کد خبر: ۳۶۳۱۷۶
زمان انتشار: ۱۰:۰۰     ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
حامیان برجام دو، در سالیان گذشته ابزار فشار مجامع غربی،کشورها و رسانه‌های غربی بوده اند. آنها بودند که اطلاعات نظام را در اختیار مراکز جاسوسی غرب می‌گذاشتند.

به گزارش پایگاه 598، حامیان برجام دو، در سالیان گذشته ابزار فشار مجامع غربی،کشورها و رسانه‌های غربی بوده اند. آنها بودند که اطلاعات نظام را در اختیار مراکز جاسوسی غرب می‌گذاشتند، آنها بودند که با تخریب نهادهای نظام مانند سپاه و بسیج به دشمن‌گرا می‌دادند که باید سنگرهای مدافع نظام را تخریب کنند... آری! اگر با تحقق برجام داخلی دیگر این تخریب‌ها و کمک‌ها به دشمن رفع خواهد شد، باید گفت که ما هم طرفدار برجام داخلی هستیم!

برجام داخلی یا "برجام 2"، عنوانی است که در هفته های گذشته پس از به سرانجام رسیدن برجام هسته ای از سوی برخی از مسئولین سیاسی  و رسانه‌ای بارها مطرح شده است. این بر جام به دنبال آن است که نگاه حاکمیت و نظام را به برخی از جریان‌های سیاسی و گروه‌هایی که با نظام زاویه پیدا کرده‌اند اصلاح کند. برجام 2 نوعی درخواست "آشتی ملی" است که در گذشته بارها برای تبرئه و بازگشت عناصر مطرود نظام بیان شده بود، اما چون نظام برای آن شروطی گذاشته و آنان در پی تحقق شروط مطروحه نبودند، آشتی ملی به سرانجام نرسید. اما در این شرایط، برجام 2 کمی پیچیده تر از آشتی ملی است و نیاز به توضیح و طرح سوال‌های بهتری دارد. باید در ابتدا پرسید آیا شرایط کشور به سمتی رفته است که نظام از مدل 1+5 برای مواجهه با مخالفان سخن بگوید؟ آیا نظام باید مانند برجام یک مجددا هزینه بدهد و برخی از اقدامات و برنامه‌های خود را تعلیق نماید؟ آیا نظام باید به جبهه اپوزیسیون داخلی متعهد شود که برنامه‌ها و فعالیت‌های سیاسی آنها را مورد هدف قرار ندهد؟ آیا نظام باید به مخالفان باج دهد و فضای داخلی را برای رفت و آمد آنان باز بگذارد؟!

جریان برجام خواه داخلی، در سالیان گذشته مطالبات و برنامه‌هایی را دنبال کرده که باعث شده است نظام در مقاطع حساس و خطرناکی  قرار بگیرد، به گونه ای که در آن شرایط، نفس نیروهای انقلابی در سینه‌ها حبس شده است و توکل آنان به خدا و پشتیبانی از رهبری باعث عبور از آن گردنه‌های سخت و شرایط بحرانی شده است.

حامیان این برجام در سالیان گذشته ابزار فشار مجامع غربی،کشورها و رسانه‌های غربی بوده اند. آنها بودند که اطلاعات نظام را در اختیار مراکز جاسوسی غرب می‌گذاشتند،آنها بودند که غرب را تشویق به افزایش تحریم ها می‌کردند، آنها بودند که با تخریب نهادهای نظام مانند سپاه و بسیج به دشمن‌گرا می‌دادند که باید سنگرهای مدافع نظام را تخریب کنند... آری! اگر با تحقق برجام داخلی دیگر این تخریب‌ها و کمک‌ها به دشمن رفع خواهد شد، باید گفت که ما هم طرفدار برجام داخلی هستیم!

تحق چنین امری نیازمند مقدمات و الزاماتی است که تا محقق نگردد، چنین مباحثی در حد شعار باقی خواهد ماند:

1. فتنه‌گران باید خطاهای گذشته خود را پذیرفته و از همراهی با دشمن و حرکت در مسیر براندازی اعلام برائت نمایند و متعهد گردند که دیگر چنین خطای راهبردی را تکرار نخواهند کرد.

2. جریان فتنه باید خود را ملزم به رعایت قانون اساسی دانسته و به تمام اصول آن متعهد بماند.

3. اصلاح‌طلبان که خود را طرفدار نظام معرفی می‌نماید باید متعهد گردند که از ادبیات ضدانقلاب فاصله گرفته و  از طعن و توهین به مقدسات دست برداشته‌اند.

4. این جریان باید دست از حمایت جریان‌های ضد انقلاب و همکاری با رسانه‌های غربی که در راستای تضعیف حکومت دینی و ایجاد بدبینی علیه انقلاب فعالیت می‌کنند، بردارند.

5. سران فتنه و کسانی که در فتنه 88 نظام را متهم به تقلب در انتخابات ریاست جمهوری کردند و چهره نظام را مخدوش نمودند، باید تبعات قضایی، سیاسی و اجتماعی آن را پذیرا باشند.

6. جریان خزنده مطبوعاتی و زنجیره‌ای این جریان باید ضمن رعایت قوانین مطبوعاتی جمهوری اسلامی نسبت به آن وفادار شوند و دست از تلاشهای مخرب فرهنگی و سیاسی که باعث سلب امید توده‌های مردم می‌شود، بردارند.

7. پس از حرکت به سمت برجام دو، همه مردم و نهادهای قانونی نظام ناظر هستند و هر لحظه رفتار آنان "راستی آزمایی" می‌شود، که اگر روزی تخلفی از آنان سر زند، نظام به وظایف خود در مقابل او عمل نماید.

پس از تحقق این پیش‌شرط‌هاست که سخن گفتن از برجام 2 معنا خواهد یافت، وگرنه باید گفت که چنین ادعایی، سخنی بدون پشتوانه بیش نبوده و تکرار این بحث تنها کاربردی رسانه‌ خواهد داشت.

پایگاه بصیرت


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها