کد خبر: ۳۶۲۰۹۵
زمان انتشار: ۱۰:۰۹     ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
جلسه دوم نمايندگان مجلس با وزير نفت با هدف بررسي انتقادات وارده به مدل جديد قراردادهاي نفتي سه شنبه برگزار خواهد شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، دو هفته پيش بيژن نامدار زنگنه؛ وزير نفت در جلسه اي كه با برخي نمانيدگان مجلس داشت، انتقادات وارد شده به مدل جديد قراردادهاي نفتي را پذيرفت و بعد از آن بود كه دولت طي اطلاعيه‌اي از صاحب‌نظران و اساتيد دانشگاه‌ها دعوت كرد، نظرات تفصيلي خود را درباره مصوبه دولت با موضوع شرايط عمومي ساختار و الگوي قراردادهاي بالادستي نفت و گاز ارائه دهند.

احمد توكلي؛ نماينده مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم در اين باره گفت: در جلسه‌اي كه با آقاي زنگنه داشتيم، او با برخوردي مثبت از انتقادهاي وارد شده به مدل جديد قراردادهاي نفتي استقبال كرد.

نمانيده مردم تهران، ري و شميرانات افزود: در همين راستا بعد از ظهر سه شنبه - 13 بهمن ‌ماه - جلسه‌اي ديگر با حضور بنده و آقايان نادران، بحريني، دهقان و نجابت با وزير نفت در باره انتقادهاي وارده به مدل جديد قراردادهاي نفتي برگزار خواهد شد كه اميدوارم نتيجه بخش باشد.

وي با تأكيد بر اينكه مدل جديد قرارددهاي نفتي مشكلاتي دارد كه همه بايد نسبت به آن حساس باشيم گفت: اهميت اين قراردادها در اقتصاد مانند برجام در سياست است. هم دولت و هم مجلس نسبت به اين مدل قراردادي حساس است .

وي درباره دانشجوياني كه ديروز با هدف اعتراض به مدل جديد قراردادهاي نفتي مقابل وزارت نفت تجمع كرده بودند گفت: اگرچه شركت كنندگام بدون مجوز قانوني در اين تجمع حاضر شده بودند اما طرز برخود با آنها خوشايند نبود؛ اين در حاليست كه آنها بهترين‌هاي دانشگاه‌هاي كشور هستند.

اين نمايند مجلس با اشاره به اينكه متفرق كردن دانشجويان معترض در مقابل وزارت نفت به گونه‌اي بود كه اصلاً تجمعي برگزار نشد يادآور شد: اين دانشجويان مدل جديد قراردادهاي نفتي را بررسي كرده‌اند و گزارش‌هاي آنها را نيز دريافت كرده‌ايم.

وي با بيان اينكه نخبگان دانشگاهي درباره اين نوع قرارداد حرف دارند و البته آنها اهل منطق هم هستند گفت: تجمع ديروز آنها با هدف جلب نظر وزير نفت بود. من از دولت بابت اجراي قانون گله‌اي ندارم اما بهتر بود كه وزير نفت دانشجويان منتفقد را به گفت‌وگو دعوت مي‌كرد.

توكلي اظهار كرد: البته خبر دارم كه  آقاي بازرگاني -  معاون امور حقوقي و مجلس وزارت نفت- در يك اقدام مثبت شرايط دعوت از نماينده دانشجويان را فراهم كرده بود اما متاسفانه در اين زمينه آنقدر سختگيري شد كه اين اقدام مثبت بي‌نتيجه ماند.

نماينده مردم تهران در پاسخ به اين سؤال كه آيا متن مدل جديد قراردادهاي نفتي در اختيار نمايندگان مجلس قرار گرفته است گفت: بله، پيش‌نويس غير قابل استنادي از اين قرارداد به ما داده شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها