کد خبر: ۳۶۱۷۰۳
زمان انتشار: ۱۹:۱۷     ۰۹ بهمن ۱۳۹۴
بازگشت مهمان ناخوانده گردوغبار به جنوب کشور، سرمای کم سابقه هوا، رهسپاری ابتکار به فرانسه، ادامه انتقاد به صحبت‌های سیاسی رییس سازمان حفاظت از محیط زیست، ورود موج ناپایداری و سالم شدن کیفیت هوا بخشی از حاشیه‌ محیط زیستی هفته‌ای که گذشت محسوب می‌شود.
به گزارش پایگاه 598، محیط زیست کشور در هفته‌ای که گذشت همچون همیشه درگیر فراز و نشیب‌های بود که که سالم شدن هوای پایتخت و برخی کلانشهرها و همچنین ورود گرد و غبار شدید به خوزستان بخشی از این حاشیه‌‌ها بود.

**هوای تهران به لطف باد و باران الهی و موج ناپایداری هوا از ابتدای هفته بهبود پیدا کرد و بتدریج مردم کلانشهر تهران و سایر کلانشهرها هوای سالم را استنشاق کردند، البته روند کیفیت هوا در روزهایی که وزش باد بیشتر بود بهتر از سایر روزها شد و حتی در میانه هفته مردم هوایی کاملاً پاک را تنفس کردند.

**ورود موج ناپایداری هوا اگر هزار فایده همچون بهبود کیفیت هوا و زمستانی شدن کوچه‌ها و خیابان‌های شهرهای بزرگ را داشت، یک آسیب را به برخی شهرهای کشور وارد آورد و آن هم کاهش بی سابقه دما بود؛ این کاهش دما که تا پایان هفته نیز ادامه داشته برودت هوا را در برخی شهرها در آذربایجان غربی به منفی 24 رساند و حتی تهرانی ها نیز دمای هوای منفی 4 را تجربه کردند.
بنابر گفته مسئولان سازمان هواشناسی و کارشناسان ،پیش بینی می‌شود که این برودت دما در طی هفته پیش رو از کشور خارج شده و مردم به تدریج روند افزایش دما را تجربه کنند.

**جنگ حیوانات، شرط‌بندی و یکی از تلخ‌ترین رفتارهایی که برخی انسان‌ها با حیوانات انجام می‌دهند نیز این هفته خبرساز شد چرا که در بسیاری رسانه‌ها عکس مبارزه سگ‌ها و شرط‌بندی برخی افراد نسبت به آن‌ها انعکاس یافت و اکثریت سازمان‌های مردم نهاد و مردم این رفتارها را مورد انتقاد و تقبیح قرار دادند.
مردم با اعلام انزجار از شرط‌بندی بر روی جنگ سگ‌ها خواستار جلوگیری از انجام چنین برنامه‌هایی در کشور شدند و عکس‌العمل سریع‌تر مسئولان ذیربط را خواستار شدند. 

**ستاد احیای دریاچه ارومیه نیز این هفته نسبت به برخی صحبت‌های کارشناسان که احیای دریاچه ارومیه را روندی چند ساله دانسته‌اند واکنش نشان داد و خود ستاد نیز صحبت‌های کارشناسان را تأیید کرد و گفت که برنامه تدوین شده برای احیای 10 ساله است؛ این جوابیه ستاد نشان می‌دهد مردم این منطقه تا 10 سال دیگر باید انتظار بکشند که دریاچه ارومیه احیا شود.

**پس از آن‌که مدیرکل اسبق محیط زیست استان تهران به انتقاد از مصاحبه ابتکار با گاردین  درباره انتخابات،پرداخت موسی‌الرضا ثروتی عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی نیز در واکنش به مصاحبه معصومه ابتکار با گاردین و صحبت‌های وی درباره انتخابات و شورای نگهبان گفت: محیط زیست باید به وظایف خود رسیدگی کند، صحبت درباره مسائل سیاسی کار گروه‌های سیاسی است و به محیط زیست مربوط نمی‌شود.

**ابتکار این هفته به غیر از امضای قرارداد با چینی‌ها همراه رییس‌جمهوری عازم پاریس شد و در آن‌جا به غیر از بازدید از کارخانه برق به امضای قرادادهای محیط زیستی پرداخت.

**همزمان با روز که رییس سازمان محیط زیست در پاریس به سر می‌برد گردوغبار شدید نیز مهمان خوزستانی‌ها شد این گرد و غبار از سوی عراق به ایران آمد و 21 برابر استاندارها بود که پس از چند ساعت رفع شد؛ مردم منطقه انتظار دارند مسئولان بیشتر در این‌باره اهتمام کنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
علی
NEW ZEALAND
۰۴:۰۷ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
۰
۰
گرد وغبار خوزستان از غراق اومده . ابتکار می شست تو ایران چیکار می تونست بکنه ؟
واقعا به بعد از مردن و جوابگویی تو اون دنیا فکر کردین ؟؟؟ فکر کردین سربلند میرین بهشت ؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۸ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
۰
۰
روحانی که ابتکار بر نمی داره
خدا خودش برش داره
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۶ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
۰
۰
ظاهرا موقعی که خانم ابتکار در کشور حضور نداشته هوای تهران کاملا خوب بوده!!!؟
یه ماموریت دراز مدت برای خانم ابتکار می تواند به بهبودی کامل هوای تهران بیانجامد.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها