کد خبر: ۳۶۲۹۱۹
زمان انتشار: ۲۲:۵۳     ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
عباس موزونی مطرح نمود:
وی افزود : راهکار مردمان برای تشخیص تفاوت میان صاحبان راستین انقلاب و همراهان پوستینی انقلاب این است که امروزه ببینند کدام یک از افراد مسئول همچنان انگیزه های غیرمادی را برای پیشبرد انقلاب حفظ کرده اند و کدام یک در اقداپات و رفتار و گفتار خود انگیزه های رفاه طلبانه و اشرافیگری و مادی را تبلیغ و حمایت میکنند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، سخنرانی علمی-سیاسی پژوهشگر فرهنگی و محقق ارزشی جبهه ی انقلاب مهندس عباس موزونی، در جمع عده ای از بسیجیان و قاریان مشهد مقدس برگزار و محتوای جذاب آن در خصوص روند امروز و آینده ی انقلاب مورد استقبال مدعوین واقع گردید.

مهندس عباس موزونی، پژوهشگر و محقق برتر جبهه ی انقلاب اسلامی در این سمینار علمی که با استقبال شایان توجه مدعوین همراه شد ضمن بررسی روند رشد و حرکت انقلاب اسلامی ایران و مقایسه ی آن با دیگر انقلابات سیاسی و تاریخی جهان عنوان نمود ؛ به جز انقلاب اسلامی ایران ، عموما دیگر انواع انقلابات به علت انگیزه ی عمومی پیدایشی خودشان محکوم به فنا گشته اند.

چراکه انگیزه ی اصلی در شکل گیری عموم آنها صرفا استقرار برابری و رفاه ((مادی)) بوده ولذا محکومند که منحنی عمرشان به افول و فنا ختم شود چراکه در انقلابات غیرالهی پس از آنکه مردم به پیروزی میرسند مطالبه ی《 برابری》 توسط برخی انقلابگران اولیه فراموش شده و ایشان برای رسیدن به رفاه بیشتر با یکدیگر شروع به جدال و کشمکشهای مادی میکنند تا مگر سهم بیشینه ای از 《 رفاه مادی 》را حاصل کنند ولذا ازآنجا که هدفگذاری اینگونه انقلابات از ابتدا مادی بوده است از همان ابتدا نیز محکوم به شکست و فنا هستند .

اما انگیزه ی اصلی و اولویت یکم در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران رفاه نبوده ، بلکه زمینه سازی ظهور و استقرار《ولایت الهی》هدف اصلی این انقلاب است و ازآنجاکه ولایت الهی فناپذیر نیست ، لذا انقلاب اسلامی و امتداد راه آن نیز فانی نخواهد بود.

وی افزود : راهکار مردمان برای تشخیص تفاوت میان صاحبان راستین انقلاب و همراهان پوستینی انقلاب این است که امروزه ببینند کدام یک از افراد مسئول همچنان انگیزه های غیرمادی را برای پیشبرد انقلاب حفظ کرده اند و کدام یک در اقداپات و رفتار و گفتار خود انگیزه های رفاه طلبانه و اشرافیگری و مادی را تبلیغ و حمایت میکنند.

وی افزود: پارامتر تشخیصی و عیان برای درک و تشخیص این امر عملکرد فعلی آن دسته از مسئولانی است که آیا دچار رفاه زدگی و اشرافیت شده اند در مقابل مسئولانی که همچنان ساده زیستی خود را حفظ نموده اند و نمونه ی بارز آن مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای می باشد.

وی خاطرنشان کرد دستیابی به هدف مذکور (استمرار انقلاب در مسیر واقعی خود) نیز ممکن نیست مگر با استمرار راهبری جامعه تحت هدایت جایگاه《ولایت فقیه》 که این جایگاه نیز ، خود استمرار و دنباله ی بی بدیل 《ولایت معصوم》 می باشد.

دارنده ی لوح《 محقق برتر بسیجی》 که در زمینه ی عدم میرایی منحنی عمر انقلاب اسلامی ایران مقالات و سمینارهای مختلفی دارد ، پیش از این نیز در مقاله ی علمی مفصل و وزین در نشریه ی اصولگرا (شماره ۸و۹ - فروردین ۹۲) نظریه ی بنیادین رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای (حفظه ا...) را در خصوص رشد و گذر انقلاب اسلامی از مراحل پنجگانه ی زیر تایید و تبیین نموده بود:

حرکت از:
- انقلاب اسلامی به نظام اسلامی
- از نظام اسلامی به دولت اسلامی
- از دولت اسلامی به جامعه اسلامی
و از جامعه اسلامی به تمدن اسلامی

استاد عباس موزونی در دیگر مقالات و سمینارهای خود نیز حرکت و گذر از فازهای پنجگانه فوق را تنها با هدایت و راهبری جایگاه ولایت فقیه ممکن دانسته و لزوم اطاعت از راهبری ولایت فقیه را بر اساس نمودارهای علمی منحنی عمر تبیین و تشریح می نمایند.

این پژوهشگر ارزشی ، ضمن تایید و صحه گذاردن بر 《منحنی های عمر》کلاسیک ترسیمی رایج در علوم ابزاری -که هر سازه ی دست بشر فناپذیر میدانند- مدعی است که: 《 منحنی عمر انقلاب اسلامی بر خلاف دیگر منحنیهای عمر کاهنده و میرا و فروافتادنی نیست.

چراکه که این انقلاب ساخته ی بشر نیست و منشاء و ریشه های پیدایش و استمرار آن الهی است ولذا پایان پذیر نیست》 .

نظریات وی در این زمینه بر این استدلال استوار است که انقلاب ایران ، چه در زایش و پیدایش اولیه و چه در پیمایش مسیر خود ، انقلابی است الهی ولذا جاودان و فناناپذیر است.
انقلابی که لزوما و برای الهی ماندن می بایست تحت امر ولایت فقیه راهبری شود تا ختم به انقلاب حضرت صاحب الامر (عج) گردد. (ان شاءالله)

بنا به گزارش خبرنگار ما ، محتوا و شیوه ی ارایه محتوای این سمینار که همراه با پخش دیاگرامهای مستند علمی و نمودارهای مربوطه بود با استقبال بسیجیان و قاریان مشهدی مواجه و برای ادامه ی سلسله جلساتی در همین زمینه از ایشان دعوت به عمل آمده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها