کد خبر: ۳۶۰۹۶۷
زمان انتشار: ۰۰:۵۹     ۰۵ بهمن ۱۳۹۴
رئیس سازمان حج‌ و زیارت:
رئیس سازمان حج‌ و زیارت گفت: قطع رابطه سیاسی با عربستان سعودی به مفهوم عدم پیگیری حقوق جان‌باختگان حادثه تأسف‌بار منا نیست و باید دیه آنان به طور کامل پرداخت شود.
به گزارش پایگاه 598، رئیس سازمان حج‌ و زیارت گفت: قطع رابطه سیاسی با عربستان سعودی به مفهوم عدم پیگیری حقوق جان‌باختگان حادثه تأسف‌بار منا نیست و باید دیه آنان به طور کامل پرداخت شود.

سعید اوحدی بعد از ظهر امروز در جمع خانواده جان‌باختگان حادثه منا استان فارس در سخنانی اظهار داشت: با پیگیری‌های دیپلماسی از سوی وزارت امور خارجه و نیز سازمان حج‌ و زیارت باید تمام مطالبات خانواده بازماندگان حادثه منا مبنی‌ بر پرداخت بیمه و دیه کامل از سوی دولت عربستان سعودی اعمال شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس احکام شرعی دولت عربستان پرداخت دیه زائرانی که بر اثر حادثه در این کشور فوت می‌کنند و زیر پوشش بیمه قرار دارند، الزامی است و در صورت کارشکنی این دولت با آن از طریق مجامع حقوقی برخورد می‌شود.

این مقام مسئول گفت: سازمان حج‌ و زیارت و دولت جمهوری اسلامی ایران برای احقاق حقوق ازدست‌رفتگان و نیز مطالبه حقوق آنان از همه توان حتی از ظرفیت وکلای عربی استفاده می‌کند.

رئیس سازمان حج‌ و زیارت اضافه کرد: کمیسیونی در این هفته و یا هفته آینده تشکیل و در صورت تصویب، پیکر مطهر جان‌باختگان در گلزار شهدا دفن می‌شود.

وی اضافه کرد: بر اثر بی‌کفایتی دولت عربستان شاهد کشته شدن 7 هزار و 540 نفر از زائران از کشورهای مختلف در خانه خدا بودیم که از این تعداد 461 نفر از ایران اسلامی بوده‌اند که به فرموده مقام معظم رهبری در زیباترین حالت انسانی دعوت حق را لبیک گفته‌اند.

رئیس سازمان حج و زیارت بیان داشت: بنابر وصیت جان‌باختگان و خانواده آنان پیکر 42 نفر از شهدا در مقبرةالشهدا در منا به خاک سپرده ‌شده است.

اوحدی اظهار داشت: از سوی سازمان حج‌ و زیارت 453 کاروان پزشکی در 33 مسیر فعالیت‌های درمانی حادثه‌دیدگان منا را بر عهده داشتند اما شلوغی و بستن مسیر که با برگشت زائران آفریقایی همراه بود و نیز گرمای 50 تا 60 درجه هوا منجر به وقوع این حادثه دردناک شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها