کد خبر: ۳۶۲۶۸
زمان انتشار: ۰۱:۴۵     ۰۳ بهمن ۱۳۹۰
رسانه ملي در شب رحلت پيامبر (ص) و شهادت امام حسن مجتبي عليه السلام، به جاي اينكه به پخش مراسم هاي عزاداري و فيلم هايي با موضوع مرتبط پخش كند در اقدامي تامل برانگيز به پخش فيلم سينمايي «قول مي دهم» از شبكه تهران، محصول كشور هند مي پردازد.
سرویس نقد رسانه 598- ابوذر غفاری/ رسانه ملي در شب رحلت پيامبر (ص) و شهادت امام حسن مجتبي عليه السلام، به جاي اينكه به پخش مراسم هاي عزاداري و فيلم هايي با موضوع مرتبط پخش كند در اقدامي تامل برانگيز به پخش فيلم سينمايي «قول مي دهم» از شبكه تهران، محصول كشور هند مي پردازد.

داستان اين فيلم درباره دكتري است كه براساس يك شك عصبي قادر به حركت اعضاي بدنش و حتي دستانش نيز نمي باشد؛ آقاي دكتر «چارلا» تنها در خانه به همراه سگش زندگي مي كرد و اين در حاليست كه از زماني كه در بيمارستان بستري شده است سگش به دليل وابستگي و علاقه بسيار به صاحبش از دست شخص ديگري غذا نمي خورد و اگر اين شرايط ادامه پيدا كند، ممكن است كه سگ او بميرد. در همين حين همسايه دكتر چارلا به بيمارستان مراجعه مي كند و از كاركنان مي خواهد كه اجازه دهند كه او سگ را به ديدن دكتر چارلا بياورد. كاركنان بيمارستان به دليل عدم رعايت بهداشت و ايجاد آلودگي با آن مخالفت مي كنند و رئيس بيمارستان را از اين ماجرا مطلع مي كنند همسايه دكتر چارلا از او خواهش مي كند و مي گويد آن سگ ممكن است كه بميرد؛ هنگاميكه كه با مخالفت رئيس بيمارستان مواجه مي شود شروع به اعتراض عليه او مي كند و در آخر با همكاري چند نفر از كاركنان بيمارستان و يك بچه اي كه در بيمارستان است موفق به انجام اين كار مي شود سگ را به داخل اتاق دكتر چارلا مي آورند و از او مي خواهند كه به او غذا بدهد او مي گويد هر زمان كه گرسنه اش شود غذا مي خورد و در مقابل اصرار اطرافيان او از انجام اين كار امتنا مي كند و مي گويد به درك كه مي ميرد.

حال سئوالي كه اينجا مطرح مي شود اين است كه آقاي ضرغامي در شب شهادت ائمه عليه السلام چه لزومي به پخش يك چنين فيلمي است كه بخشي از دغدغه آن صرف غذا دادن و رساندن سگ به صاحبش است. در ادامه براي دومين بار باز هم سگ را بصورت مخفيانه به بيمارستان مي آورند اين بار دكتر چارلا از سگش خواهش مي كند تا كمي شير بخورد و بعد از چندين بار التماس موفق مي شود و سگ شروع به خوردن شير مي كند.

به نظر مي رسد بعيد است كه اينگونه غرض ورزي هايي كه از سوي مديران رسانه بارها در برنامه ها مشاهده مي شود غير عمدي باشد. و بارها مشاهده شده است كه رسانه ملي قانون اساسي را زير پا گذاشته و نه تنها در جهت اهداف آن بلكه در مقابل آن گام برمي دارد.
اين فيلم به گونه اي ترويج يك سبك زندگي سكولار است كه مذهب را بوسيده و گوشه اي گذاشته است؛ كه نگهداري از حيوانات خانگي در آن به عنوان محور قرار دارد را الگوي خانواده قرار دهد و اين در حاليست كه نگهداري از حيوانات خانگي از جمله سگ كه در احكام اسلامي نجس است منع شده و مورد نكوهش قرار دارد و تنها در مورد سگ نگهبان، شكاري و گله اين احكام قدري متفاوت و بدون منع است.

در مقدمه قانون اساسي درباره وسايل ارتباط جمعي چنين گفته شده است:

«وسايل ارتباط جمعي (راديو و تلويزيون) بايد در جهت خدمت اشاعه فرهنگ اسلامي قرار گيرد و در اين زمينه از برخورد سالم انديشه هاي متفاوت بهره جويد و از اشاعه و ترويج خصلت هاي تخريبي و ضد اسلامي جدا پرهيز كند»

سئوالي كه بايد به آن پاسخ داده شود اين است كه آيا پخش چنين برنامه هايي اشاعه فرهنگ اسلامي و در جهت آن است يا اينكه ترويج خصلت هاي فروپاشي نظام خانواده و در تضاد با اسلام است.

عماد افروغ سخنگوي هاشمي رفسنجاني است

اين در حالي است كه رسانه ملي در پخش بعضي از برنامه هاي خود به تريبون ضد انقلاب تبديل شده است و مي توان در اين خصوص به دوپهلو گویی‌ های عماد افروغ در پارک ملت ديد اشاره كرد كه با سیاه نمایی از اوضاع اقتصادی، مدنی و... جامعه، طوری وانمود می کرد که فکر مخاطب بیشتر به سمت حکومت ظالمی می رفت که مدام در حال ظلم به مردم خود است و به اين ترتيب انگشت اشاره خود را به سمت شخص اول مملكت و رهبري مي گيرد.

در ادامه اين برنامه كه بصورت زنده پخش مي شود نظام را با وقاهت تمام تهديد مي كند « باید روشنفکری و بحث نهاد های مدنی، دینی و تاریخی ما تقویت بشوند و این به این معنا نیست که به ما اجازه بدهند و اگر اجازه بدهند چه بهتر، اما اگر اجازه ندهند باید هزینه آن را بدهند و از طریق همان راهی که قبل از انقلاب اتفاق افتاد. من نمی خواهم بگویم که الان شرایط، شرایط قبل از انقلاب است ولی هیچ وقت من چک سفید امضاء به شما نمی دهم که یک روزی این طور نشود» و در مقابل برخي از نمايندگان ملت نيز از آن دفاع مي كنند و مجري برنامه نيز در شب هاي آتي به توجيه آن مي پردازد.

در اصل 175 قانون اساسي درباره صدا و سيما تاكيد شده است:

«در صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران، آزادي بيان و نشر افكار با رعايت موازين اسلامي و مصالح كشور بايد تامين شود....»

آيا انتشار افكار در رسانه ملي براساس رعايت موازين اسلام است؟

براساس موازين اسلامي از عماد افروغ، دانش آموخته جامعه شناسی در انگلستان است دعوت كرديد تا در برنامه «پارك ذلت» تفكر سكولاريستي خود را به مخاطبان القا كند.

آيا مصالح كشور ايجاب مي كنند كه گروه هاي اپوزسيون به داخل رسانه ملي نفوذ كرده و اهداف خود را مطرح كنند؟

بها دادن بيش از حد به افرادي چون عماد افروغ كه در حقيقت سخنگوي هاشمي رفسنجاني است باعث شده تا نظام را علنا در برنامه زنده تهديد به برانداري و هزينه دادن نظام در صورت عدم دستيابي يك عده خواص به منافعشان تهديد كند و از همين الان اقدام به يارگيري براي فتنه آينده كه حول انتخابات مجلس است كرده اند. آقاي ضرغامي شما اگر به فكر مصالح كشور نيستيد بهتر است در تضاد با آن گام برنداريد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها