کد خبر: ۳۶۲۰۲۴
زمان انتشار: ۱۴:۵۸     ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
نشست خبری دانشجویان معترض به قراردادهای نفتی:
صبح امروز نشست خبری با موضوع بررسی قراردادهای نفتی جدید،در سالن شهید شهبازی سازمان بسیج دانشجویی با حضور اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی و دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی برگزار شد./ این عضو جنبش عدالتخواه در ادامه افزود: از خودمان پرسیدیم این لشکرکشی برای چه است و چرا تانک آب پاش برای دانشجویان آورده اند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، صبح امروز نشست خبری با موضوع بررسی قراردادهای نفتی جدید،در سالن شهید شهبازی سازمان بسیج دانشجویی با حضور اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی و دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی برگزار شد. 

فضای امنیتی دولت در دو سال اخیر بی‌سابقه است

مسعود حسن لو، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) در این نشست خبری تصریح کرد: نقد اصلی بنده در این تریبون به رویکرد کلی دولت است که فضای امنیتی در دو سال اخیر بی سابقه بوده و انتظارمان از مسئولان این است که نقدهای ما را شنوا باشند.


وی با اشاره به اینکه در دولت آقای روحانی به هیچ وجه شنیدن نقد اتفاق نیفتاده خاطرنشان کرد: هر موقع با مسئولان تماس گرفته ایم با پاسخ وقت نداریم مواجه شدیم و این فضای بررسی کارشناسی را دولت از خود سلب کرده است. 

این فعال سیاسی در ادامه افزود: برخورد انتظامی با دانشجویان که صورت می گیرد را قبلا به هیچ وجه شاهد نبودیم این ادعایی که دولت نسبت به فضای نقد دارد به هیچ وجه در عمل مشاهده نمی شود برچسب هایی که به منتقدین و دانشجویان با برچسب هایی به نام بی سواد بی شناسنامه تندرو و افراطی می زنند که در برخی موارد حتی در بالاترین سطح دولت نیز بیان می شود.

حسن لو با تاکید بر اینکه حضور دولت در سال های اخیر در دانشگاه ها اداری و مدیریت شده بوده است گفت: ترکیب و تعداد دانشجویان در جلسات شاهد این قضیه است در مورد آی پی سی اتفاقی که دارد می افتد در یک بازه زمانی ویژه شکل می گیرد که بیشتر توجه رسانه ها به انتخابات معطوف شده است حتی دولت در انتخاب روز رونمایی هم دقت کرده است و پنجم اسفند ماه یعنی دو روز قبل از انتخابات را برای رونمایی مشخص کرده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) خاطرنشان کرد: جنبش دانشجویی وظیفه بیشتری را احساس می کند در فضایی که رسانه ها و شخصیت ها بیشتر نگاه شان به عرصه انتخابات است این جنبش دانشجویی است که باید دیده بان بیدار ملت باشد و استقلال ملت را حفظ کند. دولت با خط خبری دروغی که در رسانه ها ایجاد کرده کار خود را انجام می دهد.

وی با اشاره به فراخوان وزارت نفت برای پاسخگویی به ایرادات وارد شده به قراردادهای آی پی سی تاکید کرد: از یک طرف دولت فراخوان داده است که به نقدها پاسخ می دهد اما از طرف دیگر تاریخ قطعی قراردادها را اعلام کرد این نکات قابل توجه است.

بزرگترین خیانت تشکیک در نیت دانشجویان است

محمدامین سلیمی، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور در نشست خبری قراردادهای نفتی و ترس دولت از بررسی این قراردادها با اشاره به اتفاقات افتاده در مقابل وزارت نفت تصریح کرد: از دیروز نه کسی مظلوم نمایی کرده و نه با شبکه‌های معاند صحبت کرده و کسانی که امروز در نیت این دانشجویان تشکیک ایجاد می‌کنند باید در مورد صحبت‌های رهبری تشکیک کنند. 

وی با اعلام چند نکته از طرف بسیج دانشجویی گفت: اول اینکه اگر مطالبه به حق است از زمان اکتشاف نفت در طول تاریخ سه ضلع در وزارت نفت وجود داشته است اول توسعه ضلع سیاسی و ضلع اقتصادی اصلا این قرارداد چه چیزی است.

وی در ادامه افزود: از تمام مسئولان وزارت نفت می‌خواهم هر جا که خواست و با هر شرایطی که خواستند در فضای عقلانی در خدمت آنها برای پاسخگویی به ما در مورد قراردادهای نفتی آی پی سی هستیم یک بار برای همیشه دولت محترم نگاه جناحی را کنار بگذارد تا ببینیم چه بر کشور خواهد آمد.

این فعال دانشجویی با تاکید بر اینکه جمع بندی ما این است که اگر تمام وجود قراردادهای آی پی سی انجام شود یک خام فروش می‌شویم خاطرنشان کرد: تمرکز ویژه‌ای در قراردادهای آی پی سی به میدان‌های مختلف شده است در حالی که تمرکز باید بر میدان‌های مشترک انجام شود.

وی ضمن اشاره به اینکه تحلیل جنبش دانشجویی این است آی پی سی عقب نشینی به سال 53 خواهد بود اظهار داشت: کوچکترین صحبتی در آی پی سی در مورد شرکت‌های ملی در نظر گرفته نشده است در این قراردادها خودباوری در صنعت نفت هیچ جایی ندارد.

مجلس در مورد قیمت شیر و تخم مرغ تصمیم می‌گیرد اما در مورد قراردادهای نفتی سکوت می‌کند

مجتبی رئیسی، دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی در کنفرانس خبری قراردادهای نفتی و ترس دولت از بررسی این قراردادها و ترس دولت از تجمع دانشجویان مقابل وزارت نفت در مورد وقایع رخ داده در روز گذشته تصریح کرد: از آذر ماه که قراردادهای آی پی سی در کنفرانس تهران رونمایی شد کارشناسان اعتراضاتی را داشتند و تذکراتی به وزارت نفت داده شد. پس از مدتی مطالبات دانشجویان این بود که چرا مدل قراردادها منتشر نمی‌شود، مجلسی که پاسدار استقلال باشد باید به وظایف خود عمل کند مجلس در مورد قیمت شیر و تخم مرغ تصمیم می‌گیرد اما در مورد قراردادهای نفتی سکوت می‌کند.

این فعال دانشجویی با اشاره به اینکه وزارت نفت هیچ اقدامی را در قبال اعتراض به قراردادهای نفتی انجام نمی‌دهند تصریح کرد: قرار بر این شد که دانشجویان اعتراض خود را با رویکرد امر به معروف به گوش وزارت نفت برسانند دولت مجوز نداد در حالی که هیچ اقدام خاصی هم قرار نبود اتفاق بیفتد و قرار بر این بود که این قضیه به آرامی تمام شود اما از صبح با یک منطقه جنگی روبرو بودیم تعداد نیروهای امنیتی حقیقتا در خیابان طالقانی فراتر از آنچه بود که ما فکر می‌کردیم.

این عضو جنبش عدالتخواه در ادامه افزود: از خودمان پرسیدیم این لشکرکشی برای چه است و چرا تانک آب پاش برای دانشجویان آورده اند. 

 وی در مورد صحبت‌های رئیس مجلس که گفت دانشجویان باید مجوز می‌گرفتند پاسخ داد: من به رئیس مجلس می‌گویم اصلا تجمعی شکل نگرفت فرآیند دستگیری ما این چنین بود که با فرمانده ناجا در میدان صحبت می‌کردیم گفت شما می‌توانید بروید داخل با مدیران وزارت نفت صحبت کنید و ما هم به آنها گفتیم شما بچه‌ها را آزاد بکنید و شخص آقای زنگنه باید بیاید و پاسخگو باشد اما چند نفری آمدند و ما را دستگیر کردند مذاکرات ما با نیروی انتظامی به هم خورد و مذاکرات برد برد در آنجا مختل شد.

رئیسی در ادامه با طرح این سوال که اصلا آی پی سی مگر چیست که چنین برخوردی با این دانشجویان می‌شود بیان داشت: مگر در دل آی پی سی چه چیزی نهفته است که کسی که می‌خواهد سوال کند با او این چنین برخورد می‌شود بگیرید ما را ملت ما بیدارتر می‌شوند چرا آقای زنگنه و وزارت نفت نسبت به قراردادهای جدید پاسخگو نیست.

این عضو جنبش عدالتخواه دانشجویی در ادامه تاکید کرد: چرا متن قرارداد را در اختیار عموم قرار نمی دهید؟ مطالبه ما این است که متن این قرارداد خلاف استقلال ملی است چرا نسبت به این مسائل پاسخگو نیستید و با برخورد گازانبری دانشجو را خفه می کنید اصلا تجمعی صورت نگرفته است.

دولت شدیدترین برخورد ممکن را با دانشجویان انجام می‌دهد 

احسان ابراهیمی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در نشست بررسی قراردادهای جدید نفتی در سازمان بسیج دانشجویی اظهار داشت: دیروز دانشجویان می خواستند پیام شان را در قالب تجمع به مسئولان وزارت نفت برسانند اما دولت براساس تصمیمات مستقیم شدیدترین برخورد ممکن را با دانشجویان انجام داد.

این فعال دانشجویی ضمن تاکید بر اینکه این قانون نبود که در مقابل دانشجویان صف آرایی کرد بلکه دولت بود که در مقابل انتقاد دانشجویان صف آرایی کرد گفت: البته ما تجمعاتی دیگری از جمله تجمعات صنفی را هم داری که دولت با بدترین شکل با آنها برخورد کرده است.

ابراهیمی در ادامه افزود: زمانی که مسئولان توان ارائه پاسخ قانع کننده را ندارند دست به اقدامات خشن می زنند سوال ما از این دولت این است که آیا دو سال برای رسیدن به این نتیجه زود نیست؟ 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با اشاره به عدم پاسخگویی مسئولان و رئیس جمهور به دانشجویان گفت: خوب است رئیس جمهور پاسخ دهد که چند بار و به چه نحوی در جمع دانشجویان حاضر شدند و به پرسش های آنان پاسخ دادند.

وی در پایان تصریح کرد: خوب است رئیس جمهور به جای برخورد خشن با منتقدان و دانشجویان نظرات کارشناسی آنان را بشنود ما رئیس جمهور را به مدارا ئ مهربانی با مردم دعوت می کنیم.

آی پی سی خلاف استقلال و منافع ملی است

مصطفی ابراهیمی، در نشست خبری قراردادهای نفتی و ترس دولت از بررسی این قراردادها که امروز صبح در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد گفت: در مباحث اقتصادی و سیاسی نقدهای جدی به دولت وارد است و جنبش دانشجویی در خط مقدم مطالبه گری به رصد این موضوعات می‌پردازد و در زمان لازم اقدام می‌کند.

وی ضمن اشاره به اینکه دولت باید اعلام کند که منتقدین در کجا باید نقدهایشان را به او بگویند خاطرنشان کرد: دولت، رئیس جمهور، وزیر کشور، مجلس، علما و ائمه جمعه باید موضع خود را در مقابل اتفاقات دیروز اعلام کنند 37 سال پیش در همین برهه زمانی امام و روحانی از فرانسه آمدند اما امام استقلال و عزت را آورد و آقای روحانی چه چیزی را آورد؟ 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم تحقیقات با تاکید بر اینکه رئیس جمهور در سفرش به فرانسه و ایتالیا به جای تجار باید تولیدکنندگان را با خود می برد اظهار داشت: خوب است آقای روحانی دستاورهای خود را برای اقتصاد کشور از این سفر بیان کند. رهبری می فرمایند درب چاه های نفت باید بسته شود اما این اتفاق رخ نمی دهد. 

ابراهیمی در ادامه افزود: رویکرد دولت در فروش نفت خام چگونه است متاسفانه منافع جناحی بر منافع ملی ارجحیت پیدا کرده است بسیج دانشجویی به عنوان جبهه مقدم دفاع از منافع ملی کمپین مردمی دانشجویی را در صیانت از دستاوردها و منافع ملی تشکیل خواهد داد و در این راستا به روشنگری خواهد پرداخت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها