناور و تجهیزات‌شان به غنیمت گرفته نشد و در همان آب‌های آزاد رهاسازی شدند؛ بدون عذرخواهی رسمی یا امتیازی خاص.

عنوان ابوزینب الخالصی اما کانون روایت اقلیتی است که روایت اکثریت از آزادی تفنگ‌دارهای دریایی بریتانیایی را خدشه‌‌دار می‌کند؛ واقعیت آن است که ما آن پانزده تفنگ‌دار متجاوز را با ابوزینب، شیخ مجاهدان هور، که در اسارت امریکایی‌ها بود مبادله کردیم.


ابوزینب الخالصی، علی الزبیدی، و آیت‌الله سیدکاظم حائری

مهدی عبدالمهدی، مقلب به ابوزینب، در سال ۱۹۴۵ میلادی در شهر الخالص استان دیاله‌ی عراق متولد شد. او دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی اقتصاد بود و با پی‌وستن به حزب‌الدعوة خیلی زود به صف مبارزه با رژیم بعث صدام وارد شد.

ابوزینب پس از ضربه‌ی بعثی‌ها به حز‌ب‌الدعوة و شهادت بس‌یاری از اعضای حزب، با همراهی کسانی چون ابومهندس" حرکت مجاهدین انقلاب اسلامی در عراق" را به راه انداخت و تا روز اسارت دبیر کل آن باقی ماند؛ اگر چه او را مبدع سپاه بدر نیز دانسته‌اند.

حرکت مجاهدین یکی از کلیدی‌ترین گروه‌های معارض با صدام و سرآمد نبردهای چریکی در هورهای جنوب عراق بود، اگر چه با عبور از بصره و عماره و ناصریه تحرکات آن تا نجف و کربلاء و حتا بغ‌داد پیش می‌آمد.

هم‌زمان با جنگ عراق و ایران، حوزه‌ی فعالیت شهید ابوزینب تا کردستان عراق توسعه یافت تا جایی به تشکیل تیپ‌ المصطفی در استان سلیمانیه ختم شد، و پس از آن در انتفاضیه‌ی شعبانیه نقش‌آفرین بود.

فارغ از فعالیت‌های نظامی، شهید ابوزینب الخالصی صاحب مقالات و کتاب‌های متعددی است که برخی از آن‌ها دست‌نامه‌ی عملی مجاهدان عراقی بوده است. این گونه با سقوط صدام، این شهید فعالیت‌های گسترده‌ی فرهنگی را در سطح عراق آغاز کرد.

در عین حال ابوزینب به عنوان یکی از چهره‌های شاخص نبرد با اشغال‌گران امریکایی و بریتانیایی حاضر در عراق شناخته می‌شد؛ که به اذعان خود آن‌ها مسئولیت نزدیک به پنج‌هزار عملیات نظامی ضد اشغال‌گران بر عهده‌ی او و نیروهایش بوده است.

با این توصیف در نگاه امریکایی‌ها مهدی عبدالمهدی الخالصی در عراق، چیزی شبیه به عماد فائز مغنیه در لبنان بوده است، و عاقبت طی عملیات گسترده‌ی اطلاعاتی با حمله به دفتر فرهنگی حرکت، ابوزینب ربوده و در اختیار امریکایی‌ها قرار گرفت.

راوی باقی داستان خود ابوزینب است که از انتقالش به امریکا و حوالی دوسال بازجویی و شکنجه و حبس در زندانی امنیتی می‌گوید. تا این که فروردین ۱۳۸۶ پس از قرنطینه و تزریق مایعی ناشناس ابتدا به بغداد و از آن جا به طهران انتقال می‌یابد.

و نشستن او در فرودگاهی در طهران ظاهراُ هم‌زمان با خروج تفنگ‌دارهای بریتانیایی خلع‌ لباس شده‌یی است که با کت‌وشلوارهای فاخر در حال سوار شدن به پروازی به مقصد لندن هستند. و البته خلاف خروج پرهیاهوی آن‌ها کسی ورود بی‌سروصدای او را نمی‌بیند.

ابوزینب الخالصی البته پس از تزریق آن مایع ناشناس، هم‌آن طور که امریکایی‌ها به صراحت گفته‌ بودند چندان زنده نمی‌‌ماند، و ماه‌هایی بعد در بیمارستانی در تهران به شهادت می‌رسد.

حالا حرکت مجاهدین انقلاب اسلامی در عراق، پس از شهادت ابوزینب، در یکانی بازسازی شده‌اند که کتائب جندالامام خوانده می‌شود؛ و این روزها باز یکی از یکان‌های کلیدی حشدالشعبی در مبارزه با تکفیری‌ها است ...


شیخ مجاهدان هور، شهید ابوزینب الخالصی، در لباس رزم


شهید ابوزینب الخالصی، شیخ مجاهدان هور


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۳
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
دوست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۸ - ۲۴ دی ۱۳۹۴
۷
۱
سلام خدمت همه عزیزان . حقیر هم همچنان در تعجب از سخنان جنابان فدوی و فیروزآبادی هستم . رهاسازی متجاوزان مسلح بدون هیچ تدبیری با پیوست سخنانی مبنی بر وجود نقص فنی ، غیرعمدی بودن و .... نشات گرفته از چه رویکردی است ؟؟!!
پاسخ
ناشناس
SWEDEN
۱۶:۳۱ - ۲۶ دی ۱۳۹۴
خدا خواست که یک سرباز ترسوی آمریکایی حرفهایی بزند که کمی از قبح ماجرا برای ما کم کند.

براستی اگر آن سرباز آمریکایی ترسو عجز و لابه و عذرخواهی نمی کرد چه
چیزی امروز برای افتخار داشتید؟ دولت آمریکا عذرخواهی کرد؟ کسی از
ایرانیان در بند را با اینها معاوضه کردید؟ به فرمانده شجاعی که این
متجاوزان را دستگیر کرد مدال دادید؟ حداقل سلاحها و قایقهایشان را ضبط
کردید؟ اقلا دو سه روز نگهشان داشتید و بازجویشان کردید؟
هیچ کدام. دولت از آمریکا می ترسد و جرات کمترین تنشی را ندارد. متاسفانه
افرادی هم که روزی آنها را مالک اشتر تصور می کردیم بد امتحانی پس دادند.
این نشانه شدت مظلومیت نیروهای حزب اللهی در مجموعه نیروهای مسلح است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۴ - ۲۹ دی ۱۳۹۴
نشأت گرفته از تدبيـــــــــر دولت معتـــــــــــــــأل شيخ حسن است!! نشأت گرفته از روحيه خودباختگي و تسليم حضرات اعتدالي در برابر جهانخواران و دشمنان قسم خورده اسلام است.
ناشناس
ROMANIA
۲۳:۲۸ - ۲۴ دی ۱۳۹۴
۰
۱۰
شما باعث مرگ ابوزینب شدید اگر تقاضای مبادله نمیکردید اون ماده تزریق نمیشد
ممکن بود ظریف در فرصتی بهتر ابوزینب را آزاد کند
رفتار شما و کشتن تروریست مشهور در بمباران ریف دمشق باعث شهادت شیخ نمر شد
پاسخ
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۸ - ۲۶ دی ۱۳۹۴
ناشناس عزیز این چه استدلالی است؟ باتفکر ماباید تمام داعشیان را آزادبگذاریم و شاید بهتر باشد برای رهبرانشان محافظ بگذاریم تامثل زهران علوش به هلاکت نرسند تا نکند شیاطین خبیث آمریکا و انگلیس و عربستان کسی را نکشند؟
عزیزم حکم اعدام شهید نمر خیلی قبل اعلام شده بود و ابوزینب هم مسموم شده بود اما اصل مطلب را دقت نکردید که ملوانان انگلیسی در گذشته و تفنگداران آمریکای در این دولت چگونه رهاسازی شدند.
وادادگی و عزت فروشی دیپلماسی لبخند تنها همین نیست:
سفارت ایران در لبنان توسط ماجد الماجد سعودی منفجر شد و رایزن فرهنگی ماشهید انصاری و تعدادی ایران شهید شدند، ابوالقاسم اسدی، مسوول مالی و کنسولی سفارت ایران در یمن ترور و شهید شد، سفارت ایران با موشک های عربستان مورد تعرض قرارگرفت، 465 نفر از حجاج ایرانی در منا بر اثر بی کفایتی و مدیریت مغرضانه آل سعودجان باختند به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه عربستان تعرض شد
اما دیپلماسی لبخند چه کرد کدام کمیته حقیقت یاب، کدام رفتار عزتمندانه، کدام تدبیر.
جز آن که عربستان با هدایت آمریکا و اسراییل گستاخ تر شد
ناشناس عزیز لااقل برای منافع ملی و عزت هم که شده کمی غیرت لازم است شماهم به جای حمله به داخل کمی مسایل را عمیق تر تحلیل کن لطفا
امروز هم چهار جاسوس بخاطر مصالح در آستانه کاهش موقت و ظاهری تحریم ها آزاد شدند تا بار دیگر عزت ما افزایش پیداکند و درمقابل منع تعقیب ؟؟؟؟؟ یعنی جاسوس مجرم را آزاد کنید ما فقط چند نفر که قرار است تحت تعقیب انترپول از طرف آمریکا باشند را فعلا تعقیب نمی کنیم.
خدایا با ین همه عزت دیپلماتیک چکارکنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۲ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۴
یعنی از این ذلیلانه تر نمیشه موضع گرفت. پس با این استدلال(؟!) ابلهانه اگه رزمنده های ما به مقابل بعثی ها نمی ایستادند صدام هم تهران و شهرهای ما رو بمباران نمی کرد. این طوری بهتر نبود؟
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۷ - ۲۴ دی ۱۳۹۴
۵
۰
یازدهمی ها از این جرات ها ندارند . فقط یکی جلوی ظریف و کری رابگیرد که بد جوری جیک تو جیک شده اند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۵ - ۲۵ دی ۱۳۹۴
۱
۰
از مشهد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۹ - ۲۶ دی ۱۳۹۴
۲
۰
چرا تا حالا به مردم نگفتن
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۱ - ۲۶ دی ۱۳۹۴
۳
۰
واقعا برای این دولت متاسف ام که با این رفتار خود بهترین فرصت را برای بازپس گیری اسرای ایرانی از دست داد و با اس ام اس اسیر ازاد کرد ...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۳ - ۲۷ دی ۱۳۹۴
۰
۵
داستان و ماله کشی جالبی بود. اصلا یک عرب عراقی چه اهمیتی برای ایران باید داشته باشد؟؟
پاسخ
حمید
ROMANIA
۰۰:۳۸ - ۲۸ دی ۱۳۹۴
اقای ناشناس ملیت مهمتره یا شخصیت
ناشناس
SWEDEN
۰۰:۴۵ - ۲۹ دی ۱۳۹۴
برای نژاد پرستها البته ارزشی ندارند. اما برای ما جنین نیروهایی از مجاهدان راستین اسلام بیش از کوههای طلا و جواهر ارزش دارند.
جدیدترین اخبار پربازدید ها