کد خبر: ۳۶۲۵۲۴
زمان انتشار: ۰۸:۴۳     ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
آیت‌‌الله اراکی:
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: نامه‌های رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی ناظر به تحول عظیمی است که جوامع اسلامی و بشری را در بر گرفته و در آستانه تغییری اساسی قرار داده است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محسن اراکی چهارشنبه شب در همایش بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و تجلیل از طلاب نخبه و ممتاز حوزه علمیه استان قم در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفاء اظهار کرد: امروز تحولی بسیار بزرگ جامعه اسلامی را در بر گرفته و در آستانه یک تغییر بزرگ هستیم.

وی افزود: نامه‌های رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان غربی، بر پایه همین تحول اساسی به رشته تحریر درآمده‌اند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه دنیای غرب گرفتار دردی بزرگ و البته پنهان شده است گفت: جوانان و زنان دو قشر بزرگ جامعه غربی هستند که گرفتار مشکلات و دردهای زیادی هستند که رهبر معظم انقلاب با نگاه تیزبین خود و همچنین تسلطی که بر شرایط کنونی دنیا دارند، در نامه‌های خود به این مسائل اشاره فرمودند.

وی ادامه داد: بی هویتی از جمله مشکلات آشکار دنیای غرب به شمار می‌رود که در ابعاد گوناگون اجتماعی و سیاسی و حتی اندیشه فلسفی تجلی یافته است و دلیل بروز آن هم سردرگمی غرب از مسیر و هدفی است که در زندگی به دنبال آن است.

اراکی با اشاره به اینکه غربی‌ها نیازی عمیق را در خود احساس می‌کنند ولی نمی‌توانند راهشان را به درستی بیابند و به سمت رفع نیازشان بروند خاطرنشان کرد: بی‌هویتی غرب از آنجا نشأت می‌گیرد که نمی‌دانند چه می‌خواهند و چه راهی را باید طی کنند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه مشکل بی‌هویتی غربی‌ها به شکل‌های مختلف بروز و ظهور یافته است عنوان کرد: وقتی هر روز شاهد مدهای مختلف در طرز لباس پوشیدن و زندگی غربی‌ها هستیم یا آثار هنری گوناگون با سبک‌های مختلف را در میان هنرمندان غربی می‌بینیم، مشاهده می‌کنیم فاجعه‌ای عمیق در نهاد این جوامع رخنه کرده است.

وی بی هویتی در ابعاد مختلف زندگی غربی را مورد توجه قرار داد و افزود: دلیل اصلی گرفتار شدن به این مشکل بزرگ، بی‌توجهی و ظلم به آیات الهی است.

اراکی با بیان اینکه قطع ارتباط با دین و آیات وحی غربی‌ها را به مشکلات فراوان کشانده است، گفت: وقتی انسان از منبع وحی قطع ارتباط کند دچار نابینایی و ناشنوایی معنوی و فکری می‌شود.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: از دیگر مشکلات غربی‌ها می‌توان سلب شدن قدرت خرد و اندیشه و شنیدن کلام حق از آنها را مورد توجه قرار داد؛ تهی شدن انسان غربی از حقیقت و دنباله‌روی از ظالمان در هر راهی که آنها می‌خواهند، برخی از ره‌آوردهای این مشکل به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه مردم در کشورهای غربی نسبت به ظلم و ستمی که قدرت‌های پوشالی از جمله رژیم صهیونیستی نسبت به مسلمانان روا می‌دارند سکوت کرده‌اند گفت: این امر به دلیل همان بی هویتی فکری و معنوی است که به آن اشاره شد.

اراکی آزادی بیان در غرب را مورد توجه قرار داد و افزود: این آزادی هیچ ارزشی ندارد زیرا مربوط به هویت انسانی نمی‌شود و انسان غربی هویتی ندارد که بخواهد آن را آزادانه بیان کند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: فناوری اطلاعات، انسان غربی را در خود گرفته و قدرت تفکر را از او سلب کرده است تا ظالمان و قدرتمندان هر طور که بخواهند آنها را در مسیری که میل خودشان است هدایت کنند.

وی به وظایف حوزه علمیه در شرایط کنونی اشاره و تصریح کرد: حضور متعهدانه و قدرتمند در عرصه‌های مختلف به ویژه تکنولوژی اطلاعات یکی از تکالیف حوزه و حوزویان به شمار می‌رود، حرکتی حساب شده و بر اساس برنامه‌ریزی دقیق و نیز ایجاد کمپین‌های اجتماعی برای رساندن پیام اسلام به گوش جهانیان از دیگر وظایف این نهاد مقدس محسوب می‌شود زیرا در عصر یاری ائمه اطهار(ع) به سر می‌بریم و این یاری رساندن به فرهنگ اهل بیت، وظیفه‌ای همگانی است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها