کد خبر: ۳۵۹۹۹۲
زمان انتشار: ۱۴:۵۶     ۲۷ دی ۱۳۹۴
یکی از مراجع تقلید گفت: نظر شورای نگهبان در احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات، استصوابی بوده و صلاحیت اشخاص به صورت جدی بررسی شده و اجازه حضور افراد ناکارآمد در میدان سایسی کشور داده نمی‌شود.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس:  آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با معاون سیاسی امنیتی استاندار قم و با اعضای هیئت بازرسی بر انتخابات اظهار کرد: خدا را شاکریم در مملکتی زندگی می‌کنیم که قانون ما از قرآن و فرهنگ اهل‌بیت (ع) بهره گرفته شده است.

وی با بیان اینکه نظام ما در امتداد حکومت ائمه اطهار (ع) به‌وجود آمده است، تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران ریشه در دین، عقیده و ایمان به خداوند متعال دارد به همین دلیل انقلاب ایران، یک انقلاب دینی است و ولایت از اصول دین ما به شمار می‌رود.

این مرجع تقلید گفت: همه کسانی که در نظام فعالیت دارند از فرزندان نظام جمهوری اسلامی هستند و برای رساندن امانت به اهل آن گام بر می‌دارند.

وی با اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام (ص) در ارتباط با ضرورت شناخت افراد گفت: پیامبر می‌فرماید که برای شناخت اشخاص تنها به نماز، روزه و عمل حج افراد نگاه نکنید و معیار شناخت اشخاص را راستگویی و ‌امانت‌داری قرار دهید.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه سلاطین در گذشته رسم امانتداری را به خوبی به جا نیاوردند گفت: بی‌عرضگی سلاطین موجب شد مقدار وسیعی از اراضی کشورمان را از دست بدهیم.

وی با تاکید براینکه امانت‌داری انواع گوناگونی دارد، بیان کرد: یکی از انواع امانت‌داری شغلی است که در آن به مردم به خدمت می‌کنیم و آنگونه که اصول صحیح اقتضا می‌کند گام برداریم تا امانت رعایت شود و خیانتی صورت نگیرد.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری دو انتخابات حساس در کشورمان اشاره و تصریح کرد: در هر کشوری نهادی وجود دارد تا کسانی که می‌خواهند وارد انتخابات سیاسی کشور شوند را احراز صلاحیت کند و این نهاد در کشور ما شورای نگهبان است.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد:‌ شورای نگهبان، نهادی است که نظرش استصوابی بوده و با توجه به اینکه حضور در مجلس‌های خبرگان و شورای اسلامی قبول یک امانت سنگین است، شورای نگهبان به صورت خاص بررسی کرده و اجازه حضور هرکسی را به این میدان نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان مسئول احراز صلاحیت نامزدهای انتخاباتی است عنوان کرد: شخصی که محکومیت کیفری دارد نمی‌تواند وارد میدان انتخابات شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها