کد خبر: ۳۶۴۳۴۰
زمان انتشار: ۱۱:۰۴     ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
اسپایک لی اعتقاد دارد که واکنش آکادمی علوم و هنرهای سینمایی به تحریم اسکار نشان از برحق بودن حرکت اعتراضی او بوده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرآنلاین، پس از اعلام نامزدهای نهایی جوایز اسکار امسال و اعتراض چهره‌های سرشناس، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی در واکنش خبر از گسترش تنوع نژادی میان اعضای آکادمی داد.

کارگردان «شی‌راک» گفت : «اگر پس از اعلام نامزدها اعتراضی صورت نمی‌گرفت، آکادمی این تغییرات را صورت نمی‌داد.»

تمام 20 نامزد نهایی جوایز بهترین بازیگران زن و مرد نقش اول و نقش مکمل هشتاد و هشتمین دوره اسکار سفیدپوست هستند.

اسپایک لی، ویل اسمیت و جیدا پینکت اسمیت ماه گذشته و پس از اعلام فهرست نامزدهای اسکار اعلام کردند که در اعتراض به عدم تنوع نژادی در مراسم اسکار شرکت نمی‌کنند.

اقدام این سه تن سبب شد که بسیاری از چهره‌های سرشناس هالیوود به این بحث وارد شوند و کمپینی اعتراضی با عنوان «اسکار خیلی سفید است» در شبکه اجتماعی پا بگیرد.

در نهایت آکادمی علوم و هنرهای سینمایی به عنوان نهاد مسئول انتخاب برندگان اسکار اعلام کرد که تعداد اعضای اقلیت و زن خود را تا سال 2020 دو برابر خواهد کرد. شریل بون‌آیزاکس رئیس آکادمی در این باره گفت : «آکادمی برای این کار منتظر صنعت سینما نمی‌ماند و خود رهبری کار را به دست می‌گیرد.»

دان چیدل بازیگر سیاه‌پوست برنده جایزه اسکار این اقدام آکادمی را «یک گام در مسیری درست» خواند و مت دیمن که امسال برای بازی در فیلم «مریخی» نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد شده است، اعتقاد دارد که صنعت سینما برای رسیدن به برابری نژادی و جنسیتی راه بسیار درازی پیش‌رو دارد.

اسپایک لی که برای نمایش فیلم «شی‌راک» در جشنواره فیلم برلین به سر می‌برد، با اشاره به اثربخش بودن حرکت اعتراضی خود گفت : «یک هفته پس از این اعتراضات آکادمی بسیاری چیزها را تغییر داد. اگر ساکت می‌ماندیم این اتفاقات رخ نمی‌داد.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها