کد خبر: ۳۶۰۱۰۶
زمان انتشار: ۱۲:۲۵     ۲۸ دی ۱۳۹۴
طبیب‌زاده در نطق میان‌دستور خطاب به روحانی:
نماینده مردم تهران در مجلس خطاب به رئیس‌جمهور گفت: دغدغه ما بکارگیری متهمان پرونده کرسنت در سطوح بالای وزارت نفت است که به زودی قراردادهای خسارت‌بار مشابه کرسنت را پایه‌گذاری خواهند کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، زهره طبیب‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور امروز (28 دی ماه 94) خطاب به رئیس جمهور اظهار داشت: بدانید که با توهین‌هایی نظیر بی‌سواد و بی‌شناسنامه خواندن و حواله دادن منتقدان به جهنم، آنها دست از تکلیف شرعی و قانونی خود برنمی‌دارند.

وی افزود: اگر منتقدان، داده‌ها و ستانده‌ها در طی مذاکرات 2 سال اخیر را عادلانه نمی‌دانند و نگران تزویر و عهدشکنی آمریکا در مذاکرات هسته‌ای بوده و هستند، از تاریخ یک قرن اخیر و عملکرد تجاوزکارانه و ضد حقوق بشری آمریکا در حق ملت‌ها درس گرفتند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: اقدامات اخیر آمریکا مبنی بر سرقت بیش از 2میلیارد دلار از اموال مردم ایران، ایجاد محدودیت برای تجار و گردشگران خارجی، افزودن مداوم و چندین باره شرکت‌ها و اشخاص در دایره تحریم‌ها تحت عناوین حقوق بشر، تروریسم و موشکی آن هم در حین مذاکرات و اجرای برجام توسط ایران، ناشی از غیر قابل اعتماد بودن و زورگویی دولت آمریکا است.

طبیب‌زاده در ادامه نطق خود تاکید کرد: شورای نظارت بر برجام در مقابل نقض آشکار فرمان رهبری چه اقداماتی صورت خواهد داد؟ واقعیت این است که پس از انجام تمامی تعهدات ایران، اگر طی روزهای آینده هر تخلف و نقض عهدی توسط دولت آمریکا صورت گیرد از سوی ایران امکان بازگشتی در اقدامات انجام شده متصور نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امتیازات اخیر توسط هر دولتی به طرف مقابل داده می‌شد حذف تحریم‌ها حداقل نتیجه آن بود. هرچند مسئولان آنقدر خود را نیازمند توافق نشان دادند که ثمره‌اش تحقیر و توهین‌های دوسال اخیر مقامات آمریکایی و اروپایی شد که در تاریخ انقلاب اسلامی بی‌سابقه بود لذا هیچ فتح‌الفتوحی صورت نگرفته است.

وی در بخش دیگری از نطق خود تصریح کرد: حضور هیات‌های تجاری اروپایی در ایران نه به دلیل پیروزی دیپلماسی لبخند بلکه به دلیل نیاز اقتصاد بحران‌زده اروپا به بازار مصرف 80 میلیونی ایران اسلامی است.

طبیب‌زاده همچنین اضافه کرد: امروز پس از تعلیق تحریم‌ها و گشایش در مناسبات تجاری و بانکی و فروش آزادانه نفت، تازه در شرایط سال‌های قبل از تحریم قرار خواهیم گرفت. اگر ساختمان‌های معیوب اقتصادی نظیر وابستگی به خام‌فروشی نفت، وضعیت بیمار سیستم بانکی، گمرکی و مالیاتی اصلاح نشود هیچ تحول مهمی در اقتصاد دوران پساتحریم روی نخواهد داد.

نماینده مردم تهران در مجلس عنوان کرد: آقای رئیس‌جمهور! دغدغه ما فقط مذاکرات هسته‌ای در دو سال گذشته نبود. دغدغه ما ساختارهای مسئله‌دار مدیریتی در کشور، رانت و فساد ناشی از عدم وصول 50 هزار میلیارد تومان معوقه 400 نفر از بدهکاران دانه درشت بانکی است که بر مقادیر کلانی از اعتبارات بانکی کشور حکمرانی می‌کنند و البته مربوط به دوره شما هم نیست. دغدغه ما به کارگیری متهمان پرونده کرسنت در سطوح بالای وزارت نفت است که با رفع تحریم‌ها و انعقاد قراردادهای جدید نفتی با محتواهای به شدت نگران‌کننده 25 ساله با شرکای خارجی و اولویت‌های حضور شرکت‌های چند ملیتی به زودی قراردادهای خسارت‌بار مشابه کرسنت را پایه‌گذاری خواهند کرد.

وی گفت: دغدغه ما بی‌کفایتی مسئولان در دفن و امحای 1700 تن سیب‌زمینی و افزایش 2برابری نقدینگی طی 26 ماه از عمر دولت یازدهم است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها