کد خبر: ۳۵۹۷۷۶
زمان انتشار: ۱۳:۴۹     ۲۶ دی ۱۳۹۴
رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» گزارش داد که رئیس‌جمهور ونزوئلا در این کشور 60 روز وضعیت فوق‌العاده اقتصادی اعلام کرده است.

به گزارش پایگاه 598، بحران اقتصادی به وجود آمده در ونزوئلا سبب شد که «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور این کشور روز گذشته در سراسر ونزوئلا به مدت 60 روز وضعیت فوق‌العاده اقتصادی اعلام کند.

روزنامه‌های محلی ونزوئلا در این رابطه نوشتند: با استناد به قانون اساسی جمهوری بولیواری ونزوئلا و با جلب رضایت مقام قضایی، در سراسر کشور به مدت 60 روز وضعیت فوق‌العاده اعلام می‌شود.

اعلام وضعیت فوق‌العاده اقتصادی در ونزوئلا اندکی پیش از آن صورت گرفت که «مادورو» برای اولین بار گزارشی از مواضع خود را به مجلس ملی این کشور تحویل داد اما درباره جزئیات آن سخنی به میان نیامد.

دولت ونزوئلا در این رابطه تصریح کرد: پیش از ورود رئیس‌جمهور ونزوئلا به مجلس ملی این کشور، «لوئیس سالاس» وزیر اقتصاد جدید کابینه وی درباره تمهیداتی که در این مدت اتخاذ خواهند شد، به مردم ونزوئلا توضیح می‌دهد.

در اواخر ماه دسامبر (آذر) نیز «مادورو» 5 اصلاحیه قانونی را برای حفاظت از ملت ونزوئلا و مقابله با جنگ اقتصادی در این کشور اعلام کرد.

«مادورو» خواستار حمایت مجلس ونزوئلا از لغو فرمان ضد ونزوئلایی «اوباما» شد

از سوی دیگر رئیس‌جمهور ونزوئلا خواستار حمایت مجلس ملی این کشور از لغو فرمان اجرایی «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا علیه ونزوئلا شد؛ چندی پیش «اوباما» با صدور یک فرمان اجرایی ونزوئلا را تهدیدی غیرعادی و فوق‌العاده علیه آمریکا قلمداد کرده بود.

وی در این رابطه عنوان کرد: من از مجلس ونزوئلا می‌خواهم که به حمایت از دولت این کشور برخیزد تا بتوانیم از تصویب فرمان اجرایی ضد ونزوئلایی «اوباما» جلوگیری کرده و مقدمات لغو آن را فراهم کنیم.

در 9 مارس 2015 (21 اسفند 1393) رئیس‌جمهور آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه این کشور آمریکای جنوبی وضع و علت آن را تخلفات احتمالی دولت این کشور در زمینه حقوق بشر اعلام کرد؛ وی همچنین ونزوئلا را تهدیدی غیرعادی علیه امنیت آمریکا خواند و در این کشور وضعیت فوق‌العاده ملی اعلام کرد.

اندکی بعد رئیس‌جمهور ونزوئلا در واکنش به این فرمان عنوان کرد که ونزوئلا برای هیچکس تهدید محسوب نمی‌شود و مردم این کشور به برقراری صلح در سراسر دنیا متعهد هستند؛ در همین راستا جامعه بین‌الملل نیز حمایت خود از ونزوئلا را اعلام کرد.

در ماه دسامبر سال 2014 (اسفند 1393) کنگره آمریکا تحریم‌های بیشتری علیه ونزوئلا وضع کرد؛ مسدود کردن دارایی‌های ونزوئلا در آمریکا و ممنوعیت ورود شهروندان ونزوئلایی به این کشور از جمله مهمترین این تحریم‌ها هستند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها