کد خبر: ۳۵۹۸۰۲
زمان انتشار: ۱۶:۳۴     ۲۶ دی ۱۳۹۴
روز تحقق وعده های رئیس جمهور درباره برجام فرارسید:
پس از خروج 11 تن اورانیوم غنی شده، تعطیلی بخش قابل توجهی از فعالیت هسته ای در فردو، خارج نمودن قلب راکتور اراک و پر کردن آن با بتن و همچنین بازرسی ها و پذیرش تعهدات بی سابقه امروز ظریف به منظور اعلام اجرای برجام [آغاز تعهدات آمریکا و اتحادیه اروپا] وارد وین شد.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، پس از خروج 11 تن اورانیوم  غنی شده، تعطیلی بخش قابل توجهی از فعالیت های هسته ای در سایت فردو، خارج نمودن قلب راکتور اراک و پر کردن آن با بتن و همچنین بازرسی ها و پذیرش تعهدات متعدد و بی سابقه صبح امروز محمدجواد ظریف به همراه معاونانش و علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی صبح امروز به منظور اعلام اجرای تعهدات آمریکا و اتحادیه اروپا در برجام وارد وین شدند.

ظریف به محض ورود به وین گفت: امروز علاوه بر اعلام اجرای برجام گفت‌و‌گوهایی هم با امانو، کری و موگرینی خواهم داشت. با ارائه گزارش مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی برجام اجرایی خواهد شد و پس از ان یک بیانیه مشترکی برای اعلام شروع برجام منتشر می‌شود.

وزیر امور خارجه کشورمان بیان داشت: اجرای برجام نه تنها یک فرصت خوب برای مردم ایران است که همه قطعنامه های ظالمانه شورای امنیت، همه قطعنامه های شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی پایان مي يابد و رسما لغو می شود بلكه همه تحریم های ظالمانه ای که به خاطر موضوع هسته ای علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال شده، انشالله لغو و کنار گذاشته خواهد شد و این یک روز خوب برای مردم ایران است.

حال با گذشت دو سال از مذاکرات هسته ای دولت یازدهم و موکول شدن تمامی وعده های دکتر روحانی از وعده 100 روزه رئیس جمهور برای بهبود وضعیت اقتصادی تا وعده های مکرر اقتصادی ایشان به بعد از اجرای برجام، بر اساس اعلام جناب ظریف این روز فرا رسیده است و مردم منتظر عملی شدن این وعده ها می باشند.

در ادامه تنها به بخش کوچکی از وعده های مکرر مقامات دولتی درباره دستاوردهای رفع تحریم هاو اجرای برجام و گره زدن مشکلات مختلف مردم از ازدواج، آب خوردن، محیط زیست، بیمه زنان خانوار، وضعیت جاده ها، سلامت مردم، صنعت و ... به بعد از اجرای برجام و رفع تحریم ها می پردازیم که امید است وعده های دولت یازدهم به مردم در این خصوص هرچه سریعتر محقق گردد.

دکتر حسن روحانی( رئیس جمهور): تحریم‌های ظالمانه باید از بین برود تا سرمایه بیاید و مشکل محیط زیست، اشتغال، صنعت و آب خوردن مردم حل شود، منابع آبی زیاد شده و بانک‌ها احیا شوند.

- باید برجام سکویی برای جهش اقتصادی جوانان غیور باشد.

اسحاق جهانگیری ( معاون اول رئیس جمهور): دولت خود را برای دوره مهمی آماده کرده است که می تواند در دوران پسا تحریم با برنامه ریزی جدی، انبوهی از سرمایه را وارد کشور کند... هم اکنون غربی‌ها و سرمایه گذاران به سمت ایران هجوم می‌آورند و از سوی دیگر منابع مالی بلوکه شده ایران آزاد می‌شود و به این طریق فرصت مناسبی برای شکوفایی اقتصاد کشور شکل می گیرد.

شهیندخت مولاوردی (معاون زنان رئیس‌جمهور): بسیاری از برنامه‌هایی که بار مالی -بیمه زنان خانه‌دار و ...- داشتند به خاطر مسائلی همچون تحریم‌ها و کاهش قیمت نفت با مشکل مواجه شدند.

علی یونسی ( دستیار ویژه رئیس جمهور): مشکل ازدواج جوانان با رفع تحریم‌ها حل می‌شود.

معصومه ابتکار ( معاون رئیس جمهور): با انجام توافق هسته ای امکان حضور صنایع و فناوری های سبز برای حل مشکلات محیط زیستی کشور تسهیل شده و امید می‌رود فشار از روی منابع طبیعی برداشته شود.

محمود سریع‌القلم – گفته می‌شود او مشاور رئیس‌جمهور روحانی است: ایران در مدارها و دوایر بین‌المللی حضور ندارد، تعامل ندارد و رقابتی هم ندارد. در صورتی که صنعت، سلامتی اداری و مالی، بخش خصوصی، جاده‌ها، کیفیت مدیران، عملکرد سه قوه و همچنین دانشگاه‌های کشور با حضور ایران در مدارها و دوایر بین‌المللی اصلاح خواهد شد. این راه، کوتاهترین، کم‌هزینه‌ترین و مهمترین راه در جهت پیشرفت کشورمان است!

سعید لیلاز از اقتصاددانان دولت: این توافق –موقت ژنو- ما را قادر می‌کند که فوری‌ترین مشکلات معیشتی را حل کنیم…در کوتاه مدت دریافت‌های ارزی ایران بین 50 تا 100 درصد افزایش خواهد یافت و این نوید خوبی برای اقتصاد ایران است و می‌تواند در کنترل بازار تاثیر فراوانی داشته باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۶
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ثمن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۸ - ۲۶ دی ۱۳۹۴
۰
۱
واقعا برای 598 متاسفیم با این تفسیرهاش. تا کی باید 99 درصد مردم توی فلاکت زندگی کنند تا اون 1درصد به چپاول مشغول باشند. دردود بر تدبیر که دکتد روحانی اندیشید تا امید در دل مردم زنده شود
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۶ - ۳۰ دی ۱۳۹۴
خدا وکیلی خودت فهمیدی چی نوشتی ؟ منظورت اینه که روحانی با سرمایه داری مخالفه ؟ اگر اینه جهار سال برو فبرس تلمذ کن تا هوچی گری یادت بره بعد برگرد , چه بر سر مردم اورد , هنوز تمام نشده
ناشناس
SWEDEN
۰۲:۵۳ - ۲۷ دی ۱۳۹۴
۱
۰
شاه سلیمان صفوی در بستر مرگ به درباریان وصیت کرد اگر بعد از من طالب
پیروزی و عزت و افتخارید فرزندم مرتضی میرزا را به سلطنت برگزینید. اما
اگر طالب آسایش و راحتی و رفاه هستید فرزند دیگرم حسین میرزا به پادشاهی
انتخاب کنید.
آن زمان بزرگان کشور شاه سلطان حسین را به سلطنت برداشتند تا مبادا تنشی
ایجاد شود و آسایششان را مختل کند.
اما بزودی همانها مجبور شدند سگ و گربه شکار کنند و بخورند.
پاسخ
اناری جانباز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۱۹ - ۲۷ دی ۱۳۹۴
۰
۱
598 شریعتمداری صدا وسیمای میلی پایداریها ازاینکه زنجیر ازپای کشور برداشته شدتسلیت
پاسخ
ناشناس
ROMANIA
۱۷:۱۱ - ۲۸ دی ۱۳۹۴
۰
۰
خدا مرگم بده ُاین سعیدی خوش خیال در برنامه تیترامشب شبکه خبر ُ تاریخ یکشنبه بیست و هقت دی ماه نودو چهار ُ می گه : اراک رو تبدیل کرده ایم به آب سبک ُیعنی صددرصد فرمایش مقام معطم رهبری که فرمودند : اراک باید آب سنگین بماند ُزیر پا گذاشته شده و اجرا نشده ُ چرا چرا چرا ؟ وامصیبتا وامصیبتا وامصیبتا ُ خانم مجری از همه جا پرت اصلا درباره این نقض فرمایش مقام معظم رهبری اصلا واکنشی نشان نداد و ساکت ماند و سوالی مطرح نکرد . ما مردم اجازه نمی دهیم فرمایشات مقام معظم رهبری در همه امور و بویژه در خصوص برجام نامیمون ُ شهید شود . وامصیبتا .
لطفا همه این برنامه را ببینند .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۹ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۴
۰
۰
اين دولت هم براي شمشير زدن بر پايه هاي نظام دنبال يك اقدام برجسته از جمله مجاني كردن بهداشت و درمان مردم است. والا خدمت كردن كمش هم مورد قبول است. متاسفانه هر كس رئيس مي شود فكر مي كند در مسند قيوميت مردم نشسته است. يعني خدمتگذار بودن را با قيوميت اشتباه مي گيرند.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها